Select Page


Transport międzynarodowy – bezpiecznie i na czas


ciezarowka
 

Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się obecnie na zlecanie usług outsourcingowych przewoźnikom krajowym i międzynarodowym. Dzięki nim można bez problemu uzyskać dostęp do rozbudowanego zaplecza bez przepłacania, co powoduje, że dostęp do nich jest znacznie ułatwiony.

 

Przy selekcjonowaniu ofert klienci patrzą obecnie nie tylko na koszty przewozu, ale również na bezpieczeństwo mienia oraz na terminowość realizacji usług, dlatego też tak ważne jest zapewnienie im najwyższej jakości obsługi wyprzedzającej konkurencję.

 

Polisy ubezpieczeniowe na wysoką sumę

Przede wszystkim w kontekście transportu międzynarodowego bardzo ważne jest zapewnienie klientom pełnego bezpieczeństwa dla mienia, które, niejednokrotnie, jest rzeczywiście kosztowne, a jego utrata czy uszkodzenie może mieć długofalowe konsekwencje. Dlatego też wysoka suma ubezpieczenia jest bardzo ważna. OCP, czyli ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej przewoźnika, jest dobrowolne, w związku z czym nie każda firma działająca w branży jest w ten sposób zabezpieczona.

Posiadanie polisy z wysoką sumą podstawowego odszkodowania, na przykład 500 tysięcy euro, jest mile widziana, a nawet często wymagana przez klientów. Towary są wtedy zabezpieczone przed uszkodzeniami nie tylko w trakcie przewozu, ale również załadunku i rozładunku. Ponadto plusem będzie możliwość zawarcia dodatkowego ubezpieczenia dla bardziej kosztownych ładunków.

 

Profesjonalni spedytorzy do usług

Gdy chodzi z kolei o terminowość świadczonych usług, mają na nią wpływ w szczególności optymalnie zaplanowana trasa, również zaplecze transportowe firmy i nowoczesne technologie, w tym GPS. Doświadczony i kompetentny personel to jednak klucz do dotrzymania terminów. Kierowcy powinni być przy tym w stałym kontakcie ze spedytorami, aby przewóz przebiegał bez zakłóceń nawet w awaryjnych sytuacjach.

 

Polityka jakości to podstawa

Realizowanie usług zgodnie z indywidualnymi potrzebami klientów, a także ciągłe poznawanie ich i analizowanie to podstawa wysokiej jakości obsługi w firmach zajmujących się transportem międzynarodowym.

Ponadto rekomendacją będzie z pewnością wdrożenie Systemu Zarządzania Jakością zgodnie z normą PN-EN ISO 9001:2009 – firma, która działa zgodnie z tym systemem, jest w stanie uzyskać narzędzia, które wspomagają jakość jej usług, a tym samym wpływają na większe zainteresowanie i zaufanie klientów.

Taki system wdrożyło już wiele firm transportowych w Polsce, w tym Stan-Trans, która specjalizuje się w usługach krajowych i międzynarodowych. Więcej informacji na temat wdrożonego przez nią systemu PN-EN ISO 9001:2009 można znaleźć pod adresem: http://www.stan-trans.com.pl/.

Każdy przewoźnik chcący konkurować z innymi powinien wobec tego pamiętać o tym, by stawiać przede wszystkim na wysoką jakość swoich usług, jako że to jej poszukują klienci – bezpieczeństwo oraz terminowość są kluczowe. Naturalnie, przystępne ceny również są w tym zakresie bardzo ważne, niemniej jednak w sytuacji, gdy usługa będzie tania, ale wykonana nierzetelnie, wówczas konsekwencją będzie niezadowolony klient, który z pewnością nie omieszka opowiedzieć o tym innym.

 

 


 

Katagoria: Logistyka
Słowa kluczowe: , ,
Opublikowano 2 lata temu.