Select Page


Construction Equipment World Economic Forum 2012


 

Tegoroczną, 5-ta już edycją Construction Equipment World Economic Forum zorganizowano w hotelu Dolce la Hulpe w Brukseli w dniach 1-2 października 2012. Construction Equipment World Economic Forum powszechnie znane raczej jako CEWEF, zostało zainicjowane przez holenderską Grupę Groeneveld. Celem przyświecającym założeniu CEWEF było stworzenie platformy służącej wymianie wiedzy oraz doświadczeń pomiędzy firmami działającymi na szeroko pojętym rynku budowlanym. W tym roku w konferencji CEWEF wzięło udział ponad 150 uczestników reprezentujących m.in. wiodących wykonawców robót budowlanych oraz głównych dostawców maszyn tj.: Volvo CE, Liebherr, Bell, Caterpillar, Komatsu, Hyundai, Hitachi, Doosan. Konferencja odbyła się pod hasłem „Innowacje i szanse w sektorze budowlanym.”
Obrana formuła konferencji sprawia, iż już pierwszego dnia nawiązywane są nowe kontakty. Sprzyja temu przede wszystkim nieformalny, luźny charakter kolacji, podczas której dochodzi do ożywionych, merytorycznych dyskusji.
W inauguracyjnym przemówieniu, Prezes CEWEF Thierry Schuermans stwierdził, iż „jednym z celów konferencji jest znalezienie odpowiedzi na pytania dotyczące obecnej sytuacji branży”. Wystąpienie to dało początek panelowej dyskusji i kolejnym przemówieniom pozostałych ekspertów, wliczając Pana Carla Lockwood’a Viceprezesa ds. Strategii i Rozwoju w Volvo Construction Equipment oraz Michaela Petitjean Sekretarza Generalnego European Rental Association ( ERA ). Carl Lockwood powiedział: „Zmiany w przemyśle muszą się dokonać. To jest to co wszyscy musimy zrobić”. Podkreślił również, iż „coraz większe znaczenie w łańcuchu produkcyjnym będzie odgrywała jego całkowita automatyzacja, prowadząca do zupełnego wyeliminowania niepotrzebnych, nieplanowanych przestojów, zmniejszająca wypadkowość. Automatyzacja sprawi, iż w przyszłości funkcjonalność i wydajność maszyny zostanie doprowadzona do jej zupełnego maksimum, zaś emisja szkodliwych substancji w całym cyklu życia maszyny zostanie zminimalizowana do zero. Implementacja rozwiązań telematycznych będzie kluczowa dla branży”.
Drugim, ważnym tematem podniesionym przez Sekretarza Generalnego ERA Pana Michaela Petitjean w podczas konferencji była potrzeba wprowadzenia standaryzacji wyposażenia maszyn budowlanych. Obecnie dużym problemem rynku leasingowego jest jej brak.
Pozostałymi referującymi podczas konferencji CEWEF byli: Chris Sleight redaktor naczelny International Construction, Simon Purchan – Dyrektor ds. Rozwoju Babcock; Bart Witzier – Dyrektor ds. Rozwoju Transportu w firmie Van der Vlist oraz Urlich Hermanski Manager ds. Sprzedaży w Topcon European.
Ponadto podczas CEWEF omówiono szczegółowo trendy i prognozy dla branży, podjęto tematy związane z zarządzaniem aktywami, logistyką, rynkiem wynajmu i jego przyszłością. Wszyscy prelegenci odpowiadali na pytania zadawane przez publiczność, co prowadziło do otwartej dyskusji.
W końcu, Uczestnicy również usłyszeli ostrożną, acz optymistyczną prognozę w ujęciu globalnym dla przemysłu budowlanego. „Ogólnie rzecz biorąc, można spodziewać się 3,5 % wzrostu w tym roku. Z jednej strony jest on silnie napędzany przez rynki wschodzące, z drugiej natomiast wstrzymywany przez rynki rozwinięte – zwłaszcza Europę ”– powiedział Sleight – Redaktor naczelny International Construction.

Więcej informacji…


 

Katagoria: Sprawy przewoźnicze
Słowa kluczowe: ,
Opublikowano 5 lat temu.