Select Page


Humbaur: Big One Basic Coil


 

Rodzina się powiększyła

Seria produkcyjna 20000 w Humbaur to rodzina naczep trójosiowych, obejmująca standardową wersję kurtynową, plandekowo-burtową, także z zamknięciem celnym. Wysokości siodła to standardowo 1150 mm, ale oferowano także wersję Mega o objętości 100 m³ z siodłem 950 mm. W wyposażeniu wnętrza znajdują się szyny mocujące (Joloda), przystosowane do mocowania ładunków w kręgach – np. bel papieru. W standardzie nie uwzględniono specjalnego wyposażenia do przewozów napojów, ponieważ poszczególne części składowe, jak odwracane łaty i szyny mocujące skrzynki z napojami można dokupić.

Rama Big One Basic Coil waży ponad 500 kg, czyli więcej niż jej odpowiednik w naczepie bez wnęki. Odpowiadają za to podłużnice o większych rozmiarach oraz wygięte dźwigary poprzeczne. Do tego dochodzi olbrzymia liczba śrub i nakrętek, gdyż jak wiadomo ciężkie pojazdy w Humbaur są montowane za pomocą połączeń śrubowych.

naczepa Humbuar

W tylnych drzwiach zastosowano zamknięcie produkcji francuskiej: „crémone intégrale automatique’’. Zamknięcia pochodzą z firmy Thiriet i jako jedyne mają mechanizm ryglowania zamknięcia w podwoziu, przy którym kierowca nie musi używać dużej siły. Co więcej, dźwignia ręczna sama w sobie odryglowuje zatrzaski, a przełożenie od uchwytu do sworzni ryglujących wynosi 10:1. Wynik: dźwignia pracuje niezwykle lekko.

Co do tego zadania Humbaur i KFZ-Anzeiger byli jednomyślni. Humbaur daje Big One i ciągnik oraz organizuje miejsce załadunku oraz ładunek w postaci roli; KFZ-Anzeiger jeździ i troszczy się o bezpieczeństwo ładunku. Na podstawie takich ustaleń pojechałem najpierw do Übach-Palenberg, potem do Aalen-Unterkochen, a następnie do Buttenwiesen.

Jeżeli przewoźnik zdecyduje się na naczepę Humbaur Big One Basic Coil, to proponujemy tak zestawiać zamówieniem żeby od położenia ładunku w odległości 3342 mm za ścianą czołową zamiast 4 par 4-tonowych pierścieni mocujących zamawiać wszystkie pierścienie o tej samej wytrzymałości 4 t, w odstępach, co 800 mm, zamiast na przemian 4 t i – zgodnie z EN 12640 – 2 t. Dzięki temu otrzymujemy więcej możliwości zawieszenia łańcuchów, zależnie od tego jak ma być zamocowany ładunek. Taka opcja jest również przewidziana przez Humbaur, ponieważ podczas produkcji laser musi wyciąć kolejne otwory, a monter musi przykręcić grubsze pierścienie. Tylko do tej pory nie można było o tym nigdzie przeczytać.


 

Katagoria: Testy
Słowa kluczowe: , , , , , ,
Opublikowano 8 lat temu.