Select Page


IVECO: Stralis Hi-Way dla Epo-Trans Logistics


 

Wiosną br. roku Iveco Poland rozpoczęła realizację zamówień na najnowszą wersję pojazdu – Stralis Hi-Way. Ciężarówka, która w ubiegłym roku, w pełni zasłużenie, zdobyła zaszczytny tytuł „Truck of the Year 2013” wyznacza standardy w nowoczesnym transporcie i cieszy się dużym zainteresowaniem ze strony przewoźników.

IVECO Stralis Hi-Way to nie tylko pojazd, to pakiet wielu rozwiązań aktywnie wspomagających kierowcę w pracy. Korzystne warunki zakupu i eksploatacji czynią IVECO wiarygodnym partnerem na długie lata współpracy. W połowie czerwca do grona klientów Iveco Poland  dołączyłą firma Epo-Trans Logistics z Tychów zakupując trzy ciągniki siodłowe.
– Rozmowy z firmą Epo-Trans Logistics prowadziliśmy od dłuższego czasu. Gdy auta wypadły pozytywnie w ubiegłorocznych testach można było zacząć rozmawiać o szczegółach. Staraliśmy się skonfigurować pojazdy tak, aby jak najlepiej odpowiadały oczekiwaniom klienta. Dużym atutem jest 3-letnia gwarancja na samochody oraz profesjonalna sieć serwisowa jaką dysponuje IVECO w całej Europie – powiedział Robert Rutkowski, Key Account Manager Iveco Poland sp. z o.o.

Firma Epo-Trans Logistics posiada obecnie około 160 pojazdów, które regularnie kursują na trasach krajowych i międzynarodowych. Nowo zakupione IVECO Stralis Hi-Way, ze względu na komfortowe kabiny oraz ekonomiczne jednostki napędowe będą wykorzystywane w transportach międzynarodowych. Do nowych Stralisów Epo-Trans Logistics dokupiła cztery nowe naczepy kurtynowe.

– Z ciągnikami siodłowymi IVECO po raz pierwszy zetknęliśmy się w 1991 roku. Wówczas były to cztery pojazdy – model TurboStar o mocy 480 KM. Obecnie znowu zdecydowaliśmy się na zakup IVECO, gdyż auta te okazały się bardzo ekonomiczne. Jesteśmy zadowoleni z niskiego zużycia paliwa i zaskoczeni dobrą jakością wykonania nowych modeli. Jeśli okaże się, że Stralis Hi-Way w pełni zaspokoi nasze oczekiwania z pewnością współpraca z Iveco Poland będzie kontynuowana – mówi Piotr Ozimek, właściciel Epo-Trans Logistics S.A.
IVECO Stralis Hi-Way zadebiutował jesienią 2012 roku, jako jeden z pierwszych pojazdów przygotowanych do spełnienia normy czystości spalin Euro 6. Jest to obecnie najbardziej komfortowa i nowoczesna ciężarówka koncernu IVECO. Ze względu na oczekiwania rynku, pojazd ten jest również oferowany z silnikami spełniającymi normy czystości spalin Euro 5 jak również bardziej rygorystyczną normą – EEV. IVECO Stralis jest oferowany programem oszczędzania paliwa Eco Switch z funkcją Eco Fleet.

Pojazdy zakupione przez firmę Epo-Trans Logistics zostały wyposażone w 6-cylindrowe jednostki napędowe Cursor 10 EEV (10 308 cm3) o mocy 460 KM (338 kW) przy 1550-2100 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 2100 Nm w zakresie 1050-1550 obr./min. Wtrysk paliwa realizowany jest poprzez pompowtryskiwacze. Swoją wysoką moc silnik uzyskuje dzięki intercoolerowi i turbosprężarce o zmiennej geometrii (VGT). Przeniesienie napędu na tylne koła realizowane jest poprzez przekładnię EuroTronic II (typ 12AS 2330 TD) – 12-biegową (+ 2 biegi wsteczne) zautomatyzowaną skrzynię biegów. Komfortowe zawieszenie Stralisa Hi-Way stanowią:  z przodu i z tyłu pneumatyczne miechy powietrzne. Podnoszenie lub opuszczanie ramy jest możliwe w górnym zakresie do +140 i dolnym -70 mm. Maksymalny nacisk przedniej osi wynosi 7100 kg, zaś tylnej – 13 000 kg. Zbiornik paliwa wynosi 1160 l, a podgrzewany zbiornik na AdBlue może pomieścić 55 l płynu.

Komfort pracy gwarantuje wysoka kabina Hi-Way, która jest zawieszona na czterech poduszkach powietrznych. Na tylnej ścianie kabiny jest zamontowany rozkładany stolik. Po ustawieniu dolnej leżanki w pozycję dwóch foteli, w tylnej części kabiny, otrzymujemy wygodne miejsce do wypoczynku. Standardem jest wymuszony nawiew powietrza z możliwością ustawienia 5 kierunków i 4 prędkości. Nagrzewnica jest połączona z układem chłodzenia silnika, oprócz tego na wyposażeniu pojazdu jest również: elektryczny szyberdach, niezależne ogrzewanie postojowe oraz klimatyzacja.

Na desce rozdzielczej znajduje się duży 7 calowy dotykowy ekran z funkcją DSE (Driving Style Evaluation).  Zarządzanie multimediami odbywa się poprzez wybranie odpowiedniej aplikacji na wyświetlaczu. Pojazd wyposażony jest w diodowe światła do jazdy dziennej.


 

Katagoria: Sprawy przewoźnicze
Słowa kluczowe: , ,
Opublikowano 4 lata temu.