Select Page


20 Stralisów NP dla Ludwig Meyer GmbH


iveco_meyer_iaa_16-5
 

IVECO oraz Ludwig Meyer GmbH & Co. KG podpisały umowę na dostawę 20 ciężarówek IVECO Stralis NP. Po dokonaniu   odbioru   nowych,   zasilanych   skroplonym   gazem   ziemnym   LNG   ciężarówek   IVECO   ten   operator logistyczny   będzie   pierwszym   przedsiębiorstwem   w   Niemczech   wykorzystującym   prawdziwą,   zrównoważoną alternatywę dla oleju napędowego w logistyce długodystansowej.

IVECO ogłosiło w trakcie targów IAA w Hanowerze podpisanie umowy z operatorem logistycznym Ludwig Meyer GmbH & Co. KG na dostawę 20 ciężarówek IVECO Stralis NP. Będą to pierwsze zasilane skroplonym gazem ziemnym   LNG   długodystansowe   ciężarówki   na   niemieckim   rynku.   Ludwig   Meyer,   firma   z   siedzibą   we Friedrichsdorf,   jest   stałym   partnerem   IVECO   posiadającym   bogatą   historię   innowacji   w   zakresie   pojazdów zasilanych   sprężonym   gazem   ziemnym   CNG   oraz   pojazdów   elektrycznych.   W   najbliższym   czasie przedsiębiorstwo ma zamiar skierować 20 nowych ciężarówek Stralis NP do obsługi łańcucha logistycznego
świeżej żywności oraz dystrybucji żywności na obszarze Berlina.

Długodystansowe ciężarówki Stralis NP (Natural Power) z silnikami o mocy 400 KM, zasilane skroplonym gazem ziemnym LNG, oferują realne rozwiązanie w zakresie zrównoważonego transportu towarów: charakteryzują się dokładnie taką samą mocą i momentem obrotowym, jak ich odpowiedniki zasilane olejem napędowym; oferują kierowcom taki sam komfort i wyposażenie; a także są pierwszymi zasilanymi gazem pojazdami wyposażonymi w zautomatyzowaną   skrzynię   biegów.   Wartość   energetyczna   oleju   napędowego   powoduje,   że   jest   on niekwestionowanym liderem wśród paliw w branży logistycznej. Pojazdy elektryczne przeznaczone do transportu
ciężkich ładunków na duże odległości nadal pozostają tylko w fazie koncepcyjnej, przynajmniej w średnim okresie czasu. Dzięki modelowi Stralis NP firma IVECO po raz kolejny pokazuje, że stoi na czele rozwiązań w zakresie mobilności opartych na gazie ziemnym, oferując jedyną realną, zrównoważoną alternatywę dla oleju napędowego.

Pierre Lahutte, Prezes Marki IVECO, jest zachwycony faktem, że bardziej zrównoważone rozwiązania w branży logistyki dotarły również do Niemiec: „IVECO   jest   wiodącą   firmą   rozwijającą   technologię   gazu   ziemnego.  Nasi klienci   w   Hiszpanii,   we   Włoszech,   w   Wielkiej   Brytanii   oraz   w   Holandii   pokazują,   że   LNG   stanowi   podobnie niezawodną   i   wydajną   technologię,   jak   inne   paliwa.   Charakteryzuje   się   przy   tym   o   wiele   mniejszym   stopniem oddziaływania   na   środowisko. Ciężarówki   Stralis   NP  nie   tylko   emitują   mniej   zanieczyszczeń,   ale   również   są wyjątkowo ciche. Dzięki temu pojazdy te nadają się do wykorzystania na terenach zabudowanych i odpowiadają na potrzeby mieszkańców w zakresie ograniczania hałasu.”

Firma Meyer Logistik koordynuje również budowę publicznej stacji tankowania skroplonego gazu ziemnego LNG znajdującą się po wschodniej stronie obwodnicy Berlina – Berliner Ring. Federalne Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej (BMVI) jest sponsorem projektu mającego na celu uruchomienie pierwszej takiej instalacji w Niemczech, co pozwoli zmniejszyć koszty zamówień pojazdów zasilanych gazem ziemnym LNG w sytuacji, w której sieć stacji tankowania wciąż jest słabo rozwinięta.

Komentując   przyszłość   swojej   firmy Dyrektor   Zarządzający   Meyer   Logistik,   Matthias   Strehl stwierdził: „ Wykorzystanie alternatywnych źródeł napędu stanowi ważny element zapewniający sukces naszej działalności w przyszłości.   Jako   partner   rozwojowy   branży   pojazdów   użytkowych   regularnie   poddajemy   testom   innowacyjne napędy, ponieważ naszym celem jest znalezienie, wraz z naszymi partnerami, realnej alternatywy dla ciężarówek zasilanych olejem napędowym.”


 

Katagoria: co nowego u przewożników
Słowa kluczowe: , , , , , , , , ,
Opublikowano 1 rok temu.