Select Page


Dostawcze Mercedesy – mistrzowie niskich cen


13C1177_544
 

Dostawcze modele Mercedesa – Citan, Vito i Sprinter – przodują nie tylko pod względem najniższego zużycia paliwa i niskich kosztów eksploatacji. Każdy z nich jest teraz dostępny w szczególnie atrakcyjnie wycenionej wersji Sticker.

 

 

2

 

 

Użytkowe Mercedesy znane są ze swojej oszczędności. Rekordowy pod tym względem Citan w zawodach Grand Prix Van Economy uzyskał zużycie paliwa 2,6 l oleju napędowego na 100 km – i nie był to wynik odosobniony, ponieważ kolejne egzemplarze w rajdzie zanotowały wyniki 2,8 l/100 km.

 

Aerodynamiczny design, nowoczesne silniki i przekładnie oraz zwiększające wydajność elementy wyposażenia sprawiają, że również Vito i Sprinter wyróżniają się niskim zużyciem paliwa, porównywalnym ze znacznie mniejszymi autami osobowymi. Dla przykładu, średnie zapotrzebowanie na olej napędowy ciężarowego Vito 116 CDI BlueEfficiency wynosi zaledwie 5,7 l/100 km – to wynik niemający sobie równych w segmencie. Najbardziej ekonomiczna wersja Sprintera w cyklu pomiarowym zużywa średnio 6,3 l/100 km, ale uczestnicy Grand Prix Van Economy za kierownicą wersji 213 CDI bez trudu uzyskiwali wyniki około 5 l/100 km.

 

Słowo „ekonomiczny” odnosi się jednak nie tylko do wizyt na stacji paliw. Przykładowo, w przypadku nowego Vito – bez względu na wariant silnikowy – interwały serwisowe sięgają 40 tys. km lub 2 lat. Jeszcze rzadziej, bo nawet co 60 tys. km, musi stawiać się na przeglądach Sprinter ze standardowym systemem kalkulacji przeglądów ASSYST.

 

Teraz dostawcze Mercedesy są wyjątkowo przystępne również w zakupie – w salonach Mercedes-Benz można już zamawiać modele Citan, Vito i Sprinter w przystępnie wycenionych wersjach Sticker. Ceny Citana Sticker 108 CDI startują już od 47 800 zł. Do jego napędu służy 1,5-litrowy turbodiesel mocy 75 KM i 180 Nm maksymalnego momentu obrotowego, osiąganego w szerokim zakresie obrotów – od 1750 do 2500 obr./min. Ten miejski samochód dostawczy Mercedesa może pochwalić się przestrzenią ładunkową o objętości nawet 3,1 m3 i ładownością do 745 kg.

 

Większe Vito Sticker 109 CDI kosztuje od 67 800 zł. Model jest napędzany 1,6-litrowym turbodieslem o mocy 88 KM, połączonym z 6-biegową przekładnią manualną ECO Gear. Jednostka generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 230 Nm, dostępny w przedziale 1500-2000 obr./min. Przestrzeń ładunkowa Vito Sticker ma objętość nawet 5,5 m3, a jego ładowność na życzenie można zwiększyć z 954 do 1314 kg.

 

Flagowy Sprinter Sticker 210 CDI, wyceniony na 77 800 zł, dysponuje wysokoprężną jednostką o pojemności 2,1 litra, mocy 95 KM i 250 Nm maksymalnego moment obrotowego, osiąganego w zakresie 1400-2400 obr./min. I tu standardem jest 6-stopniowa skrzynia manualna ECO Gear. Zależnie od rodzaju nadwozia, Sprinter może przewieźć ładunek o masie sięgającej 970 kg i objętości nawet 9 m3.

 

Każdy z modeli jest dostępny z elementami wyposażenia dostępnymi dotychczas wyłącznie w autach osobowych wyższych klas, a ich nabywcy mają wszechstronne możliwości dopasowania samochodu do swoich potrzeb. Już bazowe wersje oferują jednak typową dla Mercedesów ergonomię, komfort i bezpieczeństwo. Dla przykładu, standardowe wyposażenie Vito Sticker obejmuje m.in. dwie poduszki powietrzne oraz nowoczesne systemy wspomagające, takie jak asystenci bocznego wiatru, monitorowania zmęczenia kierowcy oraz ruszania na wzniesieniu.

 

Dla przykładu, ceny Vito Sticker rozpoczynają się już od 67 800 zł netto.

 

Źródło

 

Katagoria: dostawcze
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 3 lata temu.