Select Page


Continental: Rekord świata przy użyciu 2160 opon przemysłowych


 

Transportery SPMT (Self-Propelled Modular Transporter) Kamag oraz Scheuerle zostały użyte do przetransportowania ładunku ponad 15 000 ton w ramach niezwykłego projektu. Przy poziomie dokładności zaledwie 2 milimetrów, wymagało to niezwykłej precyzji. Continental opracował oponę o konstrukcji przeznaczonej specjalnie do tego typu zadań i dostarczył odpowiednią liczbę wymaganych kół.

Aker Stord, największa stocznia w Norwegii, znajduje się w miejscowości Leirvik na wyspie Stord. To tutaj budowane i wyposażane są najpotężniejsze platformy wiertnicze na świecie. Dla specjalistycznych firm transportowych, zlecenie było tak proste, jak wymagające: instalację separacji ropy wybudowana przez Aker Solutions do oczyszczania wody odpadkowej należało przetransportować z fabryki na ponton. Najistotniejsza była w tym precyzja. Instalacja, składająca się z trzech części, robiła ogromne wrażenie pod względem rozmiarów – sama jej środkowa część ważyła 12 750 ton.

Do tak wymagających zadań idealną oponą jest Continental IC 40, w rozmiarze 355/65-15. Ta pneumatyczna opona o konstrukcji poprzecznej sprawdziła się wcześniej w najcięższych warunkach pracy. Za ten mega projekt odpowiadała belgijska firma transportowa Sarens. 356 modułowych transporterów oraz 16 pojazdów KAMAG Power Pack Unit nie wystarczyło do przetransportowania tak dużego ładunku. Dopiero 184 dodatkowe SMPT SCHEUERLE i 6 PowerPack Unit, wypożyczone od firmy przewozowej Mammoet na potrzeby tego zlecenia, stworzyły warunki niezbędne do realizacji tego niezwykle ambitnego projektu.

Zdalnie sterowane transportery KAMAG oraz SCHEUERLE zostały następnie ze sobą elektroniczne połączone, dźwigając szeroki na 85,3 metra i długi na 67,5 metra ładunek. Za pomocą całej dostępnej mocy ładunek został następnie, także zdalnie, wyniesiony na wysokość transportową. Moment, w którym ładunek zaczął się przemieszczać, był dla wszystkich zainteresowanych przełomowy. 9400 KM miało wywieźć 15 000 ton ładunku poza teren stoczni. Wszystkie 2160 kół w tym samym momencie obróciło się o 90o i po przejechaniu 40 metrów po przekątnej, pierwszy etap wędrówki został zakończony. Kolejnym wyzwaniem było dotarcie do pontonu. Ponownie cała masa kół musiała się okręcić. Tym razem po 120 metrach jazdy na wprost, cel został w końcu osiągnięty! Z ekstremalną precyzją, trzy pojedyncze części potężnego separatora ropy trafiły na ponton. Precyzja, z jaką przeprowadzono całą akcję była iście fascynująca!


 

Katagoria: opony
Słowa kluczowe: ,
Opublikowano 8 lat temu.