Select Page


Innovation in Construction – prezentacje budowlane Volvo Trucks w Polsce


T2014_0204
 

28 kwietnia br. rozpoczyna się cykl prezentacji samochodów ciężarowych Volvo do zastosowań budowlanych. Uwaga tych spotkań koncentruje się na innowacyjnym rozwiązaniu Volvo – potrójnej osi zespolonej Tridem.

 

– Volvo FMX nadaje segmentowi transportu budowlanego wyrazistą tożsamość, a jego wytrzymałość, właściwości jezdne, innowacyjne rozwiązania wspierające wydajność kierowcy powodują, że nasz samochód do zastosowań budowlanych spełnia najwyższe wymagania klientów z tego sektora – mówi Paweł Węcłowski, dyrektor sprzedaży Volvo Trucks Poland.

W trakcie prezentacji, które odbędą się w 10 lokalizacjach w Polsce, klienci będą mieli okazję zobaczyć oraz przetestować samochody Volvo FMX, z potrójną osią zespoloną TRIDEM, z zabudowami KH-KIPPER oraz Volvo FH z zabudową hakową firmy HIAB z układem szybkiego ładowania kontenera.

 

Terminarz prezentacji budowlanych Volvo Trucks:

 

terminy

 

 

Innowacja Volvo Trucks – potrójna oś zespolona TRIDEM

Potrójna oś zespolona Tridem to innowacyjne rozwiązanie opracowane przez Volvo.
Podwozie Volvo FMX 8×4 z pojedynczą osią przednią może być wyposażone w potrójną tylną oś zespoloną z zawieszeniem pneumatycznym, której wleczona oś składowa jest skrętna, sterowana elektro-hydraulicznie. Rezultatem tego jest niespotykanie mała średnica zawracania, co zdecydowanie ułatwia sprawne manewrowanie pojazdem, szczególnie w ciasnym terenie. Przekłada się to na oszczędność czasu kierowcy i mniejsze zużycie pojazdu oraz paliwa.

 

 

Inne zalety osi Tridem:

  • podniesienie osi wleczonej skutkuje mniejszym zużyciem opon i paliwa, a pojazd zwiększa uniwersalność zastosowania
  • zawieszenie pneumatyczne zapewnia optymalny rozkład nacisków na osie, co oznacza lepsze właściwości trakcyjne; aby zwiększyć je jeszcze bardziej, kierowca ma możliwość korygowania rozkładu obciążenia
  • posiada doskonałą stabilność podczas podnoszenia skrzyni ładunkowej
  • oś zespolona Tridem ma nośność max do 36t
  • zawieszenie pneumatyczne powoduje, że Volvo FMX posiada „płaską linię brzucha“: żaden z istotnych podzespołów nie znajduje się poniżej osi ani nie wystaje poza obrys tylnich opon
  • zwiększony prześwit stanowi istotną przewagę w wymagającym terenie.

 

Źródło

 

Katagoria: co nowego u przewożników
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 3 lata temu.