Select Page


Najbogatsza w historii gama autobusów Scania na targach Busworld w Kortrijk


Scania Touring K 450 6x2 Rear-steer. 
Mariefred, Sweden
Photo: Peggy Bergman 2013
 

W dniach 16-21 października 2015 roku podczas wystawy Busworld Scania przedstawi najszerszą w branży ofertę autobusów na paliwa alternatywne: od pojazdów doskonale funkcjonujących w gęstym ruchu miejskim po luksusowe autokary dla najbardziej wymagających odbiorców. Każdy z nich został zaprojektowany z myślą o dobrym samopoczuciu pasażerów, wysokiej dyspozycyjności oraz poszanowaniu dla środowiska.

 

„Scania stopniowo poszerza swoją ofertę. Jesteśmy w stanie zaspokoić niemal każdą potrzebę nabywcy, a co najważniejsze, możemy dostarczyć autobusy przystosowane do zasilania dowolnym, dostępnym w handlu paliwem alternatywnym,” mówi Klas Dahlberg, dyrektor Scania Buses and Coaches. „Scania jest w stanie pomóc odbiorcom w znacznym obniżeniu emisji dwutlenku węgla.”

Scania proponuje klientom najszerszą gamę silników Euro 6 napędzanych paliwami alternatywnymi: biodieslem, bioetanolem i biogazem. Posiadając przeszło 30-letnie doświadczenie z bioetanolem, najłatwiej dostępnym paliwem alternatywnym na świecie, jedynie Scania może dostarczyć autobusy, które mogą przyczynić się do zmniejszenia emisji CO2 nawet o 90%. Autobusy Scania są również dostępne z silnikami na biodiesel, np. typu HVO i RME.

Podczas wystawy Busworld Scania przedstawia przykładowe pojazdy wybrane z bardzo szerokiej oferty. Hybrydowa Scania Citywide, która może spalać paliwa alternatywne, jest doskonale przystosowana do ruchu miejskiego i podmiejskiego.

Osiąga prędkość maksymalną do 100 km/h. Jako pojazd tak uniwersalny, emitujący w dodatku bardzo mało gazów cieplarnianych stwarza użytkownikom szansę szybkiego zwrotu inwestycji. Wystarczy na to pięć lat, uwzględniając wymianę
zużytych akumulatorów. Dla porównania: zwrot inwestycji przy użytkowaniu autobusu wyłącznie na liniach miejskich będzie trwał o dwa lata dłużej.

 Na całym świecie rośnie zainteresowanie napędem gazowym. Zapewnia on niskie koszty eksploatacji, niewielki poziom hałasu oraz znaczne ograniczenie emisji spalin. Osiągi gazowych autobusów Scania są porównywalne z tymi, jakimi legitymują się pojazdy z silnikami wysokoprężnymi Euro 6. W związku z tym cieszą się rosnącą popularnością wśród przewoźników w Europie. Ponieważ miasta stawiają coraz wyższe wymagania wobec pojazdów, Scania zasilana gazem lub biogazem jest
doskonałą alternatywą wobec autobusu z tradycyjnym silnikiem Diesla.

W przypadku autokarów Scania stawia na sprawdzoną technologię, która gwarantuje wysoką dyspozycyjność i niezawodność. Najnowszym asem w gamie silników Scania Euro 6 jest diesel o mocy 450 KM wykorzystujący jedynie system SCR. W połączeniu ze zautomatyzowaną skrzynią Scania Opticruise z nowymi funkcjami, zintegrowanymi z przewidującym tempomatem Active Prediction gwarantuje istotne oszczędności na zużyciu paliwa.

„Spodziewamy się wielu owocnych rozmów z przewoźnikami obecnymi w Kortrijk,” mówi Klas Dahlberg. „Zapraszamy na naszą ekspozycję. Mamy do przekazania same dobre wiadomości.”

 

Źródło


 

Katagoria: co nowego u przewożników
Słowa kluczowe: , ,
Opublikowano 2 lata temu.