Select Page


Volvo: Nowa hybryda elektryczna na IAA 2014


Volvo_7900_Electric_Hybrid_Bus_stop_2014_02
 

Elektryczna Hybryda Volvo 7900 zostanie oficjalnie zaprezentowana na Międzynarodowych Targach Pojazdów Komercyjnych IAA we wrześniu

Cicha, czystsza, o znacznie niższym zużyciu paliwa, reprezentuje nową generację transportu publicznego. Volvo już podpisało kontrakty z kilkoma europejskimi miastami na dostawę autobusów.

Volvo Buses podejmuje kolejny krok w zakresie pojazdów elektrycznych i wprowadza na rynek Elektryczną Hybrydę Volvo 7900. Technologia plug-in zmniejsza zużycie paliwa i dwutlenku węgla do 75%, w porównaniu do konwencjonalnych silników diesla stosowanych w autobusach. Całkowite zużycie energii jest niższe o 60%. W ubiegłym roku trzy elektryczne pojazdy hybrydowe Volvo zostały poddane testom w terenie w Göteborgu. Wyniki wykazały niższą emisję i niższe zużycie energii.

Hałas jest narastającym problemem w wielu miastach. Poziom hałasu w pobliżu Elektrycznej Hybrydy wynosi 65 decybeli, tyle samo co w przypadku zwykłej rozmowy. Elektryczna Hybryda Volvo 7900 działa w trybie elektrycznym średnio na 70% trasy, jest cicha i nie emituje spalin.

Elektryczna Hybryda Volvo 7900 oferuje dużą elastyczność w działaniu; w wybranych obszarach może działać na zasilaniu elektrycznym, a także jako hybryda na dowolnej trasie. Ładowanie na stacjach końcowych trwa 6 minut. Elektryczna Hybryda Volvo 7900 zawiera tę sama sprawdzoną technologię Hybrydy Volvo 7900, gwarantując niezawodność i dostępność.
Wiele europejskich miast wykazuje zainteresowanie elektrycznymi pojazdami hybrydowymi. Hamburg, Luksemburg i Sztokholm już zapisały się na dostawy autobusów w latach 2014 i 2015. Rozpoczęcie produkcji seryjnej planuje się na początek 2016 r.

Autobus turystyczny: Lider zwiększonego bezpieczeństwa

Na IAA, Volvo wzmacnia swoją pozycję w zakresie bezpieczeństwa, wprowadzając technologię automatycznego hamowania dla autobusów turystycznych. Funkcja ostrzegania przed kolizją i awaryjny układ hamulcowy Volvo umożliwiają hamowanie również wobec stojących obiektów. Funkcja już jest wdrażana, na trzy lata przed wprowadzeniem wymogów prawnych w 2018 roku. Jest częścią Systemu Wsparcia Kierowcy Volvo, który obejmuje System zachowania bezpiecznej odległości pomiędzy pojazdami (ang. Adaptive Cruise Control – ACC), automatycznie dostosowujący odległość do pojazdu z przodu oraz System ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (ang. Lane Keeping Support System).

ACC korzysta z radaru, aby określić odległość od pojazdu jadącego z przodu. Zbliżając się do pojazdu jadącego wolniej, ACC jako system nadrzędny wobec ustawienia prędkości na tempomacie, dostosowuje prędkość do pojazdu jadącego z przodu. System ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu informuje kierowcę, jeśli pojazd zjeżdża na bok z wyznaczonego pasa.

Goście Targów IAA będą również mieli możliwość zapoznania się z szerokim portfolio usług Volvo, mających na celu zwiększenie efektywności zużycia paliwa, a także czasu sprawności pojazdu oraz obniżenie kosztów utrzymania.

Volvo Buses na Targach IAA 2014 zaprezentuje:

  • Elektryczną Hybrydę Volvo 7900 (włączając system ładowania)
  • Przegubową Hybrydę Volvo 7900
  • Volvo 9900

 

Źródło Volvo Busses

 


 

Katagoria: Sprawy przewoźnicze
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 3 lata temu.