Select Page


Najważniejsi przybyli na TransPoland 2015


Targi
 

 

To było święto branży TSL. Długo wyczekiwana III edycja Międzynarodowych Targów Transportu i Logistyki TransPoland odbyła się w Warszawie w dniach 4-6 listopada.  To największe w tej części Europy wydarzenie w branży TSL.

4 listopada 2015 o godzinie 10:30 w Centrum EXPO XXI w Warszawie odbyła się uroczysta ceremonia inauguracyjna. Symbolicznego przecięcia wstęgi dokonali: Łukasz Twardowski, Dyrektor Departamentu Transportu Drogowego w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju, Hubert Jednorowski z Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, Edward Strachan – ITE Group oraz Paweł Konowałek – Manager Targów TransPoland. „Obserwujemy jak z każdą kolejną edycją rośnie ranga TransPoland, które już teraz są największym wydarzeniem dedykowanym branży TSL w tej części Europy” – podkreślił podczas ceremonii otwarcia Konowałek.

Tegoroczne targi to 110 wystawców z 20 państw i przeszło 3300 uczestników. Odwiedzający to przede wszystkim przedstawiciele przedsiębiorstw produkcyjnych, dystrybucyjnych oraz importerów i eksporterów.

Próba handlowej konsolidacji Wschodu z Zachodem

Tegorocznej edycji towarzyszyło unikalne w skali Europy spotkanie 20 międzynarodowych izb handlowych. Wszystko to w ramach konferencji “Transport kluczowym ogniwem w wymianie handlowej Wschód-Zachód”, która była głównym punktem pierwszego dnia targów.

Wydarzenie, nad którym patronat honorowy objęły Ministerstwo Gospodarki oraz Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Krajowa Izba Gospodarcza czy Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera podzielone było na dwa bloki tematyczne. Podczas pierwszego omówione zostały warunki polityczne i gospodarcze dla prowadzenia działalności handlowej za wschodnią granicą UE (klimat dla inwestorów, omówienie realiów biznesowo-rynkowych). W części drugiej podjęty został temat dystrybucji w Europie w zestawieniu z dystrybucją na wschodzie. Mówiono o zmianach i aktualnych trendach w korytarzach transportowych na linii wschód – zachód oraz o dobrych i złych praktykach funkcjonowania transportu na wschód.

Punkty Konsultacji Handlowej

Nowością podczas tegorocznej edycji było utworzenie specjalnych punktów informacji handlowej, które zaoferowały praktyczne wsparcie w zakresie wymiany handlowej z poszczególnymi krajami: Rosją, Białorusią, Kazachstanem i Ukrainą. Dzięki temu eksperci pomagali wszystkim zainteresowanym dotrzeć do zagranicznych klientów oraz oferowali fachowe doradztwo rynkowe i obsługę prawną. Odwiedzający podkreślali, że eksperci poza umożliwieniem spotkań branżowych z kontrahentami podpowiadali jak promować produkty w poszczególnych krajach. Na pytania odpowiadali przedstawiciele: instytucji certyfikujących i dopuszczających produkty do obrotu na rynkach, agenci i funkcjonariusze celni, spedytorzy oraz specjaliści stosunków gospodarczych i planowanych zmian w handlu pomiędzy Unią Europejską i poszczególnymi państwami.

Jak przewieźć towary wobec embargo rosyjskiego? Czy na granicy z Kazachstanem wymagają tych samych dokumentów co na rosyjskiej? Potrzebuję pierwszych kontaktów w branży budowlanej i chemicznej. – To przykłady niektórych pytań, które nie pozostały bez odpowiedzi  podczas targów TransPoland – podkreśla uczestniczka targów Ewelina Gądek, z Polsko-Kazachstańskiej Izby Handlowo-Przemysłowej.

Święto branży TSL

Trans Poland to nie tylko przestrzeń targowa. Debiutująca przed rokiem Strefa Służb pojawiła się także w tegorocznej edycji – w jej ramach przedstawiciele Służby Celnej, Inspekcji Transportu Drogowego, Transportowego Dozoru Technicznego oraz Policji udzielali darmowych porad. Wiele pytań dotyczyło najnowszych zmian w przepisach: „Na przełomie 2014 i 2015 roku zmianie uległa ustawa o drogach publicznych, weszły ustawy o autostradach płatnych, o Krajowym Funduszu Drogowym oraz ustawa o transporcie drogowym – która to zmodyfikowała przepisy dotyczące kar za naruszenie obowiązku uiszczenia opłaty za przejazd drogami krajowymi.” – wylicza Aleksandra Maj z Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.

Podczas pierwszego dnia targów poruszono także po raz pierwszy wątek rewizji pakietu drogowego na 2016 rok. Konferencję “Nic o nas bez nas w sprawach transportu w UE” poprowadzili redaktorzy z magazynu “Transport Manager”. Temat na tyle istotny, że z pewnością będzie wkrótce szeroko dyskutowany w środowisku TSL.

Podobnie jak w ubiegłym roku, w programie znalazły się również Spotkania Transportowe, organizowane przez redakcję magazynów TSL Biznes i Truck & Van wraz z partnerami.

Kolejną nowością był plebiscyt „Przyjazny Pracodawca TSL”, którego wyniki ogłoszono podczas wieczornej gali TransPoland, w restauracji Belvedere. Wydarzenie to poprzedziło seminarium na temat wynagrodzeń w branży TSL, przygotowane przez redakcję portalu Pracujwlogistyce.pl – która jest jednocześnie współorganizatorem plebiscytu „Przyjazny Pracodawca TSL”.

Podsumowanie

W ciągu trzech lat od debiutu targi urosły do rangi obowiązkowego wydarzenia dla każdego, kto chce być na bieżąco z branżą TSL. Wśród wystawców znalazły się takie firmy, jak DB Schenker, DLS,  Seifert, Optima Logistics, Port Gdańsk, Port Koper, „Uczestniczymy w TransPoland od pierwszej edycji i była to naszym zdaniem najlepsza odsłona, zarówno jeśli chodzi o frekwencję przy stoisku DKV, jak i ciekawą tematykę konferencji towarzyszących” – podkreśla Barbara Kubaj, Dyrektor Biura z DKV Euro Service Polska.

Rekordowa liczba odwiedzających oraz wystawców w połączeniu z bogatą merytorycznie agendą targów w postaci konferencji, seminariów i paneli zdają się jednoznacznie potwierdzać tę tezę.


 

Katagoria: Aktualności eprzewoźnika
Słowa kluczowe: , , , , , , , , , , , ,
Opublikowano 2 lata temu.