Select Page


DAF XF105.460:Ostatnia runda


 

DAF XF105.460 Space Cab ATe podczas swojej ostatniej rundy testowej zaprezentował się jako solidny pojazd flotowy.

O tym, że nowy DAF XF jest popularny, tego pisać nie trzeba. Jednak jego poprzednik, XF 105, wciąż nie składa broni. Do daty wprowadzenia Euro 6, czyli 31 grudnia 2013, Euro 5 pozostaje wciąż atrakcyjną alternatywą. Z tego powodu XF 105.460 Space Cab ATe jeszcze raz ruszył na trasę testową. Sympatyczny tytan pracy z Holandii wciąż ma do zaoferowania nowoczesny wygląd. A odświeżone wiosną minionego roku wnętrze cieszy oko nowymi fotelami i pokryciem drzwi. Dobre recenzje zbiera także nowy regulowany spoiler dachowy. Dzięki temu bez narzędzi i wspinaczki można go w prosty sposób dopasować do wysokości naczepy.

Serce jak dzwon
DAF XF 105.460 wyposażony jest w sprawdzony silnik Euro 5 12,9 l Paccar MX w wersji 460 KM EEV. 6-cylindrowy, rzędowy silnik Diesla osiąga moc znamionową już od 1500 obr./min i daje do dyspozycji maksymalny moment obrotowy 2300 Nm w zakresie 1000–1410 obr./min. Przy 40-tonowym zestawie stosunek mocy i masy wynosi 11,5 KM/t, a maksymalny poziom momentu obrotowego 57,5 Nm/t.
Obok mocy silnika warto wspomnieć o 12-biegowym automacie ZF AS Tronic. Dzięki tej przekładni kierowca cieszy się wysoką harmonią jazdy, prostą obsługą oraz wydajnością. Przy szybkim przełożeniu 2,69:1, testowy DAF potrzebował jedynie 1160 obr./min aby osiągnąć na autostradzie prędkość 80 km/h.

Oszczędnie w trasie
Ponadto DAF XF 105.460 z zużyciem całkowitym 33,6 l/100 km, przy średniej prędkości 71,5 km/h, okazał się naprawdę oszczędnym pojazdem. Pojazd testowy okazał się także osiągnąć tytuł mistrza oszczędności, który w tej klasie pojazdów, od 440 KM, przyznawany jest poniżej granicy 30 litrów.

Ściągnij cały artykuł…


 

Katagoria: Testy
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 5 lat temu.