Select Page


Radom: Pierwsze wagi dla TIR-ów na Czarnieckiego i Kieleckiej


 

Rusza budowa pierwszego w Radomiu systemu preselekcyjnego ważenia pojazdów. W czwartek na Kieleckiej i Czarnieckiego będą betonowane fundamenty pod bramownice, na których zostaną zamontowane kamery i odbiorniki GPS
System preselekcyjnego ważenia pojazdów powstanie na ulicy Czarnieckiego, na kilkudziesięciometrowym odcinku koło alei Róż.
– W nawierzchni jezdni dla jadących w kierunku Kielc zostaną zatopione czujniki kwarcowe umożliwiające błyskawiczny pomiar masy wybranego pojazdu lub nacisku na poszczególne jego osie, a także prędkości, z jaką się porusza. Nad jezdnią zamontujemy bramownicę z czterema kamerami oraz odbiornikami GPS. Betonowanie fundamentów konstrukcji oraz montaż samej bramownicy rozpocznie się w czwartek o godz. 7 i potrwa do około godz. 13. Prawy pas w kierunku Kielc będzie w tym czasie wyłączony z ruchu – mówi Dariusz Dębski, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu. Druga z bramownic z kamerami zostanie zamontowana nad Kielecką na wysokości ulicy Wieniawskiego, tuż przy granicy administracyjnej miasta. Prace przy budowie fundamentów i montażu rozpoczną się o godz. 12 i potrwają do około 16. Tu również kierowcy muszą liczyć się z utrudnieniami – jeden z pasów będzie wyłączony z ruchu. Jak informuje Dariusz Dębski, umowę z warszawskim Instytutem Badawczym Dróg i Mostów na wdrożenie pilotażowego systemu preselekcyjnego ważenia pojazdów MZDiK podpisało w lipcu tego roku. System ma umożliwić kontrolowanie tylko tych pojazdów, co do których istnieje podejrzenie, że są przeciążone.
BusinessClick
– Dzięki temu będziemy mogli eliminować z ruchu przeładowane ciężarówki. System pomoże nam chronić nawierzchnię radomskich dróg przed rozjeżdżaniem oraz poprawi bezpieczeństwo – wyjaśnia Dariusz Dębski. Gotowa waga preselekcyjna zostanie udostępniona kontrolerom Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Radomiu. Pojazd wzięty na celownik przez kontrolerów ITD zostanie sfotografowany, a zdjęcie wraz z danymi o jego wadze i prędkości umożliwi później wystawienie słonego mandatu. Dębski przypomina, że kary finansowe ITD wymierza w drodze decyzji administracyjnych i są one o wiele wyższe od mandatów policyjnych. System preselekcyjnego ważenia pojazdów jest pilotażowym projektem Instytutu Badawczego Dróg i Mostów, na który placówka ta dostała dofinansowanie unijne. Instytut zadeklarował pokrycie jednej czwartej kosztów związanych z budową systemu w Radomiu, chodzi o 200 tysięcy złotych. Resztę wydatków, czyli ponad 550 tysięcy złotych, pokryje miasto. Podobne systemy od niedawna działają między innymi we Włocławku, w Płocku oraz Warszawie.

Źródło: gazeta.radom.pl
Więcej informacji…


 

Katagoria: Sprawy przewoźnicze
Słowa kluczowe: , ,
Opublikowano 5 lat temu.