Select Page


Uwaga! Groźny policjant z gadżetem


 

W tym roku, w lecie, otrzymaliśmy kilka spraw, które wydały się przedsiębiorcom transportowym dość naciągane. Oto jedna z nich.

 Kierowca jadący z Holandii do Polski z towarem, przejeżdżał przez znane każdemu kierowcy górki przy Porta Westfalica. Zaraz po zjeździe z ostatniej górki został zatrzymany przez policję autostradową. Jeden z policjantów sprawdzał dokumenty pojazdu i przewozowe, drugi z nich, ze specjalnym termometrem podchodził do każdej osi ciężarówki i sprawdzał temperaturę opon na każdej osi. Jako że kontrola papierów nie znalazła żadnych uchybień oraz kontrola techniczna wzrokowa również nie znalazła żadnego powodu do wysłania ciężarówki na kontrolę do DEKRA, policjant od termometru zakwestionował hamulce, ponieważ jego aparatura zanotowała różnice na oponach drugiej osi. Na nic się zdały tłumaczenia kierowcy, że oś druga jest u niego zawsze bardziej obciążona pracą, gdyż jest osią napędową i w związku z tym poprzez napęd oraz hamowanie silnikiem w górach działają większe siły obrotowe i zwiększone jest tarcie w stosunku do opon dwóch innych osi. Samochód został odesłany do kontroli hamulców na Autohof. Po wielu godzinach oczekiwania na wjazd do hali kontroli (kontrola hamulców nie wykazała żadnych usterek), a później oczekiwaniu na przyjazd policji, kierowca mógł wreszcie wyruszyć w dalszą drogę uprzednio zapłaciwszy należność za kontrolę hamulców. Po krótkiej dyskusji z policjantami, aby dalej nie przedłużać kontroli (od zatrzymania pojazdu do oddania papierów minęło w sumie 10 godzin !!!), kierowca zapłacił 65 € i ruszył w drogę do Polski.
Reasumując, policja niemiecka wyposażana jest w coraz to nowsze gadżety, których nie umie prawidłowo używać. Ale to nie koniec sprawy. Zwróciliśmy się z zażaleniem do zwierzchnika kontrolujących policjantów, doprowadziliśmy do zwrotu zapłaconej sumy przez kierowcę, a sprawę straconego czasu przez niepotrzebnie wiele godzin trwającą kontrolę oddaliśmy do sądu.
Tylko w ten sposób możemy doprowadzić do tego, aby polski przewoźnik i kierowca byli traktowani przez kontrolujących tak, jak to jest stosowane wobec niemieckich przewoźników. Apelujemy o zgłaszanie wszelkich nieprawidłowości przy kontrolach do swoich związków lub do nas. Tylko takimi działaniami osiągniemy normalność kontroli, tak bardzo potrzebną nam wszystkim.

Jerzy Goliński
jego@wbkan.de


 

Katagoria: Sprawy przewoźnicze
Słowa kluczowe: ,
Opublikowano 5 lat temu.