Select Page


Raport: Norma wymaga dobrego oleju


Maxway Ultra 5W-30
 

Norma Euro 5, dotycząca emisji spalin samochodów ciężarowych – jaki to będzie miało wpływ na używane oleje silnikowe?

Konstruktorzy silników Euro 5 opracowali dwie metody wtórnej obróbki spalin, pozwalające zmniejszyć emisję tlenków azotu (NOx) i cząstek stałych (PM): EGR – Exhaust Gas Recirculation (recyrkulacja gazów spalinowych) – redukcja NOx i SCR – Selective Catalyst Reduction (selektywna redukcja katalityczna) – redukcja NOx Nowe systemy wtórnej obróbki spalin wymagają stosowania nowych olejów silnikowych o udoskonalonej formule. Przypomnijmy, że dobry olej to podstawa sprawnego działania nowoczesnego silnika Diesla, który spala paliwo w niższych temperaturach przy stosowaniu metody EGR, co wpływa na gęstnienie oleju i szybsze utlenianie. Przy stosowaniu metody SCR, pojawienie się osadu w oleju przy stosowaniu filtra DPF oznacza konieczność jego wymiany. Mało tego, poroducenci olejów stoją także przed wyzwaniem w postaci wydłużonych przebiegów między wymianami oleju. A zatem dobry olej, to podstawa bezawaryjnego działania silnika. Zatem dobór oleju dla silników Euro 5 stał się sprawą kluczową dla właściwej eksploatacji i bezpieczeństwa pojazdu. Dobrym przykładem szybkiego reagowania na potrzeby transportu jest olej Castrol Enduron Low SAPS 10W-40, którego formuła została specjalnie opracowana, tak by sprostać wymaganiom silników EURO 5, aby coraz lepiej chronić środowisko. Na rynku polskim oleje są oznaczone w oparciu o normy amerykańskie API (American Petroleum Institute), rzadziej ILSAC (International Lubricant Standardization and Approval Committee) i najczęściej w oparciu o europejskie ACEA. Te ostatnie są najbardziej adekwatne do warunków panujących na starym kontynencie i silników produkowanych w Europie przez takie koncerny jak: MAN, Volvo, Renault, Scania, DAF, Fiat czy Daimler.

Olej nowej generacji

ORLEN OIL. Nowy olej w ofercie produktowej ORLEN OIL chroni silnik w pojazdach ciężarowych. Sprawdza się w każdych warunkach – zarówno latem, jak i zimą.

PLATINUM ULTOR OPTIMO 10W-30 to półsyntetyczny olej silnikowy typu mid-SAPS, rekomendowany do wysokoprężnych silników Diesla pracujących w ciężkich warunkach, a także do pojazdów ekologicznych, wyposażonych w silniki niskoemisyjne. – Producenci samochodów ciężarowych systematycznie wprowadzają nowe modele pojazdów z coraz bardziej zaawansowanymi technicznie jednostkami napędowymi. ORLEN OIL, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom producentów i użytkowników, również regularnie udoskonala ofertę produktową, w tym przeznaczoną do silników pojazdów ciężarowych. Nowy olej – PLATINUM ULTOR OPTIMO 10W-30 – spełnia najbardziej  wymagające klasyfikacje europejskie ACEA:E9 oraz amerykańskie API CJ-4 – mówi Sebastian Żywczyk, kierownik Działu Motoryzacji ORLEN OIL. PLATINUM UTLOR OPTIMO 10W-30 gwarantuje maksymalną moc i wydajność silnika w ekstremalnych warunkach, wydłużenie okresów wymiany oleju i obniżenie kosztów eksploatacji silnika. Nowy olej poprawia gospodarkę paliwową oraz bezpieczną pracę dopalaczy i efektywną czystość silnika poprzez utrzymanie zanieczyszczeń w zawiesinie.

 

Statoil MaxWay

Seria olejów silnikowych MaxWay to między innymi syntetyki MaxWay Ultra 5W-30 i MaxWay Ultra E6 10W-40 MaxWay Ultra 5W-30 to w pełni syntetyczny olej przeznaczony dla silników wysokoprężnych charakteryzujący się klasą UHPD (Ultra High Performance Diesel). Olej zalecany jest dla pojazdów pracujących pod wysokim obciążeniem w wymagających warunkach i pozwala na maksymalne wydłużenie okresów pomiędzy wymianami. Odpowiedni do silników spełniających normę Euro 4 i Euro 5 bez filtrów cząstek stałych (DPF). Specyfikacja: ACEA E4, E7. Aprobaty: Volvo VDS-3, Scania LDF (obsolete), MAN M 3277, MB 228.5. Poziomy jakości: MB 235.28, MTU Type 3, Cummins CES 20071/72/76/77, Deutz DQC IV-05, DAF HP1/HP2, Mack EOM plus, Renault RVIRXD, Iveco 18-1804 FE. MaxWay Ultra E6 10W-40 również jest syntetycznym olejem dedykowanym dla silników wysokoprężnych klasy UHPD. Olej zalecany jest dla pojazdów pracujących pod wysokim obciążeniem w wymagających warunkach i pozwala na maksymalne wydłużenie okresów pomiędzy wymianami. Olej należy do olejów typu „low SAPS”, które minimalizują blokowanie i chronią filtr cząstek stałych DPF i systemy selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). Odpowiedni do silników zgodnych z normami Euro 4 i Euro 5 wyposażonych w powyżej wspomniane systemy.
Specyfikacje: ACEA E6, E7, E9, API CI-4, Jaso DH-4. Aprobaty: Volvo VDS-3, Volvo CNG, Scania Low Ash, MB 228.51, MAN M 3477, MAN 3271-1. Poziomy jakości: Renault RXD/RLD-2/RGD, Deutz DQC-IV-10 LA, Cat ECF-1-a, MTU Type 3.1, Mack EO-N, EO-M Plus, Cummins CES 20076/77.

sciagnij caly artykuł


 

Katagoria: Raport
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 5 lat temu.