Select Page


Rusza II edycja Rewolucji TSL. Zgłoś zwoją firmę!


RewolucjeTSL_infografika
 

Można już zgłaszać firmy transportowe do udziału w II edycji programu Rewolucje TSL, która rozpocznie się pod koniec tego roku. Wybrane firmy otrzymają rzetelną ocenę przedsiębiorstwa oraz eksperckie porady dotyczące usprawnienia w pięciu kluczowych obszarach działania. Zgłoszenia będą przyjmowane do 31 października 2015 r.

 

Tegoroczna edycja Rewolucji TSL to kontynuacja projektu, zainicjowanego w 2014 r. przez DKV Euro Service. Jego ideą jest edukacja nt. dobrych praktyk w obszarze zarządzania firmą transportową. Pokazujemy, gdzie warto ciąć koszty, a gdzie lepiej outsource’ować usługi, jak podejmować decyzje inwestycyjne. Wszyscy uczestnicy przechodzą specjalistyczny audyt oraz otrzymują fachowe wsparcie w obszarach, takich jak: sprawy prawne, finansowe, paliwo i opłaty drogowe, jazda ekonomiczna, strategia firmy i techniki sprzedaży.

 

Firmy zainteresowane udziałem w II edycji mogą się zgłaszać poprzez wypełnienie formularza na stronie www.rewolucjetsl.pl. Znajdują się tam również szczegóły operacyjne i wymogi programu. Poprawnie wypełnione zgłoszenia należy odesłać najpóźniej do 31 października 2015 r. Spotkania z audytorami przeprowadzane będą w okresie 01.11.2015 – 15.02.2016.

 

Projekt ten dla wybranych firm przeprowadzany jest bezpłatnie. Jego uczestnicy są natomiast proszeni o wpłatę zadeklarowanej kwoty na konto inicjatywy charytatywnej.

 

LOGO_RewolucjeTSL

 

 

Zdaniem uczestników

Audyt powinien być przeprowadzany okresowo w każdej firmie – to wniosek, jakim podsumowują pierwszą edycję jej uczestnicy – właściciele firm Mega Sierpc i Temperi. Zgodnie twierdzą, że udział w projekcie pozwolił spojrzeć na wiele elementów przedsiębiorstwa na nowo. Szczególnie w obszarze strategii i finansów.

 

„Spotkania w ramach I edycji projektu pomogły nam krytycznie ocenić efektywność działania oraz podjąć decyzje na rzecz zwiększenia konkurencyjności” – mówi Kamil Włodarski z Mega Sierpc. Podczas projektu wskazano metody ograniczenia kosztów w trasie (paliwo i opłaty drogowe), dzięki udostępnieniu systemu analitycznego DKV i kart paliwowych. „Szczególnie ciekawym elementem było zbadanie sprawozdań finansowych oraz analiza kapitału obrotowego, które przyniosły nam podpowiedzi, jak polepszyć kondycję finansową przedsiębiorstwa” – dodaje Jan Kusiek z Temperi. Szkolenie z jazdy ekonomicznej pozwoliło kierowcom zredukować spalanie paliwa o 8 % oraz lepiej wykorzystywać parametry pojazdów. Z kolei audyt prawny objął zlecenia przewozowe, spedycyjne i transportowe, a także posiadane polisy ubezpieczeniowe. Uczestnicy przeszli też szkolenie z możliwości, jakie niosą serwisy internetowe typu giełda transportowa.

 

Inwestycje, które pomagają zaoszczędzić

„Wszystkie elementy kosztów w firmie można precyzyjnie wyliczyć, a także zaplanować w dłuższej perspektywie. Umożliwia to łatwiejsze spojrzenie na firmę z punktu widzenia szans na rozwój, dodatkowych źródeł przychodów oraz szacowania ryzyka. Z kolei dramatyczne cięcie kosztów bardzo często wiąże się z ograniczaniem elastyczności działania firmy. Poprzez kolejne edycje Rewolucji TSL chcemy wskazywać na złoty środek oraz edukować w obszarze najlepszych praktyk zarządzania przedsiębiorstwem – bo nie zawsze tańsze oznacza optymalne” – wskazuje dyrektor generalny DKV Euro Service Polska, Michał Bałakier, zapraszając do udziału w nowej edycji programu.

 

Pięć obszarów, pięć wniosków

Audytorami II edycji Rewolucji TSL są: DKV Euro Service – usługi dla transportu, Eco Driving Academy PL – szkoła jazdy posiadająca akredytację IRU, Iuridica – kancelaria prawna, Sagan Consulting – finansowe rozwiązania dla firm, QUEST Change Managers – usługi konsultingowe. Współorganizatorami są wydawcy publikacji: Transport Manager, pracujwlogistyce.pl oraz e-transport.pl. Patronat naukowy nad przedsięwzięciem objął prof. Zdzisław Kordel, kierownik katedry Gospodarki Przestrzennej w Uniwersytecie Gdańskim.

 

Źródło

 

Katagoria: co nowego u przewożników
Słowa kluczowe: , , ,
Opublikowano 2 lata temu.