Select Page


TomTom: wspiera naukowe talenty


 

TomTom wsparł międzynarodowy konkurs dotyczący sposobów przewidywania natężenia ruchu, tym samym podkreślając swój Manifest Ruchu Drogowego, którego głównym założeniem jest pomoc w zredukowaniu problemu korków w najbardziej zatłoczonych miastach. Prawie 5 tysięcy zgłoszeń otrzymanych od członków społeczności naukowej z całego świata, pokazało, iż specjaliści zajmujący się sprawami ruchu drogowego stawili czoło wyzwaniu ulepszenia możliwości przewidywania natężenia ruchu poprzez odkrycie nowych algorytmów, które mogłyby zwiększyć trafność modelowania ruchu drogowego o nawet 60%, co istotnie wpłynęłoby na zarządzanie ruchem na ulicach miast.

Ralf-Peter Schäfer Dyrektor ds. Badań w Traffic Content Production w Berlinie powiedział: „TomTom z dużym zaangażowaniem wspiera przyszłe talenty z dziedziny ruchu drogowego. Jako firma jesteśmy oddani idei poszerzania wiedzy z zakresu ruchu drogowego, a także używania tej wiedzy w zmniejszaniu natężenia ruchu drogowego. Nowe algorytmy stworzone przez uczestników konkursu mają wielki potencjał, aby wywrzeć wpływ na to jak będzie wyglądała przyszłość.”

W konkursie wzięli udział naukowcy z całego świata, a ich zadaniem było opracowanie jak najdokładniejszej metody do przewidywania natężenia ruchu drogowego. Używając danych rzeczywistych z Warszawy, w skład których wchodziły między innymi przekazy dotyczące ruchu drogowego w audycjach radiowych oraz informacje pochodzące z urządzeń nawigacyjnych posiadanych przez indywidualnych kierowców, naukowcy musieli przewidzieć natężenie ruchu oraz lokalizację i nasilenie korków.

Zwycięskie zgłoszenia pochodzą z Ukrainy, Polski (Uniwersytet Warszawski) i Stanów Zjednoczonych (Duke University). Rozwiązanie, które zaproponował Łukasz Romaszko z Uniwersytetu Warszawskiego, to specjalnie stworzony algorytm, generujący wartości oznaczające prawdopodobieństwo wystąpienia korka na każdej z ulic. Uwzględniania on obecną sytuację w mieście oraz wiele wcześniej przeprowadzonych symulacji i na ich podstawie ocenia szanse wystąpienia zatoru na poszczególnych ulicach. Oczywiście powyższy opis jest znacznie uproszczony, jednak algorytm ten okazał się być najskuteczniejszy ze wszystkich, które wzięły udział w konkursie. Łukasz Romaszko jest studentem drugiego roku informatyki na Uniwersytecie Warszawskim.

„Fakt, iż do konkursu zgłoszonych zostało blisko 5000 projektów nadesłanych przez przedstawicieli społeczności naukowej z całego świata, podkreśla jak ważną sprawą na całym świecie jest problem nadmiernego natężenia ruchu,” wyjaśnił Ralf-Peter Schäfer. „Naszym celem, jako organizacji, jest ciągłe ulepszanie technologii ruchu i nawigacji, a konkursy jak ten są bezcenną metodą zaangażowania najlepszych umysłów do stawienia czoła temu wyzwaniu. Gratulujemy wszystkim uczestnikom, a szczególnie zwycięzcom, wysokiej jakości ich prac.”

Konkurs został zorganizowany przez TunedIT – międzynarodową platformę  badawczą zajmującą się Data Mningiem oraz przez Uniwersytet Warszawski. Konkurs objęty był patronatem TomTom, światowego lidera w dziedzinie rozwiązań nawigacyjnych, oraz Prezydenta m. st. Warszawy.


 

Katagoria: inne sprawy techniczne
Słowa kluczowe: , , ,
Opublikowano 7 lat temu.