Select Page


Polska jednym z czołowych rynków dla Daimler AG


nagroda
 

Polska jest nie tylko jednym z największych, ale także jednym z najlepiej rozwijających się rynków dla koncernu Daimler AG. Za świetne wyniki sprzedaży samochodów ciężarowych Mercedes-Benz, stuttgarcka centrala wyróżniła Importera prestiżową nagrodą.

 

Rok 2014 okazał się bardzo dobrym dla samochodów ciężarowych Daimler AG, obejmujących m.in. takie marki jak Mercedes-Benz, Fuso, Bharat-Benz, czy Freightliner. Ich globalna sprzedaż wzrosła i wyniosła niemal 500.000 sztuk. W Europie Zachodniej, gdzie dominującą marką koncernu jest „Gwiazda”, mimo skurczenia się rynku udziały w sprzedaży wzrosły do 24,4%. Na tym tle wyróżniła się sprzedaż w Polsce, za co Importer – Mercedes-Benz Polska – otrzymał drugie miejsce w konkursie sprzedażowym Mercedes-Benz Trucks.

Konkurs organizowany jest co roku przez stuttgarcką centralę Daimler AG. Biorą w nim udział krajowi importerzy samochodów ciężarowych Mercedes-Benz. Ze względu na zróżnicowanie rynków pod względem ich wielkości i dynamiki, wyznacznikiem rankingu są wzrosty sprzedaży pojazdów i części zamiennych w stosunku do zakładanych planów.

Polska, plasująca się między Szwecją a Austrią, zawdzięcza swoją pozycję historycznemu sukcesowi. Mercedes-Benz w 2014 roku po raz pierwszy został liderem polskiego rynku ciężarowego uzyskując udziały przekraczające 18% i sprzedaż ponad 3.000 pojazdów.

„Od lat jesteśmy jednym z najważniejszych rynków zbytu samochodów ciężarowych Mercedes-Benz” – tłumaczy odbierający nagrodę Przemysław Rajewski, Dyrektor Zarządzający Mercedes-Benz Trucks. – „Polska jest czwartym największym rynkiem w Europie, a na świecie – dziewiątym. Rywalizujemy tu z takimi gospodarkami jak Chiny. Szczególnie cieszy nas, że wzrost sprzedaży i udziałów udało się osiągnąć mimo ogólnego kurczenia się rynku w Europie”.

 

Źródło

 

Katagoria: nagrody
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 3 lata temu.