Select Page


Statoil: arktyczny Dieselgold odporny na silne mrozy


 

Panujące niskie temperatury w całym kraju to wyzwanie dla kierowców posiadających samochody napędzane olejem napędowym. Statoil Poland specjalnie na mrozy przygotował arktyczny olej napędowy DieselGold z temperaturą blokady zimnego filtra (CFPP) do –40°C[1]. Paliwo to jest dostępne na 103 stacjach Statoil w Polsce.

Arktyczny DieselGold jest oparty na oleju napędowym klasy arktycznej, dzięki czemu zapewnia najwyższą ochronę przed mrozami i zmniejsza ryzyko unieruchomienia pojazdu.

Skład arktycznego DieselGold został skomponowany tak, aby zapewnić ekstremalne właściwości niskotemperaturowe. Dzięki obniżonej temperaturze mętnienia oraz temperaturze blokady zimnego filtra, uruchomienie pojazdu z tym paliwem będzie możliwe nawet gdy temperatura spadnie do –40°C[2].

Celem Statoil Poland jest zapewnienie dostępności arktycznego DieselGold nie tylko w regionach narażonych na występowanie najniższych temperatur, ale wszędzie tam gdzie klienci oczekują ponadstandardowej jakości oraz pewności prawidłowego działania samochodów.

„Standardowe paliwa zimowe dostępne powszechnie na rynku polskim najczęściej wzbogacane są o dodatki zwane depresatorami. Powoduje to jedynie polepszenie parametrów niskotemperaturowych tych paliw, nie dając gwarancji bezproblemowej eksploatacji samochodów w przypadku wystąpienia temperatur poniżej –20°C” – tłumaczy Krzysztof Starzec, Dyrektor Działu Zaopatrzenia i Logistyki Statoil Poland.

Paliwa płynne stosowane do napędzania pojazdów spalinowych charakteryzują się zmiennością parametrów fizykochemicznych w zależności od temperatury zewnętrznej. Warunki klimatyczne panujące zimą w Polsce, determinują czasem konieczność stosowania specjalnie przygotowanych arktycznych gatunków paliw gdyż gatunki zimowe nie zawsze sprawdzają się w ekstremalnie niskich temperaturach.

Zimą, gdy temperatury spadają znacznie poniżej zera, węglowodory parafinowe zawarte w oleju napędowym mogą się krystalizować i wydzielać małe, twarde kryształki parafin. Kryształki te powodują, że paliwo mętnieje, a temperatura, przy której występuje to zjawisko, nazywana jest temperaturą mętnienia. W wyniku dalszego obniżania temperatury, kryształki parafin mają zdolność do łączenia się w większe cząsteczki, które skutecznie blokują przepływ paliwa przez filtr oraz przewody paliwowe. Zjawisko to jest niebezpieczne, gdyż zakłóca dopływ paliwa do cylindrów, negatywnie wpływa na pracę silnika, a nawet może prowadzić do unieruchomienia samochodu. Graniczna temperatura, przy której jest jeszcze możliwy swobodny przepływ paliwa przez filtr nazywana jest temperaturą blokady zimnego filtra.

Paliwa zimowe: DieselGold, SupraDiesel, SupraGaz
W pozostałych regionach kraju oferowany będzie zimowy DieselGold, odznaczający się polepszonymi właściwościami niskotemperaturowymi.

DieselGold to olej napędowy, wzbogacony o innowacyjny pakiet dodatków. Jego specjalny skład przyczynia się do równomiernego i całkowitego spalania paliwa. W rezultacie jednostka napędowa pracuje płynnie i wydajnie, zmniejsza się zużycie paliwa oraz emisja szkodliwych związków zawartych w spalinach. Ponadto inhibitory korozji, zawarte w DieselGold, zabezpieczają układ paliwowy przed przedwczesnym zużyciem, a dodatki anty-pienne pozwalają na szybkie tankowanie do pełna.

Pozostałe produkty paliwowe dostępne na stacjach Statoil również są przygotowane na nadchodzące mrozy. Zimowy olej napędowy SupraDiesel  zapewnia bezproblemową eksploatację w typowych zimowych warunkach. Skład zimowego SupraGaz  został dobrany w taki sposób, aby w trudnych warunkach atmosferycznych ilość gazu bardziej lotnego (propanu) była odpowiednio większa, dzięki czemu silnik może pracować równomiernie i wydajnie. Zimowe benzyny również posiadają zmodyfikowaną formułę, która powoduje zwiększoną prężność par oraz wyższy indeks lotności tych paliw. Parametry te wpływają na łatwość rozruchu i prawidłową eksploatację silnika w ujemnych temperaturach. Zimowa Suprema 98 wzbogacona jest ponadto dodatkiem uszlachetniającym, zwiększającym bezpieczeństwo pracy jednostki napędowej. Dodatek ten swoim działaniem sprawia, że silnik jest chroniony przed osadami, co przyczynia się do wydłużenia jego żywotności oraz zwiększenia osiągów.


 

Katagoria: inne sprawy techniczne
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 6 lat temu.