Select Page


Transport chłodniczy


transport-chlodniczy
 

DRABPOL: Kolekcja Konvekty na 2013

Konvekta przygotowała nową serię agregatów chłodniczych. Zawiera ona czołowe agregaty chłodnicze z płaskim skraplaczem SKD119, przeznaczone do zabudów kontenerowych średniej wielkości, do maksymalnie 20-22 metrów sześciennych.
Agregaty doskonale sprawdzają się w transporcie produktów świeżych, wymagających temperatury do 0°C, jak również produktów mrożonych od minus 20°C. Zintegrowana opcja chłodzenia postojowego z energooszczędną sprężarką typu SCROLL gwarantuje bezawaryjną pracę, niski poziom hałasu oraz niskie koszty eksploatacji.
W przypadku większych zabudów na uwagę zasługują energooszczędne agregaty pobierające napęd bezpośrednio z silnika, przeznaczone do zabudów o maksymalnej długości ok. 7,5 m. Charakteryzują się one lekką konstrukcją. Przykładem może być agregat TK 3950 z zewnętrznym parownikiem, który nawet o milimetr nie zmniejsza przestrzeni ładunkowej.
W nowej serii zastosowane zostały bezszotkowe wentylatory i dmuchawy, co w praktyce oznacza prawie pięciokrotne wydłużenie żywotności, a to z kolei minimalizuje koszty obsługi.
Oczywiście wszystkie agregaty czołowe mogą zostać opcjonalnie wyposażone w opcję grzania oraz chłodzenia postojowego.

Ściągnij cały artykuł

 

 

Kögel: PurFerry quality

Nowa naczepa chłodnicza Cool Premium jest dopasowana nie tylko do specjalnych wymagań rynkowych transportu chłodniczego, ale nadaje się także do uniwersalnych zastosowań.

Coraz bardziej wyszukane przyzwyczajenia i żądanie dostępu do codziennie świeżej żywności spowodowały w ostatnich latach znaczny wzrost rynku w zakresie transportu świeżej i głęboko mrożonej żywności. Aby sprostać tym wyzwaniom, logistycy muszą zmierzyć się ze szczególnymi zadaniami: Poszukiwane są elastyczne, o dużej ładowności, a mimo to lekkie pojazdy, które są dostosowane do szczególnych wymagań rynku.
Dzięki na nowo opracowanej „cichej”, aluminiowej konstrukcji podłogi, hałas wytwarzany przy rozładunku i załadunku, w porównaniu z poprzednim modelem, zredukowany został do około 10 decybeli. Nowa Kögel Cool-PurFerro quality nadaje się oprócz transportu chłodniczego także do załadunku wielu innych frachtów.
Przy niewielkiej masie własnej Kögel Cool oferuje największą ładowność przy optymalnej objętości i dużej obciążalności mechanicznej komponentów. W wielofazowych programach testowych sprawdza się starannie bezpieczeństwo jazdy, stabilność i trwałość. Obok zabezpieczonej przed poślizgiem powierzchni podłoża pojazd posiada nadzwyczajne właściwości izolacyjne i higieniczne. Zastosowane materiały gwarantują dużą żywotność oraz utrzymanie wartości przy jednocześnie nowoczesnym wyglądzie.  

Ściągnij cały artykuł

 

 

CIMC Silvergreen: Elastyczna naczepa chłodnicza

Naczepa chłodnicza Reefer SR03 CIMC Silvergreen potwierdza potencjał firmy. Wiele możliwości zastosowań, praktyczne rozwiązania a solidna i jednocześnie lekka konstrukcja są cechami charakterystycznymi nowej chłodni CIMC Silvergreen.
Jedną z najtrudniejszych dyscyplin w branży jest transport chłodniczy. Środki spożywcze muszą być chłodzone optymalnie, cyrkulacja powietrza musi być bez zarzutu, a do tego dochodzi jeszcze prawidłowe zabezpieczenie ładunku. I jeszcze jedna istotna sprawa – w drodze powrotnej trzeba załadować pojazd ładunkiem, aby zapewnić ekonomikę frachtu i nie jechać na pusto. Naczepa chłodnicza Reefer SR03 od CIMC Silvergreen spełnia to po mistrzowsku. A nawet więcej. Takie rozwiązania, jak cicha aluminiowa podłoga z systemem zabezpieczenia ładunku Reefer SR03 oferuje dodatkowe możliwości przewozowe, które do tej pory nie były do pomyślenia w chłodniach.
Reefer SR03 bazuje na powszechnie przyjętym podwoziu, ze stabilną płytą ślizgową w obszarze łabędziej szyi. – Wybraliśmy tę konstrukcję, ponieważ jest solidna i wytrzymała, a użytkownikom oferuje liczne dodatkowe możliwości wykorzystania – wyjaśnia Paul Stempfle, dyrektor techniczny w CIMC Silvergreen. Ponieważ głównie podwozie przejmuje siły wynikające z dynamiki jazdy, podłoga skrzyni jest zoptymalizowana całkowicie pod względem izolacji oraz nacisku na oś wózka.

Ściągnij cały artykuł

 

Trans Polonia – logistyka w temperaturze kontrolowanej

Wychodząc naprzeciw potrzebom dynamicznie zmieniającego się rynku oraz wymogom transportowym, Trans Polonia SA – specjalistyczny operator logistyczny – poszerzyła swoją ofertę i rozwinęła transport produktów w temperaturze kontrolowanej.
Decydując się na świadczenie usług transportu chłodniczego Trans Polonia SA postawiła na usługi w pełni profesjonalne, gwarantujące potencjalnym zleceniodawcom pewność realizacji zleceń zarówno w kraju, jak i za granicą, zachowując najwyższy poziom bezpieczeństwa i jakości. Całość obsługi łańcucha logistycznego powiązanego również z pierwszym kontaktem z zlecającym transport prowadzona jest przez specjalistów, mających duże doświadczenie zawodowe związane z transportem chłodniczym.

Ściągnij cały artykuł

 

TEST naczepy S.KO.: Najlepsza lodówka na kołach

Schmitz Cargobull (SCB) to uznany producent naczep do transportu temperaturowego z serii S.KO Cool. Od kilku lat produkuje tego typu pojazdy.

Porównaliśmy pierwszą naczepę z tą, którą SCB zaprezentował na IAA 2012 z nowatorskim systemem „new double decker”, zapewniającym łatwiejszy i bezpieczniejszy załadunek.
Warto dodać, że zakład w Vreden opuszcza 16000 egzemplarzy. Ten wynik daje SCB zdecydowaną pozycję lidera na europejskim rynku producentów pojazdów do przewozów temperaturowych.
Obie naczepy mają wiele wspólnych elementów. Ściany boczne wykonano z tych samych paneli – ferroplast. Ferroplast dzięki metalowym warstwom ochronnym i rdzeniowi z pianki oferuje większą szczelność dyfuzyjną i odporność na uderzenia niż inne materiały i przez to jest idealnym materiałem do transportu towarów z kontrolowaną temperaturą.
Stosowana od roku 2010 pianka poliuretanowa zmniejsza przenikanie ciepła w obie strony, a dla transportu, gdzie istnieje większe ryzyko kontaktu towaru z naczepą, SCB oferuje wzmocnione panele. Mata z włókna szklanego jest klejona z warstwą wewnętrzną, a następnie wypełniana pianką. Ta technika jest godna polecenia wszędzie tam, gdzie ładunek częściej uderza o ściany. Ma to miejsce przy „hakówce”, ale także przy dwupoziomowym załadunku.

Ściągnij cały artykuł

 

SmartFrigo: Najnowsze technologie w transporcie chłodniczym

Dotychczas możliwości tkwiące w mariażu świata IT i branży transportu chłodniczego były ograniczone. Na rynku przewozowym już od kilkunastu lat funkcjonują – z różnym skutkiem – giełdy transportowe. Jednak jest to rozwiązanie dedykowane całej branży.

Kwestią czasu było powstanie narzędzia wyłącznie dla przewoźników i załadowców specjalizujących się w dostawach produktów wymagających kontrolowanych warunków transportu.
Potrzeba specjalistycznego narzędzia była od dłuższego czasu odczuwalna na rynku. Giełdy transportowe nieco po macoszemu traktowały dynamicznie rozwijający się sektor przewozów chłodniczych. Właściwie jest tak do dzisiaj. Dla giełdy transportowej chłodnia to po prostu chłodnia. Brakuje możliwości szczegółowego określenia taboru przy ogromnym zróżnicowaniu potencjalnych preferencji.
Dla wzmożenia skuteczności działań operacyjnych łańcucha dostaw, stworzenie narzędzia, które oferowałoby takie możliwości, pomagając tym samym przewoźnikom w łatwiejszym odnalezieniu zleceniodawców i odwrotnie, było wręcz pożądane. Powstanie tego rodzaju oprogramowania okazało się kwestią czasu. Idea przyświecająca działaniu takiego rozwiązania gwarantuje sukces rynkowy nie tylko jego twórcom, ale przede wszystkim przewoźnikom i zleceniodawcom transportowym.

Ściągnij cały artykuł


 

Katagoria: Raport, transport chłodniczy
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 4 lata temu.