Select Page


Pierwsze urodziny V klasy


13C1359_087
 

Nowa Klasa V odniosła prawdziwy sukces w segmencie vanów – w ciągu zaledwie roku od rynkowej premiery znalazła już ponad 20 tys. nabywców. Oznacza to 25-proc. wzrost sprzedaży w porównaniu z wynikami poprzednika, modelu Viano, w ciągu pierwszego roku po jego debiucie we wrześniu 2003 r.

 

„Jesteśmy dumni z Klasy V. W ubiegłym roku udało się jej na nowo zdefiniować segment vanów – i ma to odzwierciedlenie w aktualnych statystykach sprzedaży. W międzyczasie na rynek trafiły wszystkie warianty Klasy V, jakie zarezerwowaliśmy dla naszych klientów. Kompletna gama modelu zapewnia najlepsze warunki dla jego dalszego sukcesu na całym świecie” – powiedział Volker Mornhinweg, szef Mercedes-Benz Vans.

 

13C1360_139

W ciągu minionego roku sprzedaż Klasy V ruszyła praktycznie na całym świecie. Model jest dziś oferowany przez dealerów samochodów osobowych i użytkowych Mercedes-Benz w około 90 krajach, w tym w Wielkiej Brytanii. Jeszcze w 2015 roku będzie dostępny na kolejnych rynkach, gdzie obowiązuje ruch prawostronny – w Australii, RPA i Japonii.
Także w Polsce Klasa V została przyjęta przez rynek z dużym entuzjazmem. Od wprowadzenia modelu, nabywców znalazło już ok. 400 egzemplarzy tego modelu.

 

Produkcja w Vitorii w Hiszpanii

Klasa V to największy spośród osobowych Mercedesów – auto mieści do 8 osób, a za sprawą szerokiej konfiguracji siedzeń i przestrzeni bagażowej można je dostosować do zróżnicowanych potrzeb. To nie tylko rodzinny van, ale też idealny samochód dla osób prowadzących aktywny tryb życia oraz pojazd do transportu VIP-ów czy gości hotelowych. Klasa V łączy wzorową funkcjonalność z cechami, które charakteryzują wszystkie modele spod znaku trójramiennej gwiazdy: wysmakowanym designem, wysokiej klasy wykończeniem, komfortem, wydajnością, przyjemnością z jazdy i bezpieczeństwem.

 

Przy produkcji Klasy V w fabryce Mercedes-Benz w Vitorii, w hiszpańskim Kraju Basków, pracuje ponad 3000 osób. Aby zagwarantować właściwe przygotowanie do wytwarzania modelu, koncern Daimler AG zainwestował tam około 190 mln euro – m.in. w modernizację i reorganizację nadwoziowni, lakierni oraz linii montażowej. Zoptymalizowano także procesy logistyczne. Vitoria to druga największa fabryka Mercedes-Benz Vans po zakładach w Düsseldorfie. Z uwagi na popularność Klasy V, jej moce przerobowe są obecnie wykorzystywane w 100%.

 

Kompletna oferta: wszystkie wersje Klasy V już w sprzedaży

Już w chwili premiery Klasa V była dostępna w szerokiej gamie wariantów. W ciągu kolejnych miesięcy oferta została rozszerzona o odmiany z napędem 4MATIC. Dziś model można nabyć w dwóch wersjach rozstawu osi i trzech wersjach długości nadwozia (od 4895 do 5370 mm). Nowoczesny, 4-cylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 2,1 litra, zaopatrzony w dwustopniowe turbodoładowanie, występuje w trzech wariantach mocy: 100, 120 lub 140 kW. Topowy model V 250 d rozwija 440 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy średnim zużyciu paliwa na poziomie zaledwie 6 l/100 km. Wszystkie odmiany są dostępne ze stałym napędem na obie osie 4MATIC.

 

Duży popyt na opcjonalne dodatki Klasy V

Van Mercedes-Benz oferowany jest w dwóch liniach designu i wyposażenia: jako Klasa V oraz Klasa V AVANTGARDE, a także z pakietami Sportowym wyposażenia nadwozia oraz Stylizacyjnym wnętrza. W pierwszym roku sprzedaży globalnie około połowa egzemplarzy przypadała na najwyższej jakości odmianę AVANTGARDE . Klienci bardzo chętnie wybierają również elementy z szerokiej gamy opcjonalnych dodatków. Dotyczy to w szczególności innowacyjnych wśród vanów rozwiązań, takich jak osobno otwierana tylna szyba czy wspomagania parkowania Active Parking Assist. Dużą popularnością cieszy się też pakiet wspomagający kierowcę, obejmujący układ antykolizyjny COLLISION PREVENTION ASSIST, asystentów martwego pola i pasa ruchu oraz system bezpieczeństwa prewencyjnego PRE-SAFE®. Co istotne, Klasa V już w standardzie jest wyposażona w układ monitorowania zmęczenia kierowcy ATTENTION ASSIST. To także jedyny pojazd w segmencie seryjnie zaopatrzony w system przeciwdziałania skutkom bocznego wiatru Crosswind Assist.

 

Źródło

 

Katagoria: co nowego u przewożników
Słowa kluczowe: ,
Opublikowano 2 lata temu.