Select Page


Wincanton: realizuje obsługę sieci sklepów PEPCO


 

Wincanton, wiodący europejski twórca i dostawca zaawansowanych usług w zakresie łańcucha dostaw, podpisał kontrakt z ogólnopolską siecią samoobsługowych marketów odzieżowo-przemysłowych PEPCO Poland. Wincanton odpowiada za obsługę magazynową w tym usługi specjalne VAS* oraz transport drobnicowy do wszystkich sklepów sieci PEPCO w całej Polsce.

Firma PEPCO, jest ogólnokrajową siecią marketów odzieżowo-przemysłowych typu „odzież i wszystko dla domu”. W ostatnim czasie, wraz z Wincanton, firma stworzyła centrum dystrybucji towarów w parku logistycznym zlokalizowanym w centralnej Polsce. Ze względu na sposób wydawania towarów oraz dużą ilość asortymentu, Wincanton zaoferował swojemu Klientowi kompletację falową towaru, która pozwoliła radykalnie zmniejszyć zapotrzebowanie na przestrzeń magazynową. Całość procesu nadzorowana jest przez system informatyczny pozwalający na zarządzanie wybranymi ogniwami zintegrowanego łańcucha dostaw.

– „Ze względu na stale zwiększającą się liczbę sklepów dokonujemy ciągłej analizy dostaw pod względem wolumenowym i geograficznym. Chcemy w pełni skorzystać z synergii, jaką daje nam obsługa innych przesyłek w sieci drobnicowej Wincanton. Część sklepów PEPCO  jest zlokalizowanych  w miejscach o utrudnionym dojeździe z uwagi na ograniczenia tonażowe oraz gabarytowe. W związku z tym dla części dostaw w dystrybucji lokalnej będziemy stosować tabor przeznaczony wyłącznie dla PEPCO.” –– mówi Adam Majchrzak, Zastępca Dyrektora Handlowego, Wincanton.

Całość operacji obejmuje obsługę kilku tysięcy pozycji asortymentowych na około 10 000 m2 magazynu. Rocznie Wincanton skompletuje dla PEPCO około 1,8 mln opakowań. Natomiast dostawy drobnicowe do ogólnopolskiej sieci sklepów obejmą około 100 tys. palet rocznie.

– „W 2010 roku, w związku z dynamicznym rozwojem  firmy PEPCO Poland,  podjęto decyzję  o przeprowadzeniu przetargu na realizację usług logistycznych. Po kilku etapach i trudnych negocjacjach, przetarg wygrała firma Wincanton, z którą podpisaliśmy  umowę na świadczenie kompleksowych usług logistycznych. Do tej pory, Wincanton wykazał się wysoką kulturą współpracy, profesjonalizmem i ogromnym zaangażowaniem w prowadzeniu tego projektu. Nowy Magazyn Centralny PEPCO został uruchomiony terminowo i zgodnie z planem. Teraz, wspólnie  z Wincanton, czeka nas okres pełen wyzwań, w którym będziemy dochodzić do pełnych mocy produkcyjnych magazynu i transportu. Czas ten wykorzystamy na eliminację potencjalnych zagrożeń i ostateczną weryfikację procesów. Jestem jednak przekonany, że zaangażowanie obu stron pozwoli nam skutecznie przejść przez tę fazę, a następnie stabilnie realizować określony umową zakres usług.” – dodał Wiesław Majewski, Dyrektor ds. Planowania i Logistyki, PEPCO Poland.

* value-added services


 

Katagoria: inne sprawy techniczne
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 6 lat temu.