Select Page


Mistrz Polski konkursu Optifuel Challenge 2014 już znany


Zwycięzca Paweł Bucior Styropianex
 

W czwartek 11 września w polskim finale konkursu Optifuel Challenge 10 zwycięzców lokalnych eliminacji walczyło o najwyższe laury w Polsce i udział w europejskim finale w Nicei w październiku

 Finał tegorocznej edycji konkursu odbył się w Młochowie, siedzibie Volvo Group Trucks Poland. Dwuetapowy finał odbył się przy użyciu zestawów składających się z ciągnika siodłowego Renault Trucks T o mocy 460 KM i naczepy Wielton, o wadze 37 ton. W pierwszej części finałowej rozgrywki, po wylosowaniu jednego z 2 zestawów finałowych i kolejności jazdy, każdy z finalistów przejechał ok. 40-kilometrowy odcinek z Młochowa do Radziejowic i z powrotem. W czasie jazdy obowiązywało restrykcyjne przestrzeganie przepisów ruchu drogowego, zasad bezpiecznej jazdy i właściwej eksploatacji, m.in. zakaz pokonywania zakrętów z nadmierną prędkością, jazdy na biegu jałowym, doprowadzanie do poślizgu kół napędowych. Do drugiego, ostatniego etapu zakwalifikowali się dwaj kierowcy, którzy osiągnęli najlepsze wyniki na zestawie A i B.

 

Finaliści Optifuel Challenge

Finaliści Optifuel Challenge

Wyniki były mierzone na podstawie średniego zużycia paliwa i średniej prędkości. Zwycięzcą został ten, kto wykazał się najniższym zużyciem paliwa, przy jednoczesnej najwyższej prędkości z uwzględnieniem prawa o ruchu drogowym. Walka była niezwykle wyrównana. Rewelacyjny wynik w spalaniu osiągnął Pan Mateusz Skrzypek z firmy Sped Partner Sp. z o.o. z wynikiem spalania 21,4l/100 km. To nie wystarczyło jednak do wygrania wielkiego finału, ponieważ liczyła się też średnia prędkość przejazdu. I tu najlepszą wartość 65,9 km/h oraz zyżycie paliwa na poziomie 23,6l/100 km osiągnął Paweł Bucior z firmy „Styropianex – produkcja i sprzedaż styropianu Eugeniusz Bucior”, który ostatecznie zajął I miejsce i przeszedł do europejskiego finału.28 października, wraz z innymi 5. finalistami Rynku Europy Centralno-Wschodniej, Paweł Bucior pojedzie do Nicei powalczyć o tytuł International Optifuel Champion 2014. Firma Styropianex startowała w konkursie Optifuel Challenge po raz pierwszy, ale zna rozwiązania Renault Trucks z zakresu ekonomicznej jazdy już od 2004, kiedy to Paweł Bucior zdecydował się na zakup Optifuel Infomax. Obecnie w taborze firmy znajduje się 55 pojazdów, z czego większą część stanowią pojazdy z Volvo Group Trucks. Firma zatrudnia 60 kierowców.

6 finalistów z krajów Europy Środkowo – Wschodniej, w tym reprezentant Polski, Paweł Bucior, weźmie udział w Finale EMEA Optifuel Challenge 2014, który odbędzie się w październiku w Nicei we Francji, aby powalczyć o nagrodę główną, którą jest m.in. voucher na kwotę 8000 Euro, a dla firmy, którą reprezentuje zwycięzca pojazd Renault Trucks T 460 na rok użytkowania. Dodatkowo najlepszy kierowca z rynku Europy Centralno-Wschodniej (tu dodatkowa szansa dla zwycięzcy polskiej edycji) wygra voucher na kwotę 4000 Euro, a dla firmy pojazd Renault Trucks T 460 na pół roku użytkowania. Nagroda główna i nagroda dla najlepszego kierowcy z rynku Europy Centralno-Wschodniej sumują się. Gratulujemy i trzymamy kciuki za naszego finalistę!

 

Finałowa czwórka

Finałowa czwórka

Tegoroczną edycję wsparli partnerzy konkursu: Renault Trucks Financial Services (atrakcyjna oferta finansowania fabrycznego), Michelin Polska (zestawy konkursowe wyposażone są w opony Michelin), Total Polska (silniki fabrycznie są napełnione energooszczędnym olejem Renault Trucks Oils), Wielton (w skład zestawów konkursowych wchodzą naczepy kurtynowe NS3K M2 – jeden z flagowych produktów tej marki). Patronami konkursu po raz pierwszy są w tym roku: PZU („PZU z myślą o bezpieczeństwie”) i VOITH (producent retardera, w który mogą być wyposażone pojazdy Renault Trucks).

Źródło

 

Katagoria: inne sprawy techniczne
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 3 lata temu.