Select Page


Nowy Daily z 8-biegową przekładnią Hi-Matic


Image converted using ifftoany
 

Nowy Daily Hi-Matic debiutuje na międzynarodowym forum właśnie w Brukseli. Jego 8‑biegowa automatyczna przekładnia, stosowana już przez najbardziej renomowane światowe marki motoryzacyjne, ustanawia wyższy standard pod względem funkcjonalności, efektywności oraz kosztów, gwarantując kierowcy maksimum komfortu.

Nowa generacja skrzyń biegów z ergonomiczną i wielofunkcyjną dźwignią została zaprojektowania w celu zapewnienia absolutnej przyjemności z jazdy i pozwala kierowcy skupić całą uwagę na obserwowaniu drogi.

Dzięki możliwości wyboru trybu jazdy Eco lub Power pojazd uzyskuje znakomite wyniki pod względem obniżenia zużycia paliwa. W trybie Eco biegi są zmieniane płynnie i przy niższych prędkościach obrotowych silnika, aby podnieść komfort jazdy i ograniczyć zużycie paliwa, natomiast w trybie Power, w którym liczą się przede wszystkim osiągi i precyzja zmiany przełożeń, biegi są załączane przy wyższych prędkościach.

Perfekcyjnie sprawdzający się w codziennej eksploatacji mechanizm automatycznej adaptacji strategii zmiany przełożeń zapewnia łagodniejsze i bardziej precyzyjne przełączanie biegów w czasie poniżej 200 milisekund. Dzięki najszerszemu zakresowi przełożeń silnik zawsze pracuje z optymalną prędkością obrotową.

W porównaniu ze skrzynią manualną koszty serwisowania i napraw obniżono o 10% Rozwiązania konstrukcyjne zastosowane w Nowym Daily zostały opracowane pod kątem zwiększenia trwałości pojazdu. Chronią one silnik i układ przeniesienia napędu, ograniczając zapotrzebowanie na serwis tych podzespołów.

Samochód uzyskuje najlepsze osiągi w swojej klasie. Wyjątkowo szeroka oferta jednostek napędowych obejmuje silniki o pojemności 2,3 oraz 3 litrów rozwijające od 106 do 205 KM mocy i od 270 do 470 Nm momentu obrotowego. Rekordowa jest także dopuszczalna masa całkowita najciężej wersji wynosząca 7,2 tony.

Nowy Daily Hi-Matic pozwala maksymalnie wykorzystać możliwości holowania przyczepy o masie do 3500 kg. Dzięki współpracy ze standardowym w Nowym Daily systemem Hill Holder (zapobiegającym stoczeniu się pojazdu w czasie ruszania na wzniesieniu) mechanizm przekładni reaguje optymalnie w takiej sytuacji.

 

O Nowym Daily w skrócie

Iveco_New_Daily_CNG

Nowy Daily to całkowicie zmodernizowany pojazd będący liderem w swojej klasie pod względem pojemności przestrzeni ładunkowej i ładowności, komfortu i zwrotności porównywalnych z samochodem osobowym, a także obniżonego zużycia paliwa. Tak w skrócie można scharakteryzować trzecią generację lekkiego pojazdu użytkowego marki IVECO, w której w porównaniu z poprzednią wersją zmieniono 80% części.

Najlepszy Daily w historii to dwa pojazdy w jednym: taka jest właśnie koncepcja oparta na idealnej równowadze między nadzwyczajnymi atutami modelu, które nie tylko zachowano, ale także ulepszono, dodając technologiczne innowacje. Jako preferowany towarzysz pracy osób zawodowo zajmujących się transportem nowy pojazd jest wygodny i praktyczny, jak przystało na lekki furgon, a przy tym niezawodny, efektywny i wszechstronny, a więc posiada cechy, dzięki którym Daily zawsze był stawiany za wzór w swoim segmencie.

Nowy Daily zachowuje przy tym swoją klasyczną strukturę podwozia — integralną część jego konstrukcji zapewniającą wytrzymałość, funkcjonalność oraz długą żywotność i elastyczność pod względem możliwości montażu zabudowy (wersja podwozie z kabiną). Trzecia generacja Daily została również przygotowana ze szczególnym uwzględnieniem oczekiwań firm. Zmniejszenie zużycia paliwa w porównaniu z poprzednim modelem oznacza znaczną redukcję całkowitego kosztu posiadania pojazdu oferującego najlepsze osiągi w swojej klasie oraz szeroki wybór silników, skrzyń biegów i przełożeń przekładni głównej.

Ale to nie wszystko ― w znacznym stopniu poprawił się także komfort. Kierowca Nowego Daily ma do dyspozycji wygodniejszą i cichszą kabinę, w której pozycja za kierownicą oraz wrażenia z jazdy są zbliżone do prowadzenia samochodu osobowego. W kabinie umieszczono liczne zamykane oraz otwarte schowki.

Nowy Daily jest wyposażony w rozwiązania techniczne służące ograniczeniu spalania. Oszczędności na zużyciu paliwa wynoszą średnio 5,5%, ale w zastosowaniach miejskich mogą wzrosnąć nawet do 14% w przypadku zastosowania pakietu Eco (obejmującego system Start/Stop). Poprawiono także własności aerodynamiczne. Dotyczy to zwłaszcza furgonu, którego współczynnik oporu powietrza (Cx) zmniejszył się o 6% (z 0,335 do 0,316).


 

Katagoria: inne sprawy techniczne
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 3 lata temu.