Select Page


Schmitz Cargobull: Nowe chłodnie i zabudowy


 

Premiery i standardy Schmitz Cargobull na polskim rynku

Podczas konferencji prasowej firma EWT Truck & Trailer Polska Sp. z o.o. przedstawiła nowości i tzw. żelazne punkty swojej oferty nad Wisłą.

Na początek jednak kilka słów o firmie. Schmitz Cargobull AG – jest jednym z największych i najbardziej liczących się producentów naczep na świecie. Na obszarze Polski, Czech oraz Słowacji reprezentowana jest na zasadzie Generalnego Przedstawicielstwa przez spółkę EWT Truck & Trailer Handels GmbH z siedzibą w Austrii. W 1998 roku została zarejestrowana w Polsce spółka córka – firma EWT Truck & Trailer Polska Sp. z o.o.

Naczepa Schmitz

Dla „zimnego” transportu

Schmitz Cargobull poszerzył swoją ofertę w Polsce o zabudowy chłodnicze MKO oraz towarzyszące im przyczepy AKO (z obrotnicą) i ZKO (z osiami centralnymi).

Zabudowę MKO można z powodzeniem stosować na podwoziach wszystkich, uznanych producentów samochodów ciężarowych, z najlepszym efektem w pojazdach o DMC powyżej 12 ton. Tak jak w przypadku naczep chłodniczych, zabudowa wykonana jest w opatentowanej przez Schmitz’a technologii panelowej „Ferroplast”, z dwoma szerokościami ścian bocznych (45 i 60 mm) oraz ryflowaną podłogą o konstrukcji aluminiowej wanny. Całość osadzona jest na ocynkowanej ogniowo ramie pośredniej, wykonanej zgodnie z wytycznymi danego producenta podwozia.

Przyczepy AKO/ZKO również wykonuje się w technologii „Ferroplast” o tych samych parametrach ścian co zabudowy. Warto podkreślić że przyczepy wykonane są jako samonośne, co znacznie zwiększa uzyskanie większej wysokości wewnątrz, przy ograniczonym do 4 metrów wymiarze zewnętrznym oraz znacząco wpływa na redukcję masy pojazdu. Całość wyposażono w wózki jezdne z osiami SCHMITZ lub SAF współpracujących z systemami ABS/EBS oraz systemem stabilizacji toru jazdy RSS.

Najważniejsze zalety zabudowy chłodniczej Schmitz Cargobull to niska masa własna a przez to zwiększona ładowność pojazdu,

duża mobilność zastosowań, optymalna manewrowość, technologia produkcji FERROPLAST (wysoka odporność na dyfuzję pary wodnej, doskonałe właściwości izolacyjne, wytrzymałość i stabilność), łatwość utrzymania higienicznego i czystości, trwałość, wysoka jakość produktu, podłoga zabudowy z listwami cokołowymi jako wanna. Nowe produkty są kompatybilne z podwoziami Mercedes – Benz, MAN, Volvo, Scania, Iveco, DAF, Renault.

Zabudowa i przyczepy na życzenie nabywcy wyposażone mogą zostać w elementy, takie jak listwy do zabezpieczania ładunku, listwy cokołowe, zawiesie do mięsa. Możliwe jest również otrzymanie certyfikatu ATP FRC oraz HACCP.

Sprawdzone „Half-Pipe”

Schmitz Cargobull wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniu wprowadził do oferty na terenie Polski zabudowy wywrotki typu MKI. Stalową rynną, popularnie zwaną half-pipe, można zabudować praktycznie wszystkie, 3- i 4-osiowe podwozia uznanych producentów samochodów ciężarowych. Zabudowa stalowa Schmitz potwierdziła już swoją niezawodność i wytrzymałość na szczególnie wymagających placach budów na Bałkanach oraz krajach WNP. Wyjątkowo korzystne opinie uzyskano dzięki zastosowaniu przy jej produkcji skandynawskiej stali o twardości HB 450 (Hardox lub Raex). Dostępne długości zabudowy to 4,5 m; 5 m; 5,5 m; i 5,8 metra, co w kombinacji z dwoma wysokościami burt bocznych – 1360 mm i 1460 mm, daje nam wachlarz kubatury skrzyni ładunkowej w zakresie od 13,8 m³ do 19,1 m³. Wytrzymałość podłogi uzyskano dzięki zastosowaniu stali o tych samych parametrach, jednakże o grubości 6 mm lub 8 mm dla najbardziej wymagających zadań.

Do najważniejszych zalet stalowej zabudowy wywrotki Schmitz’a typu half-pipe należą niska masa własna, a przez to zwiększona, w porównaniu z tradycyjnymi wywrotkami skrzyniowymi, ładowność pojazdu, niezawodna hydraulika siłowa najbardziej doświadczonego producenta Hyva/Georg, rynnowy kształt zabudowy ułatwiający rozładunek, trwałość, wysoka odporność na ścieranie powierzchni ładunkowej, konstrukcja „rynny” z łączeniami arkuszy tłoczonej blachy po bokach, podłoga zabudowy wykonana z jednego arkusza blachy – wolna od spawów, atrakcyjna cena za markowy produkt, możliwość montażu na podwoziach wiodących firm.

Ściana tylna naszej zabudowy występuje w różnych wariantach – do pracy z maszynami drogowymi – jako klapa wewnątrz zabudowy z tzw. balkonikiem, do żwirów i szlamów – jako klapa na zewnątrz zabudowy z uszczelką do głazów i urobku skalnego w kamieniołomach – jako klapa otwierana hydraulicznie.

Zabudowa może być wyposażona w elementy, takie jak boczne blachy obsypowe, daszek ochronny z przodu na całej szerokości zabudowy, czy też składaną belkę tylną. Mocnym punktem zabudowy MKI jest solidne i stabilne łożyskowanie muldy, zapewniające jej wysoką odporność na siły skręcające podczas wyładunku.

Nowością w gamie MKI na rok modelowy 2010 jest przekonstruowana rama pośrednia, pas dolny muldy oraz ściana przednia z mocowaniem siłownika hydraulicznego. Dzięki tym zmianom środek ciężkości muldy obniżył się o 90 mm w porównaniu z modelem dotychczasowym, zachowując przy tym swą wyjątkową wytrzymałość i stabilność przy rozładunku.


 

Katagoria: Testy
Słowa kluczowe: , , , , , ,
Opublikowano 8 lat temu.