Select Page


Renault: Premium Route 460 4×2


 

Nowy Premium Route 460 to komfortowy pojazd z programem Optifuel, charakteryzujący się wysoką oszczędnością paliwa.
Renault Trucks na początku ubiegłego roku prezentował swoją serię produkcyjną Premium Route z nową generacją silników Euro 5 i programem Optifuel. Określano go jako talent do oszczędności. 6-cylindrowy silnik jednorzędowy Diesla Dxi11 o pojemności skokowej 10,8 l oferuje moc 460 KM w zakresie od 1700 do 1900 obr./min i znaczny moment 2200 Nm już od 950 do 1400 obr./min. W porównaniu z 460-konnym poprzednikiem Euro 5 jest to o ok 2,2 proc. większa moc i o ok 2,8 proc. wyższy maksymalny moment obrotowy. Żadnej spektakularnej poprawy, którą nowy Euro 5 Diesel mógłby się chełpić. Techniczne innowacje są raczej niewidoczne gołym okiem, np. nowa generacja systemu PDE (pompowtryskiwacze z zaworami piezoelektrycznymi) dla elektrycznie sterowanego wysokociśnieniowego wtrysku bezpośredniego 2000 bar, jak i chłodzenie tłoka i regulacja temperatury oleju. Do tego dochodzą innowacje techniczne w silniku, jak nowe regulowanie wentylatora i obiegu powietrza oraz nowy obieg chłodziwa z pompą wodną, wyposażoną w zmienną regulację mocy. Inne detale to nowa prądnica samochodowa, osłony cieplne i tłumik. Jak wcześniej Renault Trucks w silnikach Euro 5 stawia na technologię SCR i Ad-Blue. Nowe generacje silników, także Dxi11 w Premium, są dostępne z dodatkową certyfikacją EEV. Pojazdy zgodnie z normą EEV (Enhanced Environmentally Friendly Vehicle) są szczególnie przyjazne środowisku.

Układ napędowy pojazdu testowego dzięki przełożeniu tylnej osi 2,64:1 został perfekcyjnie dopasowany do większej mocy silnika Dxi11. W połączeniu z wymiarami opon 315/70 R 22.5 daje to wynik 1133 obr./min przy prędkości na autostradzie 80 km/h. Napęd Diesla Dxi11 dla tej klasy pojemności skokowej 11 l zachwyca przede wszystkim silnym wejściem.

Premium Route 460 przy 40 t masy całkowitej oddaje do dyspozycji stosunek mocy 11,5 KM/t i przede wszystkim maksymalny moment obrotowy 55Nm/t. Premium Route 460 osiągnął oszczędny wynik ze średnim zużyciem paliwa 33,8 l/100 km i średnią prędkością 71,4km/h. Na autostradzie było to 31,2 l/100 km przy prędkości 78,9 km/h.

Dzięki Optifuel nowy Premium Route 460 w stosunku do poprzednika 450 powinien zaoszczędzić 4-7 proc. paliwa. Z treningiem Optifuel dla kierowcy oszczędności w sumie mogą sięgnąć 15 procent. W trakcie testu ulepszona skrzynia biegów Optidriver+ okazała się idealnym wyposażeniem napędu. 12-biegowa skrzynia automatyczna w technologii z 2 pedałami i regulacją programu jazdy reaguje jeszcze inteligentniej i delikatniej na topograficzne okoliczności i wyzwania w trakcie jazdy. Kierowca praktycznie musi tylko dodawać gazu i koncentrować się na tym, co dzieje się na drodze. O wszystko inne, jak sprzęgło czy przełączanie biegów troszczy się wysokiej jakości „kolega-komputer ”.

W sumie pojazd testowy Premium Route 4×2 odznacza się wysoką harmonią jazdy, niskim poziomem hałasu w kabinie, prostym sterowaniem i dobrą widocznością. Do tego dochodzi perfekcyjny układ kierowniczy. Nowe, ciepłe kolory wykończenia wnętrza dbają o przyjazną atmosferę. Renault szczególnie udało się ergonomiczne miejsce kierowcy z eleganckim kokpitem i przejrzystym wyposażeniem. Szybkie obniżanie siedzenia i składana kierownica umożliwiają łatwe przejście do tunelu silnika i drzwi pasażera. Do tego wejście w formie schodków zapewnia szczególnie proste i bezpieczne wsiadanie. Wysoka kabina oferuje ponadprzeciętny komfort, wystarczająco dużo miejsca i korzystnie ulokowane półki w bezpośrednim otoczeniu kierowcy. Komfortowa dolna leżanka może służyć także jako sofa. Górna składana leżanka to raczej ostateczność, a brak drabinki sprawia, że wejście na nią jest mało wygodne. Jednak za pomocą kilku ruchów można ją złożyć w duży praktyczny schowek. Duże półki pod leżanką nie są dostępne z zewnątrz.
Model podstawowy z zadowalającym wyposażeniem jest dostępny za 129120 tys. euro netto. Cena za pojazd z testu z pełnym wyposażeniem to 163934 euro. Dodatkowo można zakupić pakiet Exellence z kabiną Premium za 9025 euro, Retarder Voith R115 za 7009 euro, alufelgi od Alcoa za 4200 euro oraz inne udogodnienia jak pełny EBS z ESP za 1681 euro.


 

Katagoria: Testy
Słowa kluczowe: , ,
Opublikowano 8 lat temu.