Select Page


Renault Trucks: Europejski finał konkursu OPTIFUEL


 

19 października w Sevilli odbył się pierwszy europejski finał konkursu ekonomicznej jazdy Optifuel Challenge. 33 kierowców z 16 krajów walczyło o tytuł mistrza ekonomicznej jazdy 2012 na pokładzie Premium Optifuel o mocy 430 KM. Najlepszy okazał się Hiszpan, tuż przed Finem i Francuzem.
19 października na trasie Monte Blanco biegnącej w pobliżu Sevilli (Hiszpania), spotkało się 33 kierowców z całej Europy, aby powalczyć o tytuł mistrza ekonomicznej jazdy. Konkurs składał się z dwóch etapów. Najpierw zawodnicy musieli zmierzyć się z testem teoretycznym sprawdzającym ich wiedzę z zakresu ekonomicznej jazdy, a następnie pokonali 40-minutową trasę za kierownicą Premium Optifuel o mocy 430 KM. Po dojechaniu do mety, za pomocą specjalnego oprogramowania analizowano prędkość, poziom zużycia paliwa oraz technikę jazdy każdego z uczestników.
Aby wszyscy zawodnicy mieli równe szanse, ciężarówki biorące udział w konkursie zostały precyzyjnie skalibrowane pod kątem pomiaru zużycia paliwa. Ośmiu konkursowym pojazdom towarzyszył dziewiąty, z którego sędziowie obserwowali czy na drodze nie wystąpiły czynniki, które miałyby znaczący wpływ na ostateczny wynik, a które byłyby niezależne od kierowców.
W czasie finału zorganizowano dla kierowców i właścicieli firm również warsztaty poświęcone rozwiązaniom Optifuel i zmniejszeniu zużycia paliwa. Uczestnicy mogli poznać lepiej rozwiązania oferowane przez Renault Trucks w celu lepszego skonfigurowania pojazdu (Optiroll, OptiTrack …) Nie zabrakło wskazówek jak efektywnie szkolić kierowców, mierzyć i analizować wyniki spalania (Optifuel Training, Optifuel Infomax i Optifleet) i zmniejszać koszty eksploatacji pojazdu (obsługa pojazdów i zakup oryginalnych części zamiennych Approved parts). Klienci i kierowcy mogli przetestować symulator jazdy ekonomicznej, w tym darmową wersję na smartphona Trucks Fuel Eco Driving dostępną na App Store i Google play.

Zwycięzcy
Wyniki konkursu Optifuel Challenge ogłoszono wieczorem podczas uroczystej kolacji.
Nagrodę główną, samochód Renault Twizy zdobył Hiszpan Jose-Miguel Velilla (97,8 pkt na 100). Firma Translogroňo, którą reprezentował otrzymała w pełni opłacony wynajem Premium Optifuel 430 KM na rok.
Zdobywcą drugiego miejsca został  Fin Paul Storhannus (95,4) z firmy Ahola transport, a miejsce trzecie wywalczył  Francuz Jean-Luc Vinet (92,1 pkt) z firmy Tratel.

Opinie klientów o projekcie All for Fuel Eco
Zdaniem Christpophe’a Lecostoec’a z Grupy Tratel, redukcja poziomu zużycia paliwa jest priorytetem dla jego firmy, kierowców  i klientów: „Najważniejsze dla nas jest bezpieczeństwo, ale oszczędność też ma znaczenie” wyjaśnia. „Oszczędności na paliwie są najbardziej widoczne, jednak Fuel Eco to również zysk w kosztach eksploatacji, mniejsze zużycie hamulców, opon, mniejsza ilość wypadków. Wszystko jest z sobą powiązane.” Christophe Lecostoec wymienia liczne sposoby na cięcie wydatków: „zintegrowana informatyka, instruktorzy, świetni kierowcy i dobra polityka firmy w zakresie zarządzania, eksploatacji utrzymania pojazdów. Dzisiejsi kierowcy znacznie różnią się od tych sprzed lat, są  prawdziwymi fachowcami, dzięki regularnym szkoleniom i dostępnym narzędziom, które wciąż są ulepszane. Wprowadziliśmy również system nagradzania kierowców za niższe zużycie paliwa. Z ciekawostek, firma Tratel postanowiła korzystać z autostrad tak często, jak to tylko możliwe. „Od jakiegoś czasu korzystamy z autostrad wszędzie tam gdzie to możliwe. Często nie są to najkrótsze trasy w przeliczeniu na kilometry, ale zauważyliśmy, że takie rozwiązanie jest nie tylko bezpieczniejsze, ale także pozwala zaoszczędzić czas i paliwo.”
Zdanie Christpophe’a Lecostoec’a podziela Caj Björkskog z Finalandii, przedstawiciel firmy Ahola Transport: „Jazda ekonomiczna stała się modna wśród naszych kierowców. Dzięki podnoszeniu świadomości na temat zasad prawidłowej jazdy, odnotowujemy spadek liczby wypadków, co bardzo motywuje kierowców.”
Andreas Manke, zarządzający flotą z firmy Spedition Bartkowiak GmbH mówi o znaczących oszczędnościach jakie przynosi jazda ekonomiczna: “Po wprowadzeniu pomysłu Optifuel w naszej firmie w 2008 roku oszczędzamy średnio 5 l/100 km, co przy 35 pojazdach daje oszczędności na poziomie 100 000 euro rocznie. Dziś 80% naszej floty stanowią Renault Premium Route Optifuel.”Co więcej, firma przywiązuje dużą wagę nie tylko do obniżenia kosztów, ale także do ekologii.
Podobne podejście ma hiszpański przewoźnik Translogrono, którego kierowca wygrał Optifuel Challenge: „Nasze główne cele to cięcie wydatków i ochrona środowiska.” Mówią zgodnie Santiago i Julio Gutiérrez. Translogrono też ma kilka sposobów na oszczędzanie „Przede wszystkim analizujemy co miesiąc wyniki z Infomaxa, szkolimy naszych pracowników i pilnujemy regularnych przeglądów naszych pojazdów. Ponadto, kontrolujemy jakość materiałów smarnych przy pomocy Diago Renault, co pozwala nam zapobiec awariom.”
Jazda ekonomiczna nie tylko jest korzystna dla firm, ale również dla kierowców. Zdaniem Melanie Jasper, która wzięła udział w finale Optifuel „jazda ekonomiczna jest dużo bardziej spokojniejsza, wygodniejsza, zwyczajnie mniej męcząca. Mogę się lepiej skoncentrować na drodze”.
Renault Trucks, leader od wielu lat w dziedzinie zmniejszenia zużycia paliwa przygotował dla swoich klientów pakiet Optifuel Solutions i kampanię All for Fuel Eco.  Konkurs Optifuel w doskonały sposób obrazuje zaangażowanie producenta w propagowanie tej idei zgodnie z oczekiwaniami klientów .

Więcej informacji…


 

Katagoria: Aktualności eprzewoźnika, Sprawy przewoźnicze
Słowa kluczowe: ,
Opublikowano 5 lat temu.