Select Page


Arocs Loader w Polsce: więcej betonu na lżejszym podwoziu


Arocs3
 

Pierwszy w Polsce Mercedes-Benz Arocs w wersji Loader trafił w lipcu do podwarszawskiej firmy Budokrusz. Lżejsza jest nie tylko konstrukcja pojazdu, ale i zabudowa, dzięki czemu betonomieszarka może dostarczyć na budowę o blisko 20 proc. betonu więcej, niż w przypadku normalnej wersji.

 

– To pierwszy taki samochód na polskim rynku. Traktujemy to jako test, weryfikację, czy odchudzona wersja betonomieszarki sprawdzi się w polskich realiach. Potencjalne korzyści dla klientów są istotne – przy DMC 32 tony Arocs Loader 8 x 4/4, może zabrać 3 tony betonu więcej niż w wersji standardowej – nie 7, a 8,3 metra sześciennego. To prawie 20 proc. więcej, co jest wymierną wartością – mówił podczas przekazania pojazdu firmie Budokrusz Sławomir Kwiatkowski, dyrektor sprzedaży samochodów ciężarowych Mercedes-Benz Polska. Kluczyki od pomalowanego na firmowy, żółty kolor debiutanta, z charakterystyczną, czerwoną gruszką betonomieszarki odebrał prezes firmy z Grodziska Mazowieckiego, Marcin Charzyński.

 

– To już 31 Arocs w naszej flocie. Na tym podwoziu eksploatujemy zarówno betonomieszarki, pompy do betonu, jak i HDS-y. Mamy także sześć ciągników. To pojazdy bardzo dobrze przemyślane i świetnie skonstruowane, doskonale sprawdzają się w trudnych warunkach naszych budów – tłumaczy prezes Marcin Charzyński. – Loader będzie obsługiwał inwestycje w Warszawie. Będziemy mu się przyglądać, przede wszystkim pod kątem trwałości. W naszej firmie betonomieszarki są eksploatowane nawet 12 lat, więc jest to wyzwanie dla tej odchudzonej konstrukcji.

 

 

 

Pojazdy Mercedes-Benz Trucks typu Loader są przygotowane do zadań wymagających maksymalnej ładowności. W betonomieszarkach na podwoziu Arocsa Loader zastosowany został cały szereg zaawansowanych rozwiązań technicznych – na przykład szyba przednia o zmniejszonej masie oraz dwie specjalnie zaprojektowane, poszerzone hipoidalne osie tylne, przystosowane do ogumienia pojedynczego w postaci opon superszerokich 385/65 R22,5. Takie ogumienie redukuje masę i opory toczenia, co obniża zużycie paliwa. Odchudzona została także sama rama pojazdu, przebudowano tylne mosty w układzie napędowym, zmodyfikowano zawieszenie, zastosowano również lżejszy zbiornik paliwa i zbiornik sprężonego powietrza. Betonomieszarka Arocs Loader 8 x 4/4 jest standardowo wyposażona w kabinę kierowcy typu S ClassicSpace ze 170-milimetrowym tunelem silnika oraz 7,7-litrowy silnik o mocy 235 kW.

 

Aby zapewnić klientom jak największą elastyczność w konfiguracji pojazdu, istnieje również możliwość rezygnacji z niektórych elementów wyposażenia, np. dodatkowego fotela w kabinie. Zredukowana o ok. 500 kg została także masa samej zabudowy – wszystko to sprawia, że Arocs Loader gotowy do drogi jest lżejszy o prawie 3 tony od pojazdu w wersji standardowej.

– Pierwsze sześć miesięcy eksploatacji pokażą, jak na polskim rynku sprawdzą się takie rozwiązania– wyjaśnia Sławomir Kwiatkowski. – Do tej pory dostarczaliśmy samochody w wersji heavy duty, bardzo odpornej. Tu siłą rzeczy, ponieważ jest lżejsza, konstrukcja staje się nieco delikatniejsza. Pytanie, czy w polskich warunków nie pasuje bardziej oferta standardowa? Zobaczymy, na rynku niemieckim to się sprawdza i wiele firm z tego korzysta.

– Sprawdzimy go dokładnie – zapewnia prezes Budokruszu. – Na pewno przejdzie twardą szkołę, bo nasze budowy są czasem trudne dla sprzętu.

 

Budokrusz jest przedsiębiorstwem prywatnym, w 100% z polskim kapitałem, działającym w sektorze budowlanym od 1990 r. Firma jest czołowym producentem betonu towarowego, kostki brukowej oraz wyrobów kanalizacyjnych w Polsce. Zatrudnia ponad 500 pracowników w 14 zakładach produkcyjnych na terenie kraju. Jedną z podstawowych marek samochodów jeżdżących w żółto-czerwonych barwach firmy jest Mercedes-Benz.

 

Źródło

 

 


 

Katagoria: co nowego u przewożników
Słowa kluczowe: ,
Opublikowano 2 lata temu.