Select Page


Continental: Wyższy indeks ładowności


 

Nowa długodystansowa opona HSL 2 ECO-PLUS XL Continental może przewozić większe obciążenia na przednich osiach przyszłych generacji ciężarówek. W toku prac, jej nośność została przystosowana do przyszłościowych wymagań. Charakteryzuje się dużymi osiąganymi przebiegami i wytrzymałością, podczas gdy zoptymalizowany opór toczenia zapewnia zauważalnie mniejsze spalanie. Wyższy indeks nośności stanowi bazę dla ciężarówek, które w niedalekiej przyszłości będą przewozić coraz więcej towarów na przednich osiach. Ma to związek z bardziej złożoną technologią produkcji gazów wylotowych, zabezpieczeniami i coraz wygodniejszymi kabinami.

Rygorystyczne normy emisji Euro 6, które zaczną obowiązywać od 2013 r. wymagają od producentów budowy nowych silników z bardziej zaawansowanymi technologiami produkcji spalin. Katalizatory, zawory EGR, filtry cząstek stałych i znacznie większe systemy chłodzenia w dużym stopniu zwiększają obciążenie na przedniej osi. W świetle nowych wymogów dla nowoczesnych opon do ciężarówek, Continental ma już w ofercie przednio osiowe wersje opony HSL 2 ECO-PLUS o poprawionej nośności. HSL 2 ECO-PLUS zadebiutowała w zeszłym roku i odniosła ogromny sukces.

Oprócz istotnej roli przy nadchodzących pracach nad ciężarówkami, nowa długodystansowa HSL 2 ECO-PLUS XL, mają o 500 kilogramów większą nośność, przejmuje na siebie rolę w misjach specjalnych, w których obciążenie na przedniej osi jest większe. Dotyczy to np. transporterów, cystern, silosów oraz aut przewożących kontenery i karoserie. To obecnie jedna piąta całego długodystansowego ruchu drogowego. Rozłożenie obciążenia kładzie przede wszystkim nacisk na oś kierowaną.

Nowe długodystansowe opony Continental mają konfigurację łączącą podwyższoną nośność, ekonomię i komfort ze szczególnie niskim zużyciem paliwa opon drugiej generacji, wprowadzanych systematycznie na rynek od 2009 r. HSL 2 ECO PLUS XL to pierwsza opona drugiej generacji z poprawionym indeksem nośności. Dostępna jest w popularnych rozmiarach 315/70 R 22.5 dla standardowych zastosowań z maksymalnym obciążeniem 8 ton na oś oraz 315/60 R.22.5 dla pojazdów z obciążeniem 7.5 ton na oś.

Zauważalnie wyższa nośność tej długodystansowej opony o niższym oporze toczenia udało się uzyskać dzięki licznym zmianom konstrukcji i materiałów. Aby udało się uzyskać nośność godną oznaczenia XL powiększoną o dwa indeksy po ok. 500 kilogramów masy na jednokołową oś, inżynierowie Continental zastosowali specjalną mieszankę. Jest ona nakładana na karkas w specjalnym procesie.

Dzięki nowo zaprojektowanym stalowym kordom wykonanym z wyjątkowo wytrzymałej specjalnej stali oraz zmienionej strukturze karkasu, siły produkowane przez dodatkowy ciężar i rosnące temperatury są idealnie absorbowane. Mieszanka, która dłużej pozostaje chłodna, gwarantuje także niski opór toczenia nawet pod dużym obciążeniem. Długodystansowe opony Continental ze zoptymalizowanym oporem toczenia i niesymetrycznie rozmieszczonymi lamelami, są jednymi z najbardziej oszczędnych pod względem spalania produktów w swojej klasie.

Nowa opona ciężarowa HSL 2 ECO-PLUS XL występuje w rozmiarach 315/60 R22.5 o indeksie nośności (LI) 154 i nośności na oś równej 7,5 tony oraz 315/70 R22.5 o indeksie nośności (LI) 156 i nośności na oś równej 8 ton.


 

Katagoria: opony
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 7 lat temu.