Select Page


Henschel: Zwrotne, małe i wygodne


 

Złożoność współczesnego budownictwa wymaga zastosowania różnych środków transportu. Nawet jeśli chodzi o przewóz tak banalnego ładunku, jakim jest piasek, czy żwir.

Życie pokazuje, że nie zawsze są potrzebne te największe. Mały remont, pielęgnacja ogrodu wymagają środków transportu adekwatnych do wielkości ładunku. Zaletami małych wywrotek są duża mobilność, niskie zużycie paliwa oraz możliwość prowadzenia pojazdu przez kierowcę-budowlańca z prawem jazdy kategorii B.

Belgia – Polska. Belgijska marka Henschel Engineering Automotive nie jest zbyt popularna na polskim rynku. Jednak jako produkty belgijskie skrzynie są znane, gdyż są montowane na volkswagenach transporterach. Od ubiegłego roku w Kostrzynie nad Odrą firma Henschel produkuje wywrotki pod nazwą Henschel-Kipper. Wielkość produkcji, rzędu 7000-8000 zabudów w skali roku, gwarantuje uzyskanie atrakcyjnej ceny, która na polskim rynku dla wielu nadal ma pierwszorzędne znaczenie. Za sprzedaż na terenie RP odpowiada przedsiębiorstwo BUMAR Marcin Burzmiński.

Nabywca poszukiwany. Obecnie BUMAR stara się docierać z ofertą do firm zabudowujących i dealerów, którzy lepiej znają rynek, nabywców i ich potrzeby. Natomiast potrzebą, jakiej niestety wielu polskich przedsiębiorców nie dostrzega, jest konieczność modernizacji taboru. Chociaż w większości są to małe firmy budowlane lub ogrodnicze, to nie oznacza, że są one zbyt ubogie, aby zainwestować w droższy, ale lepszy produkt. Mocne przywiązanie do pojazdów używanych, to główny problem, z jakim spotyka się sprzedawca. Jednakże, gdyby policzyć liczbę i wysokość kar, jakie mogą nałożyć różne organy ścigania na użytkownika zdezelowanego pojazdu, mogłoby się okazać, że taniej było zainwestować w „nówkę”. Oczywiście, tak nie musi być, ale jako kraj zaczynamy się cywilizować i wkrótce będziemy musieli przestawić się na taki sposób obliczania opłacalności.

Chociaż w większości są to małe firmy budowlane lub ogrodnicze, to nie oznacza, że są one zbyt ubogie, aby zainwestować w droższy, ale lepszy produkt. Mocne przywiązanie do pojazdów używanych, to główny problem, z jakim spotyka się sprzedawca. Jednakże, gdyby policzyć liczbę i wysokość kar, jakie mogą nałożyć różne organy ścigania na użytkownika zdezelowanego pojazdu, mogłoby się okazać, że taniej było zainwestować w „nówkę”. Oczywiście, tak nie musi być, ale jako kraj zaczynamy się cywilizować i wkrótce będziemy musieli przestawić się na taki sposób obliczania opłacalności.

Jakość przede wszystkim. Produkty Henschel Engineering Automotive to pierwsza liga w jakości. Nowoczesna technologia produkcji oraz wysokiej jakości materiały gwarantują długowieczność. Świadczy o tym chociażby jakość stali zastosowanej na podłogę. Arkusz blachy o grubości 2,5 mm w zupełności wystarcza do kontaktu z ciężkim i agresywnym ładunkiem, jakim może być żwir. Do przewozu towarów paletyzowanych lub maszyn (np.zagęszczarek) służy minimum 6 oczek do jego mocowania. Burty boczne mogą być wykonane z aluminiowych lub stalowych profili. Ścianę przednią wykonano ze stali. Do napędu wywrotki użyto agregatu hydraulicznego napędzanego silnikiem elektrycznym o mocy 2 kW ze zintegrowanym zbiornikiem oleju i siłownikiem wywrotu. Wyłącznik bezpieczeństwa uruchamia się po przekroczeniu dopuszczalnego kąta wywrotu bocznego 45 stop. Sterowanie wywrotką odbywa się za pomocą pilota na przewodzie. Bardzo starannie wykonywane są powłoki lakiernicze, w tym nanoceramiczna warstwa ochronna Bonderite NT. Tak zaawansowana technologia zapewnia 2-letnią gwarancję. Czas oczekiwania na zestaw do montażu wynosi ok. 4 tygodni. Nadwozia firmy Henschel dostępne są u dealerów oraz firm zabudowujących. Z fabryki w Kostrzynie wywrotki docierają w całości i wymagają tylko przykręcenia do ramy podwozia oraz podpięcia instalacji elektrycznej.

Grzegorz Teperek


 

Katagoria: Sprawy przewoźnicze
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 6 lat temu.