Select Page


Continental: Ciężarówką w oponach zimowych na europejskie trasy


 

Polska posiada 15% udział w europejskim rynku transportowym, co czyni ją liderem w tym zakresie. Swoją pozycję zawdzięcza przede wszystkim flocie ponad 145 tys. ciężarówek uprawnionych do kursowania na międzynarodowych trasach. Firma Continental, która jako pierwsza na świecie wprowadziła opony zimowe przypomina, że wraz z końcem jesieni przewoźnicy powinni wyposażyć swoje pojazdy kursujące po europejskich drogach w odpowiednie ogumienie dostosowane do warunków zimowych. Zwiększą w ten sposób bezpieczeństwo kierowców, przewożonego towaru oraz unikną dotkliwych kar finansowych.

Wyjeżdżając za granicę kierowcy powinni pamiętać, że zasady dotyczące wyposażenia ciężarówek w opony zimowe nie są jednakowe w całej Europie. Obowiązek stosowania ogumienia dostosowanego do warunków zimowych lub łańcuchów wprowadziły Litwa, Łotwa, Estonia, Finlandia, Słowenia, Austria, Rumunia, Słowacja oraz Czechy. Natomiast Niemcy, Szwecja i Norwegia wymagają dopasowania rodzaju opon do warunków pogodowych (śnieg, lód lub szron na drodze). We Włoszech obowiązek zmiany opon dotyczy wybranych odcinków dróg. W Szwajcarii opony z homologacją M+S (błoto i śnieg) nie są ustawowo wymagane. Zaleca się jednak ich montaż, ponieważ jeśli dojdzie do kolizji, kierowca auta wyposażonego w opony letnie może być uznany za współwinnego, co wiąże się z poważnymi konsekwencjami.

Najbardziej restrykcyjne przepisy obwiązują w Austrii. Jeżeli przewoźnicy spełnią wymagania obwiązujące w tym kraju mogą być pewni, że będą one uznane w większości państw europejskich. Wszystkie ciężarówki oraz autokary poruszające się od 1 listopada do 15 kwietnia po austriackich drogach muszą być wyposażone w opony typu M+S,
na co najmniej jednej osi napędowej. Przy czym wymagane jest, aby pojazdy użytkowe miały ten sam typ opony na obu osiach. Ponadto, głębokość bieżnika w oponach radialnych nie może być mniejsza niż 5 mm, a diagonalnych 6 mm. Wjeżdżając do Austrii należy również pamiętać
o zabraniu łańcuchów śnieżnych na co najmniej dwa koła na osi napędowej. Ich stosowanie obowiązuje na oznaczonych odcinkach dróg. Za nieprzestrzeganie powyższych przepisów grozi mandat w wysokości od 35 do 5000 EUR lub zakaz wjazdu na teren kraju.

W celu zagwarantowania maksimum bezpieczeństwa kierowcy oraz ograniczenia kosztów przewoźników, wszystkie oferowane przez firmę Continental opony na oś napędową do ciężarówek, posiadają homologację typu M+S. Rekomendowaną oponą, która spełnia wszystkie wymogi prawne regulujące jazdę w warunkach zimowych jest opona Continental HD HYBRID. Hybrydowa konstrukcja bieżnika kwalifikuje ten model do zastosowania na  dalekich trasach oraz przy najróżniejszych zadaniach związanych z transportem lokalnym i dystrybucyjnym. Struktura bieżnika gwarantuje niezmiennie wysoki poziom trakcji również w warunkach zimowych, a także optymalne prowadzenie na mokrej nawierzchni. Ponadto, kształt zorientowany na minimalny opór toczenia stawia HD HYBRID w czołówce pod względem redukcji kosztów w swojej klasie.

Podczas jazdy w warunkach zimowych kierowcy powinni pamiętać o prostych zasadach, które zdecydowanie zwiększą ich bezpieczeństwo i komfort jazdy. Przede wszystkim środek ciężkości pojazdu powinien być przesunięty maksymalnie w stronę osi napędowej. Dociśnięcie tej części ciężarówki czterokrotnie zwiększa siłę napędową oraz skraca drogę hamowania – powiedział Grzegorz Jeziak, Szef Sprzedaży opon ciężarowych Continental Opony Polska.

* * *
Z osiągniętymi w roku 2010 obrotami w wysokości 26 miliardów euro Continental jest jednym z wiodących dostawców motoryzacyjnych na świecie. Oferując układy hamulcowe, urządzenia i komponenty zespołów napędowych i podwozi, zestawy wskaźników, systemy informatyczne i rozrywkowe, podzespoły elektroniczne, opony oraz elastomery techniczne, firma Continental znacząco przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa na drogach oraz chroni globalny klimat.
Continental posiada również znaczące doświadczenie jako partner w dziedzinie sieciowej komunikacji samochodowej. Firma Continental zatrudnia obecnie około 160.000 pracowników w 45 krajach.
Działy opon są oficjalnym sponsorem Mistrzostw Świata w piłce nożnej 2014 FIFA World Cup South AfricaTM. Aby uzyskać więcej informacji odwiedź www.ContiSoccerWorld.com.

Dział Continental Commercial Vehicle Tires jest jednym z największych na świecie producentów opon do samochodów ciężarowych, busów oraz opon przemysłowych, zatrudniającym 7200 pracowników i osiągającym obroty przekraczające 1,4 miliarda euro. Dzięki zoptymalizowanej kombinacji produktów i usług, obejmujących pełen okres żywotności opony, dział ten w znaczący sposób przyczynia się do wzrostu wydajności ekonomicznej i ekologicznej firm transportowych.
Do gamy europejskich marek firmy należą: Continental, Uniroyal, Semperit, Barum oraz Matador. Conti360° to nazwa programu obsługi flot, który dzięki sieci rozległej sieci szybko reagujących partnerów serwisowych gwarantuje swym członkom mobilność w 37 krajach Europy.Więcej informacji znajdziesz na www.continental-truck-tires.com.


 

Katagoria: opony
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 6 lat temu.