Select Page


PHU DUDI stawia na niezawodność


DudiSC_0626
 

29 marca, w Volvo Group Truck Center Świdnik firma PHU DUDI odebrała cztery ciągniki siodłowe Renault Trucks T460. Uzupełniły one dotychczasową flotę pojazdów ciężarowych: 12 Renault Trucks T460 i dwa D 2,1 m.

PHU DUDI działa od 7 lat. Powstała w odpowiedzi na potrzeby rynku. Wcześniej jej właściciel Rafał Dudkowski zajmował się dystrybucją opakowań. Firma do niedawna specjalizowała się w przewozach pojazdami dostawczymi o dmc do 3,5 t. Były to ekspresowe dostawy na terenie całej Unii Europejskiej.
W maju 2015 r. do „busów” dołączyły pojazdy ciężarowe. Obecnie firma dysponuje 40 samochodami dostawczymi, dwoma ciężarówkami Renault Trucks serii D 2,1 m, wszystkie z zabudową plandekową, oraz 16 ciągnikami siodłowymi Renault Trucks serii T.

– Rozbudowaliśmy spedycję i rozszerzyliśmy zakres swoich usług, dzięki temu możemy kompleksowo obsługiwać naszych klientów. Oferujemy transport drobnicowy, częściowy i całopojazdowy, co daje nam przewagę na rynku – podkreśla Rafał Dudkowski.

D 2,1 w „międzynarodówce”

PHU DUDI to jedna z pierwszych firm w Polsce, która zdecydowała się na zakup pojazdów serii D.
– Są klienci, którzy potrzebują właśnie takich aut. To pojazdy dość specjalistyczne. Ładownia ma 3 m wysokości, czyli tyle samo, co „mega”, jednak nie zawsze potrzeba aż takiej przestrzeni jak w naczepie. Nasze „solówki” mogą przewozić wysokie maszyny czy okna. Obsługujemy nimi trasy długodystansowe – mówi Tomasz Bogut, kierownik transportu w PHU DUDI.

D 2,1 m bardzo dobrze sprawdzają się w transporcie długodystansowym. Jak zapewnia właściciel PHU DUDI, spalają około 18 l/100 km. To pojazdy skrojone na miarę. Aby zaoszczędzić na kilogramach, zastąpiono w nich skrzynie zautomatyzowane manualnymi, zamontowano również kompozytowe zbiorniki na paliwo. Zastosowano lekką zabudowę aluminiową i kompozytową kabinę sypialną. Masa własna pojazdów to 6,4 t.

– Tutaj najważniejsze było dostosowanie pojazdu do zadań. Trzeba było go przygotować do pracy na trasach międzynarodowych. Musieliśmy dołożyć kabinę sypialną, ogrzewanie postojowe, zamówiliśmy większe zbiorniki paliwa i dostosowaliśmy przełożenia mostu. W efekcie otrzymaliśmy pojazdy, które wypracowują podobny zysk jak zestawy z naczepami – podkreśla Tomasz Bogut.

Niezbędne minimum

Już prawie rok firma eksploatuje również ciągniki siodłowe T460. Na początku zakupiono cztery sztuki. Ponieważ zdały egzamin celująco, sukcesywnie dołączały do nich kolejne.
– Rozpoczynając z nami współpracę, firma PHU DUDI nie była jeszcze znana na rynku przewozów pojazdami ciężarowymi. To był całkowicie nowy klient. W tej sytuacji świetnie sprawdziła się nasza oferta najmowa. To był balans między ceną a wyposażeniem pojazdu, co bardzo dobrze odpowiadało potrzebom tej firmy – mówi Paweł Wojciechowski, reprezentant handlowy Renault Trucks. – Kabiny sypialne serii T już w standardzie mają wszystko, co niezbędne: jest tam klimatyzacja, ogrzewanie, lodówka, zestaw głośnomówiący, czyli to bez czego samochody długodystansowe nie mogą się obyć w dzisiejszych czasach. Klient zaufał mi i myślę, że jest zadowolony ze swojej decyzji. Świadczy o tym chociażby kolejna dostawa naszych pojazdów do tej firmy.

– Jesteśmy naprawdę zadowoleni. Średnio nasze pojazdy zużywają ok. 30 l/100 km. To bardzo dobry wynik. Nie odstaje od konkurencji. Najczęściej jeździmy do Hiszpanii i do Włoch. To są górzyste tereny. Nasze samochody nieźle dostają w kość, ale nie mają problemów. Świetnie dają sobie radę.

„Tetki” w barwach DUDI mają długie kabiny sypialne z podwyższonym dachem. Wyposażone zostały w 11-litrowe silniki o mocy 460 KM. Zamontowano w nich zbiorniki na 1150 l paliwa.

– Pojazdy Renault Trucks skroiliśmy na miarę. Ich zadaniem jest przede wszystkim zarabiać. Mają przynosić zysk – mówi Rafał Dudkowski.
– Kierowcy chwalą nasze nowe pojazdy. W kabinie wszystko jest na miejscu. Nie ma potrzeby nic zmieniać – dodaje Tomasz Bogut.

Zarobek tu i teraz

Pojazdy Renault Trucks we flocie PHU DUDI korzystają z sytemu telematycznego Optifleet.

– To rozwiązanie bardzo ułatwia nam pracę. Wiemy, gdzie znajduje się pojazd i jakie ma zużycie paliwa. Możemy szybko reagować na nieprawidłowości, ponieważ znamy ich przyczyny. Wszystko widzimy na wykresach generowanych przez program Optifleet – mówi Tomasz Bogut.

Wszystkie ciągniki siodłowe są użytkowane przez PHU DUDI w ramach 3-letniego wynajmu długoterminowego w Renault Trucks Financial Services (rozwiązanie w ramach VFS). Firma zdecydowała się również na skorzystanie z najbardziej rozbudowanego kontraktu serwisowego oferowanego dla pojazdów Renault Trucks – Excellence.

– Do zainwestowania w pojazdy Renault Trucks przekonała nas oferta finansowania fabrycznego VFS połączona z kontraktami serwisowymi Excellence. Tak naprawdę Renault Trucks zdejmuje nam z głowy całe obciążenie, które wiąże się z posiadaniem floty. Przeanalizowaliśmy wiele ofert i w tym wypadku stosunek jakości do ceny wypadł najlepiej – zauważa Rafał Dudkowski.

Kontrakt serwisowy dodatkowo zabezpiecza firmę przed niespodziewanymi wydatkami i sprawia, że pojazd szybko wraca do pracy.
– Nie musimy się martwić awarią na drodze. Jeżeli coś takiego się przydarzy, wystarczy jeden telefon i w ciągu 2 godzin pojazd znów jest w trasie. Każdy powinien zajmować się tym, na czym zna się najlepiej, dlatego my powierzamy serwis profesjonalistom z Renault Trucks – podkreśla Tomasz Bogut.

– Na rynku transportowym może być różna koniunktura. Raz jest lepiej, raz gorzej. Wartość rezydualna pojazdów może się zmieniać. My nie musimy się dzisiaj tym martwić. Mamy swój zarobek tu i teraz i właśnie taki model biznesu mnie interesuje – dodaje Rafał Dudkowski.
Wszystko od ręki

Oprócz nowoczesnych, komfortowych aut, korzystnej oferty finansowania i serwisowania, nie bez znaczenia dla właściciela firmy DUDI była współpraca z lokalnym przedstawicielem.

– Chciałbym podkreślić, że współpraca z Pawłem Wojciechowskim, przedstawicielem handlowym Renault Trucks układa nam się bardzo dobrze. O każdej porze dnia mogę do niego zadzwonić. Samochody jeżdżą 24 godziny na dobę, różne rzeczy mogą się zdarzyć, a tutaj wszystkie sprawy załatwiane są natychmiast. To jest ważne. Pan Paweł interesuje się naszymi pojazdami, dba o szkolenia naszych kierowców, jeżeli sam może coś załatwić – robi to od ręki – podkreśla Rafał Dudkowski.

Docelowo we flocie PHU DUDI ma być ok. 30 pojazdów ciężarowych. Zarząd zakłada, że co roku będzie inwestował w 8 do 10 aut. Najpierw rozbudowując swoją flotę, później z myślą o wymianie.

– Głównym atutem marki Renault Trucks jest działanie blisko klienta i kontakt z ludźmi. Samochód ma być niezawodny i dostosowany do potrzeb danej firmy. Ma przynosić zysk. Przykład PHU DUDI pokazuje, że nasze założenia sprawdzają się w praktyce – mówi Ewa Jezierska, dyrektor sprzedaży Renault Trucks.
Samochody w firmie PHU DUDI są w ciągłym ruchu. Rocznie ciężarówki w barwach lubelskiej firmy przejeżdżają minimum 130 tys. km. Niezawodność w tym biznesie jest priorytetem.


 

Katagoria: Aktualności eprzewoźnika
Słowa kluczowe: , , , , , , ,
Opublikowano 2 lata temu.