Select Page


LINK wybiera Renault Trucks


MDZ_0001
 

Od 11 sierpnia na polskich drogach można spotkać Renault Trucks gamy T w charakterystycznych barwach przewoźnika LINK Sp. z o. o., jednego z najpoważniejszych graczy na europejskim rynku usług transportowych. Do tej pory przewoźnik odebrał 30 Renault Trucks T z 60 zamówionych w 2015 roku. Symboliczne uroczyste przekazanie odbyło się 11 sierpnia w centrali Renault Trucks Volvo Group Trucks Poland w Młochowie. Kolejna partia 30 ciągników będzie wydana w październiku.

W uroczystości wzięli udział ze strony LINK Sp.z o.o. p.Dyrektor Paweł Moder, Członek Zarządu i p.Przemysław Wąsowski, Kierowik Działu Obsługi Transportu. Ze strony RENAULT TRUCKS byli obecni p. Małgorzata Kulis Vice President, Volvo Group Trucks Sales Baltic Sea Market, p.Ewa Jezierska Dyrektor Volvo Financial Services Poland i Andrzej Barburski, Key Account Manager Renault Trucks.

Przekazując kluczyki p. Małgorzata Kulis podkreśliła, jak kluczowym dla Renault Trucks Poland było pozyskanie tak strategicznego partnera, jakim jest LINK.

 

 

Firma LINK Sp.z o.o. od 1989 roku prężnie rozwija się na rynku transportowym. Obecna flota 300 ciągników siodłowych i 500 naczep Mega wykonuje transport na terenie Unii Europejskiej. Pojazdy są przystosowane do przewozów towarów przestrzennych, wyposażone w zaawansowane systemy wspomagania jazdy oraz systemy bezpieczeństwa. Przewoźnik systematycznie odmładza swoją flotę, inwestując w pojazdy niezawodne i ekonomiczne oraz, co oczywiste, spełniające najnowsze normy.

Najmłodsze ciągniki, które właśnie dołączyły do floty przewoźnika, to Renault Trucks T z daleka widoczne na drodze dzięki nowoczesnej stylizacji charakterystycznej dla barw LINK. Biało żółte pasy i logo International Truck of The Year 2015 nawiązujące do tytułu, jakim szczyci się Gama T w 2015 roku, to cechy charakterystyczne nowej floty.

Zanim LINK podjął decyzję o zakupie, testował sześć różnych marek. Ostatecznie wybór padł na Renault Trucks T460. O wyborze tej oferty zdecydowało „dokładniejsze dopasowanie oferty do naszych bieżących potrzeb i charakter zadań przewidzianych dla tych pojazdów”, jak podkreśla Paweł Moder, …zarówno testy jak i wewnętrzna analiza tej inwestycji, oraz współpraca z przedstawicielami Renault Trucks przy formatowaniu tej transakcji do optymalnej formy, umożliwiły jej realizację. W celu rzetelnej analizy potencjału pojazdów, testowaliśmy je przez dłuższy czas. Wspólnie z przedstawicielami Renault opracowaliśmy optymalną konfigurację ciągników pod kątem oczekiwań klientów i warunków jazdy, w których pojazdy będą eksploatowane. Ten etap był niezbędny, ponieważ nie ma konstrukcji idealnych, a jedynie te najlepiej dopasowane do potrzeb konkretnego użytkownika i jego charakterystyki pracy- dodaje Paweł Moder. Wśród pierwszych opinii zdecydowanie przeważały te pozytywne, co utwierdziło nas w przekonaniu o słuszności zakupu.

 

MDZ_0001

 

Dodatkowo przed zakupem najlepsi kierowcy LINK przeszli szkolenie z zakresu jazdy ekonomicznej. Jak zauważa Paweł Moder – Porównując wyniki przed szkoleniem jak i bezpośrednio po jego zakończeniu, widać było poprawę w stylu jazdy kierowcy, co przełożyło się także na poprawę wyników spalania. Ostatecznie LINK zdecydował się na zakup 60 ciągników w identycznej konfiguracji, jak testowany wcześniej pojazd. Przy specyfikacji skupiono się na opcji FUEL ECO, która gwarantuje maksymalne oszczędności i zysk. LINK wybrał pojazdy z silnikiem DTI11 460 KM. Pojazdy posiadają Eco Cruise, czyli inteligentny tempomat z 3 trybami pracy, regulowany spojler, bez osłony przeciwsłonecznej (która także ma wpływ na opór powietrza) oraz opony Michelin X-Line.

Firma LINK przywiązuje duże znaczenie do monitorowania i analizowania na bieżąco wszystkich kosztów pod kątem optymalizacji. Jak podkreśla Paweł Moder – Kierowcy są jednym z naszych kluczowych zasobów, mających największy wpływ na finalną jakość dostarczanych usług. Prowadzimy szereg szkoleń w zakresie zarówno optymalizacji stylu jazdy pod kątem ekonomiki, jak i bezpieczeństwa. Pełna integracja pojazdu z systemem GPS oraz systemami zarządzania umożliwia monitoring kluczowych parametrów on-line, dzięki czemu kierowca na bieżąco może śledzić swoje wyniki i dostosowywać je do zmiennych warunków drogowych.

Dlatego też Przewoźnikowi zależało bardzo na przeszkoleniu kierowców, aby jak najlepiej mogli korzystać z rozwiązań zastosowanych w gamie T. Każdy z kierowców LINK zanim wyruszy w trasę nową „Tetką” przechodzi szkolenie Optifuel Training w Szkole Jazdy Renault Trucks. Jak podkreśla Przemysław Wąsowski, Kierownik Działu Obsługi Transportu LINK, dzięki całodniowemu szkoleniu podczas odbioru pojazdów, kierowcy mieli okazję dość dokładnie zapoznać się ze specyfiką tych produktów. Także wcześniejsza grupa kierowców szkolących się podczas testów, będzie znakomitym wsparciem w procesie doskonalenia techniki jazdy.

Wszystkie pojazdy Renault Trucks T są objęte kontraktem serwisowym. Nasze kryteria wyboru zakładały konfigurację z pełnym kontraktem serwisowym, dzięki czemu koszty obsługi oraz napraw eksploatacyjnych, czy też awarii zmieniły się w koszty stałe w okresie użytkowania pojazdów – podkreślił Paweł Moder.

Nie bez znaczenia w podjęciu decyzji, był też fakt, że grupa Volvo posiada najgęstszą sieć warsztatów na terenie Europu. Na pewno optymalizuje nam to czas naprawy w przypadku wystąpienia awarii, oraz zmniejsza koszty operacyjne. Pozwala także zapewnić stabilność serwisu dla naszych klientów.- dodaje Paweł Moder.

Wszystkie pojazdy Renault Trucks, które dołączyły do floty LINK, zostały sfinansowane przez VFS Usługi Finansowe w ramach rozwiązania Renault Trucks Financial Services  tj. firmę należącą do grupy Volvo. Przez ostatnie lata w Polsce niepodzielnie królował leasing operacyjny, gdzie przez 5 lat pojazd, po to aby na koniec stać się jego właścicielem. Ostatnie trzy lata ujawniły nowoczesny trend, jakim jest wynajem długoterminowy i zmniejszenie wagi własności pojazdu. Firma Link również korzysta z możliwości, jakie daje taka forma finansowania, a najważniejszym jest prostota takich rozwiązań. Wszystko jest w jednej racie, na jednej fakturze i w walucie finansowania, w tym przypadku w EUR.

Takie rozwiązanie pozwala na znaczne ograniczenie kosztów administracyjnych, umożliwia planowanie finansów firmy z wyprzedzeniem, jak również rezygnację z utrzymywania własnych warsztatów. Wiedząc jak zmienny jest rynek pojazdów używanych ryzyko wartości końcowej po okresie użytkowania zdejmujemy z użytkownika i bierzemy na siebie – dodaje Ewa Jezierska. Firma transportowa, w tym przypadku LINK ma za zadanie skupić się na jak najlepszym wykorzystaniu pojazdu, reszta pozostaje po naszej stronie.

 

Źródło

 

Katagoria: co nowego u przewożników
Słowa kluczowe: ,
Opublikowano 2 lata temu.