Select Page


Mercedes-Benz: Actrosy dla STS


nowe Actrosy
 

200 ciągników siodłowych Mercedes-Benz Actros ze specjalną kabiną przystosowaną do zabudowy autotransporterów będzie jeździć pod logo swarzędzkiej firmy STS. Ten największy w Polsce dystrybutor samochodów osobowych rozpoczął modernizację swojej floty, liczącej 250 jednostek. Pierwszych 50 Actrosów właśnie wyrusza na trasy.

 

Dostawa 200 nowych Actrosów 1836 LSnRA dla firmy STS to największa jednorazowa umowa, zawarta przez dealera Mercedes-Benz w Polsce, firmę MB Poznań. Ciągniki zostaną dostarczone w latach 2015-2016. Zostały one wyposażone w specjalne kabiny, przystosowane do zabudowy jako autotransportery, a także w przystawkę mocy i pompę hydrauliczną do sterowania zabudową.

W 2014 r. firma zakupiła wprawdzie 30 ciągników siodłowych z silnikami Euro VI konkurencyjnej marki, ale ostatecznie zarząd zdecydował, że nowa flota STS oprze się na pojazdach Mercedes-Benz. Pytany o ten wybór Prezes STS Logistic Wojciech Staniszewski stwierdził, że nowe Actrosy to najlepsze i najoszczędniejsze pojazdy w swojej klasie w Europie. Nowoczesne silniki Mercedesa spełniające normę Euro VI palą – według testów przeprowadzonych w swarzędzkiej firmie – do 15 proc. paliwa mniej. Przy tym rodzaju nieaerodynamicznej zabudowy jest to duże osiągnięcie. Materiału do porównań dostarczył nowy Actros, którego firma STS testowała od lipca 2014 r.

Pierwsza partia 50 pojazdów została przekazana 12 marca 2015 r. w obecności: Przemysława Rajewskiego – Dyrektora Zarządzającego Mercedes-Benz Trucks, Ireneusza Jagiełło – Dyrektora Zarządzającego MB Poznań oraz Wojciecha Staniszewskiego – Prezesa STS Logistic.

„Actrosy są wyposażone w specjalną, niską kabinę, nad którą jest pokład zabudowy do przewożenia samochodów” – tłumaczy Paweł Szumski, Dyrektor Techniczny STS Logistic. – „Ogromną zaletą tych ciągników jest możliwość fabrycznej instalacji dwóch łóżek w kabinie kierowcy. Dzięki temu możemy na długie trasy wysyłać załogi w obsadzie dwuosobowej. Taki samochód może zrobić nawet 22 tys. km miesięcznie, a przy jednym kierowcy – ok. 14 tys. W tym wypadku, jedno dodatkowe łóżko podnosi możliwości przewozowe takiego zestawu o 70-80 proc”.

 

Staniszewski, Jagiełło, Rajewski

 

20 nowych Actrosów trafiło do Francji, gdzie otrzymają najnowszą zabudową Eurolohr 2.53 W-XS. Na początku kwietnia wracają do Polski wraz z przedstawicielami firmy Lohr, która przeprowadzi szkolenia dla kierowców STS, obejmujące obsługę nowych zabudów. Na 30 pozostałych ciągników zostały przełożone zabudowy stosowane dotychczas.

„W naszych nowych zabudowach górne pokłady poruszają się na układzie nożycowym, a nie opierają się na sztywnych słupach. Takie rozwiązanie pozwala na wjeżdżanie na górny pokład większymi i szerszymi samochodami.” – tłumaczy Paweł Szumski.

W 2016 roku firma STS zamierza zakończyć modernizację floty autotransporterów, po której będzie dysponowała nowoczesnymi pojazdami o klasie emisji spalin Euro VI. Wszystkie samochody Mercedes-Benz Actros Euro VI będą serwisowane w dwóch serwisach MB Poznań w Swarzędzu i Komornikach.

STS Logistic w 2015 roku obchodzi 25-lecie swojego istnienia. Jest dystrybutorem kluczowych marek samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych w Polsce: Volkswagena, Audi, Seata, Skody, Porsche, Forda, Opla, Peugeota, Citroena, Mazdy oraz Mercedesa. W roku 2014 STS Logistic przewiózł w Polsce i Europie ponad 600 tys. samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych.

 

Źródło

 

Katagoria: co nowego u przewożników
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 3 lata temu.