Select Page


Tytuł Auta Flotowego 2015 dla Sprintera


wręczenie nagród
 

 

Lider jest tylko jeden – świętujący swoje 20-lecie Mercedes-Benz Sprinter zwyciężył w najbardziej profesjonalnym teście flotowym w Polsce w segmencie dużych aut dostawczych. Po kilkumiesięcznych zmaganiach pokonał siedmiu innych rywali i zdobył tytuł Auta Flotowego 2015 roku. To kolejna taka nagroda dla dostawczego Mercedesa – w ubiegłym roku w swojej kategorii triumfował mniejszy Citan.

Profesjonalny Test Flotowy SKFS zorganizowało Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych. Test składał się z trzech etapów i trwał łącznie 10 miesięcy. W lutym br. rozpoczęła się część teoretyczna – testowane modele nominowano na podstawie zestawienia przygotowanego przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR. Obejmowało ono najczęściej kupowane samochody w każdym segmencie w IV kwartale 2014 oraz I kwartale 2015 roku. W teście wzięły udział najpopularniejsze wersje wyposażenia, a wybór odmian nadwoziowych i silnikowych powierzono 18-osobowej kapitule PTF SKFS. Wartości rezydualne badanych aut oszacowała firma EurotaxGlass’s. Później przyszła kolej na 3-dniową część praktyczną, w której udział wzięło ponad 120 menedżerów krajowych flot pojazdów. Przy użyciu nowoczesnej telemetryki przeprowadzono precyzyjne pomiary związane z optymalizacją kosztów zarządzania parkiem samochodowym. W ocenie uwzględniono m.in. wyniki osiągane przez poszczególne auta na znormalizowanym odcinku drogi oraz wyniki poszczególnych kierowców.

Uroczyste ogłoszenie wyników Profesjonalnego Testu Flotowego SKFS odbyło się 6 listopada, podczas gali SKFS w Ożarowie Mazowieckim. W segmencie dużych samochodów dostawczych numerem 1 okazał się Mercedes-Benz Sprinter, który pokonał siedmiu innych rywali i zdobył tytuł Auta Flotowego 2015 roku. Jest to wspaniały prezent urodzinowy dla tego świętującego swoje 20-lecie modeli.

Sprinter to flagowy model dostawczy Mercedes-Benz. Obecna generacja ustanawia klasowe standardy w zakresie bezpieczeństwa i niskiego zużycia paliwa – najoszczędniejszy wariant potrzebuje średnio zaledwie 6,1 l ON/100 km. To wynik niemający sobie równych w segmencie.

Sprinter oferuje kompleksowy pakiet technologii z dziedziny aktywnego bezpieczeństwa – jego standardowe wyposażenie obejmuje asystenta bocznego wiatru, a na życzenie dostępne są zaawansowane systemy wspomagające kierowcę, takie jak układy monitorowania pasa ruchu i martwego pola, asystent świateł drogowych czy system antykolizyjny,

Kolejnym jego atutem jest wszechstronność – nabywcy mają do wyboru ponad 1000 kombinacji, w tym szeroką gamę silników wysokoprężnych i benzynowych, przekładnie manualne i automatyczne plus bogactwo wersji nadwoziowych, wagowych oraz odmian tylnej osi. A do tego Sprinter to prawdziwy Mercedes: wyróżnia się solidnością, wyśmienitym komfortem jazdy i ergonomicznie zaprojektowanym kokpitem.

To wszystko przekłada się na wyniki sprzedaży – w 2014 roku na całym świecie Sprinter znalazł rekordową liczbę ponad 186 tys. nabywców (w tym ponad 3 tys. w Polsce), o 12% więcej niż w 2013, a jego sprzedaż wciąż rośnie.

To nie pierwsza taka nagroda dla dostawczych Mercedesów. W ubiegłorocznej edycji testu triumfował mniejszy Citan. Sprinter jest też laureatem wielu innych nagród – w 2014 roku zdobył m.in. Złoty Paragon – Nagrodę Kupców Polskich oraz tytuł kurierskiego vana roku w Niemczech.


 

Katagoria: co nowego u przewożników
Słowa kluczowe: , , , , , , , ,
Opublikowano 2 lata temu.