Select Page


Paryż testuje autobus elektryczny firmy Solaris


new_solaris_urbino_12_paris
 

Solaris Bus & Coach S.A. podpisał z francuskim przedsiębiorstwem transportu publicznego Régie autonome des transports Parisiens (RATP) kontrakt na testy Urbino 12 electric. Autobus elektryczny Solarisa w nowym designie będzie użytkowany w Paryżu przez dwa miesiące. Projekt ma ścisły związek z planami RATP, które zakładają, że od 2025 roku operator będzie posiadał w swojej flocie wyłącznie pojazdy bezemisyjne.

 

Zgodnie z podpisaną umową nowe Urbino 12 electric zostanie po raz pierwszy zaprezentowane szerokiej publiczności podczas Konferencji Klimatycznej ONZ, która odbędzie się w dniach od 30 listopada do 11 grudnia 2015 roku w stolicy Francji. Następnie ten innowacyjny, ekologiczny i niezwykle cichy pojazd będzie testowany w regularnym ruchu pasażerskim na paryskich liniach 21 oraz 147. Paryskie przedsiębiorstwo transportu publicznego planuje do końca roku 2025 całkowicie zrezygnować z autobusów zasilanych konwencjonalnymi silnikami spalinowymi, dlatego też nowy Solaris Urbino 12 electric stanowi dla RATP nad wyraz interesującą propozycję.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z możliwości przetestowania nowego autobusu bateryjnego Solarisa. Testy Urbino 12 electric nowej generacji, wyposażonego w najnowsze rozwiązania techniczne, pozwolą nam jeszcze precyzyjniej rozrysować plany związane z rozwojem bezemisyjnego transportu w ramach programu Bus 2025”, powiedziała Marie-Claude Dupuis, Dyrektor Departamentu Autobusowego RATP.

„Współpraca z RATP, która obejmuje jazdy testowe Urbino 12 electric, to duże wyzwanie. Jestem pewien, że nasz nowy autobus elektryczny pokaże się na ulicach Paryża ze swojej najlepszej strony. Posłuży mu w tym jego nowa, lekka konstrukcja, wiele innowacyjnych rozwiązań technicznych, jak na przykład oś elektryczna trzeciej generacji, a także komfortowe wnętrze i niebanalny design”, powiedział dr Andreas Strecker, Prezes firmy Solaris Bus & Coach S.A.

Autobus elektryczny, który zawita do Paryża bazuje na konstrukcji, mającego premierę podczas targów IAA 2014 Nutzfahrzeuge w Hanowerze, nowego Urbino 12. . Szkielet nowego pojazdu jest lżejszy i jednocześnie sztywniejszy od jego poprzednika, a przy tym równie trwały, ponieważ został wykonany z tego samego materiału o wysokiej odporności na korozję. Urbino zostanie wyposażone w baterie o pojemności 240 kWh oraz system ładowania plug-in. Dodatkowo Solaris dostarczy zewnętrzną ładowarkę o mocy 80 kW.

Kolejną innowacją jest zamontowana w autobusie napędowa oś elektryczna ZF AVE 130 najnowszej, trzeciej generacji, wyposażona w dwa silniki trakcyjne umieszczone w piastach. To nowatorskie rozwiązanie dodatkowo obniża wagę autobusu oraz zwiększa przestrzeń pasażerską. W połączeniu z elektrycznym wyposażeniem firmy Medcom oś zapewnia niezwykle cichą jazdę, płynne przyspieszanie oraz hamowanie, dzięki czemu Urbino electric doskonale sprawdza się w warunkach miejskich, także przy dużej liczbie pasażerów.

 

Źródło

 

Katagoria: co nowego u przewożników
Słowa kluczowe: , , ,
Opublikowano 2 lata temu.