Select Page


Continental: współpracuje z tą branżą już od 140 lat


 

Firmy oponiarskie od dziesięcioleci są na trwałe związane z branżą motoryzacyjną. Często przy okazji premiery nowego samochodu dużo mówi się o licznych innowacjach, które ułatwiają jazdę, poprawiają bezpieczeństwo czy zwiększają komfort podróżowania. Podobnie jest w branży oponiarskiej. Projektowanie bezpiecznych i solidnych opon to niełatwe zadanie, któremu zawsze towarzyszą liczne przełomowe innowacje technologiczne, przyczyniające się do postępu technicznego. Nie brakowało ich także w historii firmy Continental.

Gutaperka i sterowce
W 1871 roku w Hanowerze powstała spółka akcyjna pod nazwą Continental-Caoutchouc & Gutta-Percha Compagnie, kilkanaście lat przed pierwszymi automobilami Karla Benza. Wtedy produkowano m.in. gutaperkę, substancję pochodzenia roślinnego zastępującą naturalny kauczuk. Być może niektórzy pamiętają stosowane do połowy XX wieku charakterystyczne „przewody w gutaperce”: z gumy w oplocie bawełnianej tkaniny. Firma szybko się rozwijała i w 1875 r. zatrudniała już 250 pracowników, a kilkanaście lat później – 13 tys. osób.

Przełomem było opracowanie i wprowadzenie w 1892 r. na rynek europejski opony i dętki rowerowej. Był to pierwszy krok do wielkiego sukcesu, jakim było opracowanie opony i dętki samochodowej w 1898 r.

Pierwsze samochodowe opony były niewiele szersze od opon rowerowych i nie miały bieżnika. Ich własności trakcyjne były więc ograniczone, ale już w 1902 r. Continental, jako pierwszy producent na świecie, wprowadził nowy gatunek gumy o zwiększonej przyczepności, a w 1904 r. – bieżnik. Początkowo były to jedynie ukośne i poprzeczne nacięcia. Kolejną innowacją były stalowe nity osadzone w gumie bieżnika – pierwowzór współczesnych kolców w zimowych oponach. Na początku XX wieku Continental rozpoczął też produkcję opon do samolotów.

Opony użytkowe
Pierwsze opony pneumatyczne zostały wyprodukowane przez Continental w roku 1921, zastępując koła i obręcze lane stosowane wówczas w pojazdach użytkowych. Trzy lata później Continental rozwinął koncepcję opony z kordem, reklamowanej jako “Conti-Cord”, która była niskociśnieniową oponą balonową. Zastosowana tutaj nowatorska technologia zwiększała komfort jazdy oraz żywotność opony.

Pod koniec dekady Continental był największą firmą produkującą opony użytkowe i posiadał 91 procent udziałów w niemieckim rynku. Dlatego też w latach 30. ubiegłego wieku  popularne było hasło: „Opony Continental dla każdej klasy pojazdu poruszającego się na kołach”. W 1943 r. Continental, jako pierwsza firma na świecie, wystąpił z wnioskiem o opatentowanie opon bezdętkowych.

W oparciu o innowacje stosowane w oponach do samochodów osobowych, w 1955 r. zaprezentowano pierwsze opony M+S dla ciężarówek. Tym samym zbudowano podwaliny dla dywizji opon ciężarowych – Continental Truck Tires, jako lidera na rynku opon zimowych. Od 1978 r. Continental świadczy również usługi związane z mobilną obsługą serwisową dla pojazdów użytkowych – ContiBreakdownService. Jest to obecnie program serwisowy z największymi tradycjami i doświadczeniem.

W latach 70. i 80. koncern Continental  wszedł na rynek międzynarodowy. Dokonano wielu strategicznych  zakupów fabryk i oponiarskich marek m.in. Uniroyal (1979 r.), Semperit (1985 r.), General Tire (1987 r.) i Matador (2007 r.).

Więcej informacji: www.continental-truck-tires.pl


 

Katagoria: opony
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 7 lat temu.