Select Page


Mercedes-Benz Polska: Wzrost obrotów i sprzedaży w 2011


 

W roku 2011 zarejestrowano 6621 pojazdów dostawczych i ciężarowych Mercedes-Benz. Stanowi to wzrost o ponad 12% względem roku 2010. Największy wpływ na taki dobry rezultat miał duże wzrosty sprzedaży samochodów ciężarowych, w segmencie ciągnikó siodłowych siegające niemal 100%.

Samochody dostawcze Mercedes-Benz
W roku 2011 rynek średnich i ciężkich samochodów dostawczych odbił się po spadku w roku 2010. Zarejestrowano 28.190 pojazdów, co oznacza wzrost o 9,3%.

Rok ten okazał się bardzo dobry również dla działu aut dostawczych Mercedes-Benz. Firma utrzymała swoje silne, 3. miejsce na rynku. Epokowym sukcesem było wygranie największego przetargu w 16-letniej historii firmy w Polsce, czyli 600 Sprinterów dla oddziałów prewencji Policji ((ze względu na osobny rejestr te auta nie są wliczane do statystyk Cepik). Pierwsze Sprintery policyjne rozpoczęły mundurową służbę już w październiku 2011, pozostałe zostaną wydane do końca kwietnia br.

Ważnym elementem strategii firmy było otwarcie sieci Van Center. Są to dedykowane sprzedaży samochodów dostawczych salony Mercedes-Benz (do końca ub. roku powstało ich już 20). Van Center to – poza nowym brandingiem i lepszą identyfikacją – przede wszystkim jeszcze bardziej profesjonalna obsługa.

Z dużym zainteresowaniem Klientów spotkała się również zmodyfikowana formuła leasingowa – „Lease and go”, zapewniająca kompleksową obsługę (jedna umowa dot. Sprzedaży samochodu, serwisu oraz ubezpieczenia). Taka umowa jest gwarancją bezpieczeństwa m.in. kosztów, które pozostają stałe przy wszystkich ratach. „Tease&Go” to pierwsza tego typu oferta na rynku, co świadczy o innowacyjności Mercedes-Benz także w dziedzinie umów serwisowych, których w 2011 roku podpisano 877 (o 132% więcej niż w 2010).

Łącznie w roku 2011, zarejestrowano w Polsce 3756 samochodów dostawczych Mercedes-Benz (nie wliczając pojazdów policyjnych). Wśród nich znalazły się pierwsze egzemplarze wprowadzonego na rynek w 2011 roku ekonomicznego i ekologicznego Sprintera napędzanego na gaz LPG. Do sprzedaży trafiło także usportowione Viano Avantgarde. Wszystkie Vito i Viano standardowo wyposażone zostały w jeszcze doskonalszy system Blueefficiency, zaś Sprinter otrzymał możliwość zainstalowania systemu FleetBoard.

W zorganizowanym po raz pierwszy w ramach całej sieci dealerskiej treningu „Eco Driving” dla Klientów (eko-jazda) rekordziści osiągnęli wyniki spalania poniżej 5l/100km.

Nagrody 2011 dla samochodów dostwczych
Najbardziej Niezawodny Samochód – Sprinter – DEKRA
Złote Paragony – Nagroda Kupców Polskich – Vito – Hurt & Detal
Najlepszy Pojazd Użytkowy – Sprinter – ETM-Verlag
Challenge Bibendum – Vito E-Cell – Michelin
Przeboje FMCG – Vito – Życie Handlowe
Flotowe Top Auto 2011 – Vito – Fleet Awards
Fleet Leader 2011 – Sprinter – Fleet
Image Awards – Sprinter, Vito, Vario – VerkehrsRundschau

Plany na 2012: „W bieżącym roku najważniejszym wydarzeniem zdecydowanie będzie premiera nowego członka rodziny samochodów dostawczych Mercedes-Benz, w segmencie małych vanów. Jest to odpowiedź na nowe potrzeby rynku związane ze zwiększającym się natężeniem ruchu w miastach i wzrastającymi cenami paliw. W 2012 roku chcemy się także skoncentrować na dalszej profesjonalizacji sieci rozwijanej pod szyldem Van Center. Jesteśmy przekonani, że dalszy wzrost sprzedaży zapewni nam polityka wychodzenia do Klienta, która pozwoli nam lepiej dostosowywać się do jego potrzeb.” – podkreśla Grzegorz Sawicki, dyrektor sprzedaży i marketingu samochodów dostawczych Mercedes-

Samochody ciężarowe Mercedes-Benz
W 2011 roku w Polsce zarejestrowano 2.727 nowych samochodów ciężarowych Mercedes-Benz. Uczyniło to nasz kraj dziesiątym na świecie (a czwartym w Europie) największym rynkiem pojazdów Mercedes-Benz Trucks.

„To był ważny rok dla rynku samochodów ciężarowych. Wzrósł on w Polsce o niemal 50%, co było dla producentów dużą szansą, ale i wyzwaniem. Dostosowaliśmy ofertę do oczekiwań Klientów proponując produkty najwyższej jakości oraz pamiętając że w czasach kryzysu wyjątkowo istotna dla nabywców jest cena. Dzięki temu udało nam się osiągnąć sukces, najbardziej widoczny w segmencie ciągników siodłowych – sprzedaliśmy ich niemal dwa razy tyle co w zeszłym roku, zwiększając nasz udział w rynku o ponad 2 punkty procentowe.” – mówi Heiko Schulze, dyrektor sprzedaży i marketingu samochodów użytkowych Mercedes-Benz.

W 2011 roku rynek samochodów ciężarowych kontynuował wzrosty, zyskując 46.4% osiągając poziom 16.347 nowych rejestracji. Również firma Mercedes-Benz zyskała na dobrej koniunkturze – w 2011 roku zarejestrowano 2.727 nowych ciężarówek tej marki, w porównaniu do 1.861 w roku poprzednim.

Mercedes-Benz odnotował największy wzrost w segmencie ciągników siodłowych – aż o 95,5%. Dzięki temu, udział firmy w rynku wzrósł do rekordowych 16%, dając jej w tej kategorii trzecie miejsce. Taką samą pozycję przy 15,1% udziałów „Gwiazda” zdobyła w segmencie ciężkich podwozi >16T. W 2011 roku zarejestrowano ich 414 – o 19,3% więcej niż w roku poprzednim.

Zdecydowanie wydarzeniem roku była premiera Actros czwartej generacji. Dzięki zupełnie nowej, stworzonej od podstaw konstrukcji, pojazd ten zdołał uzyskać podczas testu Record Run, w normalnych warunkach drogowych, rewelacyjny wynik spalania na poziomie 25,1 l/100 km. Mercedes-Benz jako pierwszy producent stworzył również silnik spełniający surową normę emisji spalin Euro 6, który zamontowany został właśnie w nowym Actrosie. Dzięki zastosowanym technologiom, pojazd ten uzyskał prestiżowy tytuł „Truck of the Year 2012”. Mercedes-Benz zdobył ten tytuł już drugi raz z rzędu – samochodem roku 2011 zostało Atego Hybrid. Warto dodać, że tytuł „Truck of the Year” zdobyły także wszystkie poprzednie generacje Actrosa.

O dobrej sytuacji w segmencie samochodów specjalnych świadczą takie wydarzenia, jak sprzedaż pierwszych w branży dystrybucyjnej Econiców napędzanych na gaz ziemny. Dobrze prezentuje to najnowsze trendy w branży transportowej, na które Mercedes-Benz odpowiada oferując nowe, przyjazne środowisku technologie.

Nagrody 2011
Najlepsze Pojazdy Użytkowe – Actros, Axor – ETM-Verlag
Truck of the Year – Actros – International Truck of the Year
European Transport Sustainability Prize – Actros – TÜV-Süd Auto Service GmbH
Image Awards – MB Trucks – VerkehrsRundschau
FuturAuto – Active Break Assist 2
Brązowy Medal Targów – Unimog U 5000 – Targi Energetab
Best of the Best – Unimog U 5000 – Red Dot
Pojazd Ratownictwa i Techniki Przeciwpożarniczej – Zetros 2733A – Targi Edura

Plany na 2012
„W oparciu o bardzo dobre przyjęcie nowego Actros przez rynek, w 2012 roku planujemy dalsze wzrosty sprzedaży – zarówno w liczbach bezwzględnych, jak i pod względem udziałów rynkowych. Po sukcesie w segmencie ciągników siodłowych, chcemy również umocnić naszą pozycję na rynku podwozi.Oprócz, >>Ciężarówki Roku 2012<<, w nowym roku chcemy również zaproponować Klientom nowe produkty, jeszcze lepiej dostosowujące naszą ofertę do ich potrzeb. Nie należy także zapomnieć, iż cały czas w sprzedaży pozostaje Actros III generacji, z którym przez ostatnie lata związało się wielu Klientów i który jest przez nich nadal chętnie kupowany. Warto dodać, że istotnym elementem naszej strategii pozostaje też stałe rozwijanie produktów okołopojazdowych takich jak kontrakty serwisowe, czy systemy telematyczne, wśród których szczególne sukcesy odnosi FleetBoard.” – mówi Sławomir Kwiatkowski, dyrektor działu sprzedaży i marketingu samochodów ciężarowych Mercedes-Benz.


 

Katagoria: inne sprawy techniczne
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 6 lat temu.