Select Page


Volvo: Mistrz ekonomicznej jazdy wyłoniony


 

Zakończyły się polskie eliminacje w rozgrywanych w tym roku w ramach Rynku Europy Centralno – Wschodniej Volvo Trucks Mistrzostwach Kierowców w Jeździe Ekonomicznej – The Drivers’ Fuel Challenge. W piatek, 19 lipca br., w polskim finale konkursu, wyłoniony został zwycięski kierowca. Stanisław Mierzejewski, reprezentujący firmę PUH Stanisław Mierzejewski z Ostrołęki osiągnął najlepszy wynik i to właśnie on będzie reprezentował nasz kraj w Wielkim Finale na torze Grobnik w Chorwacji w październiku.

Tegoroczny konkurs The Drivers’ Fuel Challenge rozgrywany jest w ramach Rynku Europy Centralno – Wschodniej Volvo Trucks, w tym również w Polsce i jest otwarty dla wszystkich kierowców, niezależnie od marki samochodu ciężarowego, jakim jeżdżą na co dzień, ani wieku kierowcy.

W połowie października zwycięzcy z poszczególnych krajów rynku spotkają się na torze Grobnik, w Chorwacji, gdzie podczas Wielkiego Finału na poziomie Europy Centralno-Wschodniej powalczą o najwyższe laury.

Konkurencja 2013
Bieżąca edycja zapoczątkowanego w roku 2011 przez Volvo Trucks konkursu, w którym zawodowi kierowcy rywalizują ze sobą w jeździe ekonomicznej, spotkała się z dużym zainteresowaniem na rynku polskim.
W polskich eliminacjach, które rozpoczęły się już w kwietniu br., wzięło udział łącznie 746 kierowców, spośród których wyłonieni zostali uczestnicy piątkowego finału. Przystąpiło do niego 20 kierowców – najlepszych uczestników dwóch regionalnych półfinałów, w Bednarach i Kamieniu Śląskim.

Finał rozegrano przy użyciu zestawu składającego się z ciągnika siodłowego Volvo FH  w konfiguracji 4×2 z silnikiem o mocy 500 KM oraz zautomatyzowaną skrzynią biegów Volvo I-Shift, wyposażonego w opony Michelin X-Line Energy), z obciążoną naczepą Krone (waga zestawu: 37 000 kg).

Kierowcy pokonywali jednakową dla wszystkich trasę konkursową o długości ok. 22 km, a celem konkursu było przejechanie tej trasy z jak najniższym zużyciem paliwa i w określonym limicie czasu. Pomiaru zużycia paliwa dokonywano każdorazowo przy pomocy opracowanego przez Volvo systemu informacji transportowej Dynafleet,  będącego na wyposażeniu pojazdu konkursowego.

Finałowa rywalizacja była naprawdę zacięta, a bardzo dobre wyniki osiągnięte w finale  dowodzą wysokich umiejętności w jeździe ekonomicznej wszystkich uczestniczących w nim kierowców, tym bardziej, że trasa finałowa przebiegała po wymagającej drodze nr 46.

Zużycie paliwa i czas
Zwycięzcą polskiego finału The Drivers’ Fuel Challenge został Stanisław Mierzejewski z firmu PUH Stanisław Mierzejewski, który w rundzie finałowej osiągnął najlepszy wynik: zużycie paliwa na poziomie: 24,55 l/100 km oraz czas przejazdu: 23minuty i 34 sekundy. Podobnie jak w roku ubiegłym, czas okazał się czynnikiem rozstrzygającym, bowiem zdobywca drugiego miejsca w polskim finale – ubiegłoroczny mistrz Paweł Ozimek z firmy EPO-Trans Logistics S.A., osiągnął identyczne zużycie paliwa, ale odcinek konkursowy przejechał w dłuższym czasie.

Stanisław Mierzejewski, jako zwycięzca polskiego finału The Drivers’ Fuel Challenge weźmie udział w ostatecznej rozgrywce  – zaplanowanym na połowę października Wielkim Finale konkursu na poziomie Rynku Europy Centralno-Wschodniej Volvo Trucks, w trakcie którego będzie miał szansę walczyć o nagrodę główną – samochód osobowy Volvo V40 oraz dla firmy – voucher Volvo o wartości 10.000 EUR.

Zwycięzcy Polskiego Finału The Drivers’ Fuel Challenge i ich wyniki:
1. miejsce: Stanisłw Mierzejewski, PUH Stanisław Mierzejewski; zużycie paliwa: 24,55/100 km, czas: 23:34
2. miejsce: Paweł Ozimek, EPO-Trans Logistic S.A.; zużycie paliwa: 24,55 l/100 km, czas: 23:50
3. miejsce: Jacek Polaszyk, Transport Krajowy i Międzynarodowy Polaszyk; zużycie paliwa: 25,18 l/100 km, czas: 25:11

Wyniki konkursu zostały ogłoszone podczas 9. Międzynarodowego Zlotu Tuningowanych Samochodów Ciężarowych MASTER TRUCK 20 lipca 2013.
Partnerem Polskiego Finału konkursu była Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group.


 

Katagoria: Sprawy przewoźnicze
Słowa kluczowe: , , ,
Opublikowano 4 lata temu.