Select Page


Medal Targów Kielce dla Drabpolu


wreczanie
 

Na tegorocznych targach TRANSEXPO w Kielcach firma DRABPOL otrzymała MEDAL  Targów Kielce za miejsce pracy kierowcy mFAP. Nagroda ta przyznana została  w kategorii Części i Wyposażenie Autobusów.

Zgodnie z najnowszymi wytycznymi  EBSF (projekt badawczy Europejski Autobus Przyszłości) w   ramach   UITP,     wszystkie   autobusy     mają     łączyć   w   sobie   najlepsze   cechy   ergonomii, przestrzeni i komfortu. Komfort kierowcy ma zapewnić  ergonomiczne i w pełni regulowane miejsce kierowcy , gwarantujące bezpieczną jazdę. Komfort ten gwarantuje  nowy wymiar miejsca pracy kierowcy – mFap Continental.

Funkcje użytkowe mFAP:

1. Możliwość regulacji  panelu  przyrządów i kierownicy pod względem wysokości i kąta jako jednej  całości-  ergonomiczne rozwiązanie dla kierowców o wzroście od 158 do 200 cm.

2. Zespół kierownicy / deski rozdzielczej regulowany jest pod względem wysokości i nachylenia, a kąt tego nachylenia wynosi  13 °.

3. Dwa konfigurowalne panele przełączników.

4. Dwa dodatkowe panele wyświetlaczy, umożliwiające graficzną prezentację wybranychparametrów, połączenie z opcjonalnymi systemami oraz umożliwiające dynamiczną interakcję pomiędzy kierowcą a maszyną.

5. Design oraz wymiary paneli i klastrów można zmieniać zgodnie z wymaganiami użytkownika.

6. System operacyjny jest dostosowany do wymagań oprogramowania 2D/3D wraz z animacją obrazów.

7. Duży, 12,3 calowy kolorowy wyświetlacz o podwyższonej rozdzielczości MultiViu Professional 12 (MVP):
– możliwość graficznej prezentacji danych z wykorzystaniem głębi przestrzennej,
– kształtowanie palety barw,
– elastyczne kształtowanie wizualizacji informacji w zależności od trybu i pory jazdy    (zmiana ekranu w zależności od trybu jazdy, automatyzacja pracy kierowcy, np. przełączenie na obraz z kamery po naciśnięciu klawisza otwarcia drzwi),  
– sytuacyjne przełączanie wyświetlanych informacji,
– zaawansowane oprogramowanie wspierające projektowanie panelu sterowniczego HMI,
– optymalizacja czasu i  kosztów projektowania podczas prac na bieżącym i przyszłymi projektami ,
– łatwe zarządzanie wariantami poprzez oprogramowanie,
– dostosowanie kontrastu i palety barw do aktualnego oświetlenia zewnętrznego.

8.  Standaryzacja elementów sterujących oraz rozmieszczenia przycisków sterujących  lub
zespołów przycisków, dzięki czemu uzyskujemy jednorodność i powtarzalność
elementów co ułatwia obsługę pojazdu przez kierowców.

9.  Zapis i odczyt komunikatów błędów ułatwiający serwisowanie i diagnostykę pojazdu.

10. Eliminacja dodatkowych monitorów i wskaźników.

Zmiana   położenia   Miejsca   Pracy   Kierowcy   umożliwia   indywidualne   dopasowanie   oraz ergonomiczną pracę. Przejrzystość informacji dostarczanej  kierowcy , dzięki uporządkowaniu informacji   z   dodatkowych   monitorów   i   wskaźników   wpływa   na   wzrost   bezpieczeństwa pasażerów i kierowcy –  wszystkie informacje są w zasięgu wzroku i kierowca może skupić się na drodze, a nie na obsłudze pojazdu.

Producent   pojazdów   za   pomocą   standaryzowanych   komponentów   oraz   elastycznego oprogramowania może tworzyć wiele wersji modelu podstawowego, elastycznie reagując na potrzeby rynku i wymagania użytkowników. Dzięki standaryzacji   komponentów, obsługa i serwisowanie są  proste, wygodne i nie wymagają  ogromnych magazynów części zamiennych.

Miejsce pracy kierowcy mFAP to rozwiązane systemowe, ograniczające choroby zawodowe, likwidujące różnego rodzaju schorzenia fizyczne ( kręgosłupa, stawów, ścięgien ), związane z niewygodną lub wymuszoną postawą kierowcy podczas pracy za kierownicą.


 

Katagoria: nagrody wyróżnienia
Słowa kluczowe: , , , , , , , ,
Opublikowano 1 rok temu.