Select Page


Dakar 2016: Petronas De Rooy IVECO zmierza po zwycięstwo


509 VILA ROCA Pep (Esp) COLOME Roqueta Xavi (Esp) HUISMAN Michel (Nld) Iveco action during the Dakar 2015 Argentina Bolivia Chile, Stage 3 / Etape 3 -  San Juan to Chilecito on January 6th 2015 at San Juan, Argentina. Photo Francois Flamand / DPPI
 

Ekstremalnie trudne trasy wiodące przez południowoamerykańskie bezdroża pokonywane są przez cztery pojazdy IVECO. Za kierownicami dwóch z nich zasiedli kierowcy debiutujący w zespole IVECO: w barwach zespołu Petronas De Rooy IVECO jadą Aleš Loprais i Anton Van Genugten.

Ponadto Gerard De Rooy przygotował samochód ciężarowy lokalnego zespołu La Gloriosa De Rooy IVECO. Pojazd prowadzi Argentyńczyk Federico Villagra, powszechnie znany jako „El Coyote”, którego wspierają argentyńscy dealerzy IVECO.

IVECO ponownie bierze udział w legendarnym rajdzie terenowym jako oficjalny partner zespołu Petronas De Rooy IVECO. W rajdzie Dakar 2016 (3–16 stycznia) rywalizują cztery ciężarówki IVECO — dwa pojazdy Powerstar oraz dwa samochody ciężarowe Trakker — obsługiwane przez siedem pojazdów serwisowych IVECO.

Gospodarzami 38. edycji najsłynniejszego na świecie rajdu terenowego po raz kolejny są kraje Ameryki Południowej. Trasa rajdu, który rozpoczął się 3 stycznia w stolicy Argentyny, Buenos Aires,, liczy 9000 km i wiedzie przez ten kraj oraz Boliwię. Uczestnicy będą ją pokonywać w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara.

W skład zespołu Petronas De Rooy IVECO wchodzi lider, Holender Gerard De Rooy, Hiszpan Josep Vila Roca oraz dwóch debiutantów: czeski kierowca Aleš Loprais i Anton Van Genugten z Holandii.

De Rooy będzie kierowcą pierwszego pojazdu IVECO Powerstar (w wersji z kabiną sypialną) i jednocześnie liderem zespołu. De Rooy, urodzony w Holandii, zdobywał doświadczenie jako uczestnik wcześniejszych edycji rajdu – w 2012 roku, kierując IVECO Powerstar, zwyciężył w kategorii samochodów ciężarowych, a przed dwoma laty, po zaciętej walce, zajął 2. miejsce. Jego partner, Moi Torralardona, jest wytrawnym pilotem, w przeszłości pomagał wielu ważnym kierowcom startującym w rajdzie Dakar. Wraz z De Rooyem wziął udział w zakończonym niedawno Rajdzie Maroka, który był dla nich ostatnim testem.

Za kierownicą drugiego samochodu Powerstar zasiądzie Czech Aleš Loprais, jeden z nowych członków zespołu, mający opinię bardzo szybkiego kierowcy. Aleš, siostrzeniec Karela Loprais, 6-krotnego triumfatora rajdu Paryż-Dakar, jest mocnym kandydatem do zwycięstwa w rajdzie Dakar 2016. Jego pilotem będzie Marco Alcayna Ferran, prawdziwy profesjonalista, jeden z najbardziej doświadczonych członków zespołu.
Anton van Genugten, drugi nowy kierowca w zespole, regularnie startuje w rajdach. Został wyznaczony przez zespół do prowadzenia pojazdu IVECO Trakker, który przewozi części zamienne w trakcie całego rajdu. Na co dzień van Genugten jest kierowcą ciężarówki, więc z pewnością doskonale wywiąże się z powierzonego mu zadania. W debiucie za kierownicą ciężarówki IVECO w ramach doskonale zorganizowanego zespołu wspierać go będzie Anton van Limpt, jego wieloletni pilot.

Kierowcą drugiego samochodu IVECO Trakker będzie Josep Vila Roca, jeden z najbardziej doświadczonych uczestników rajdu Dakar. Ten niezwykle ambitny, zdolny i niezawodny kierowca startował w wielu edycjach rajdu. Jego największym sukcesem było 5. miejsce w 2011 roku. Wspierać będzie go Xavi Roqeta Colome, doskonały kataloński pilot.

Podczas tegorocznej edycji rajdu IVECO również sponsoruje nowy lokalny zespół — La Gloriosa De Rooy Iveco — założony przez słynnego argentyńskiego kierowcę rajdowego Federico Vilagrę, znanego powszechnie jako „El Coyote”. W rajdzie Dakar 2016 Argentyńczyk zadebiutuje w kategorii samochodów ciężarowych za kierownicą pojazdu IVECO Powerstar przygotowanego przez Gerarda De Rooya. Pierwszym sprawdzianem był dla niego październikowy Rajd Maroka, w którym osiągnął imponujący wynik. Vilagrę nawigować będzie Jorge Perez Companc, doskonały pilot, zwycięzca Rajdu Argentyny w 2005 roku. Jest regularnym uczestnikiem rajdu Dakar — startował we wszystkich edycjach od 2000 roku.
Sponsorami obu zespołów w rajdzie Dakar 2016 są również FPT Industrial — marka CNH Industrial zajmująca się projektowaniem i produkcją zespołów napędowych do pojazdów drogowych i terenowych, jednostek pływających oraz generatorów energii elektrycznej — oraz OK TRUCKS, marka specjalizująca się w sprzedaży używanych pojazdów z certyfikatem IVECO.

Samochody rajdowe IVECO: Siła — Niezawodność i doskonałe osiągi — Wytrzymałość

Samochody zostały przygotowane przez IVECO specjalnie na potrzeby rajdu Dakar 2016: trzy pojazdy IVECO Powerstar oraz dwa IVECO Trakker z kabiną dzienną wyprodukowano w Hiszpanii. Oprócz ciężarówek rajdowych w skład drużyny weszło sześć Trakkerów pełniących funkcję pojazdów wsparcia i pomocy technicznej (jeden z napędem 4×4, cztery z napędem 6×6 i jeden z napędem 8×8) oraz 7-tonowy furgon Daily. Wszystkie one zapewniają transport i obsługę logistyczną dla 20-osobowego zespołu mechaników.

IVECO Trakker, produkowany w wersjach o masie od osiemnastu do siedemdziesięciu ton, to pojazd zaprojektowany z myślą o skrajnie trudnych warunkach terenowych. Jego nową kabinę opartą na wersji Stralis opracowano na podstawie opinii dilerów i użytkowników końcowych. Od samego początku inżynierowie za cel postawili sobie poprawę ergonomii oraz komfortu, dwóch niezbędnych elementów zapewniających wydajność i bezpieczeństwo pracy. Trakker łączy siłę i niezawodność z wygodą nowych kabin AD oraz AT modelu Stralis.

Każdą z wersji Trakkera można dostosować do określonych wymogów za sprawą silników IVECO Cursor 13 oraz dwóch typów kabiny (Hi-Land oraz Hi-Track). Wersje sztywne samochodu ciężarowego są dostępne z napędem 4×2, 4×4, 6×4, 6×6, 8×4 oraz 8×8 z silnikami o mocy 380, 420 lub 440 KM. Ciągnik siodłowy jest dostępny w wersjach z napędem 4×2, 4×4, 6×4 oraz 6×6. Trakkery doskonale sprawdzają się w najbardziej ekstremalnych warunkach terenowych, ale równie dobrze radzą sobie na drogach. Można je skonfigurować w taki sposób, aby zoptymalizować ładowność i zużycie paliwa.

Wymagające warunki drogowe i pogodowe, z którymi zmagają się samochody ciężarowe IVECO, pokonując liczącą 9000 km trasę wiodącą przez południowoamerykańskie bezdroża, są doskonałym sprawdzianem wszechstronności i trwałości produktu. Silniki IVECO Cursor 13 — przygotowane z myślą o rajdzie przez FPT Industrial w jej ośrodku badawczo-rozwojowym w szwajcarskim Arbon — cenione są ze względu na moc oraz trwałość i mają stać się kluczem do sukcesu kampanii IVECO w rajdzie Dakar. Te 6-cylindrowe, 13-litrowe jednostki charakteryzują się szybką reakcją na zmiany obciążenia, zwłaszcza przy niskiej prędkości obrotowej. W ponad siedemdziesięciu procentach składają się z elementów standardowego sprzętu Euro VI, które zostały uzupełnione starannie wyselekcjonowanymi komponentami pochodzącymi z silników do urządzeń przemysłowych i jednostek pływających FPT.

Aktualności dotyczące rajdu Dakar 2016 oraz zespołu IVECO

Rok 2016 jest rekordowym rokiem dla rajdu Dakar — w rywalizacji wezmą udział 354 pojazdy (55 ciężarówek, 110 samochodów osobowych, 143 motocykle, 46 quadów) i 556 zawodników reprezentujących 60 krajów (jeśli liczyć pracowników pomocy technicznej).

Fani mogą śledzić przebieg rajdu na stronie www.iveco.com/dakar


 

Katagoria: co nowego u przewożników
Słowa kluczowe: , , , , , , , , , , , , , ,
Opublikowano 2 lata temu.