Select Page


Goodyear: Niższy koszt użytkowania ciężarówek


 

Niższy koszt użytkowania ciężarówek dzięki oponom Goodyear Omnitrac MST II

Nowa opona do naczep do transportu mieszanego to lepsze pod każdym względem osiągi

Warszawa, 7 sierpnia 2012 r. – Nowa opona do naczep Goodyear – Omnitrac MST II
– oferuje konsumentom lepsze osiągi we wszystkich kluczowych obszarach. Testy przeprowadzone przez operatorów flot wykazały, że opona zapewnia przebieg nawet
do 15% dłuższy w porównaniu z poprzednim modelem i o 25% dłuższy gdy porównamy nową oponę z  konkurencyjną z segmentu premium. Opona MST II, wyposażona w technologię Omnitrac Max, uzupełnia ofertę Goodyeara dla segmentu transportu mieszanego, obejmującą oponę MSS II na oś sterującą i MSD II na oś napędową.
Naczepy stosowane w transporcie mieszanym najczęściej używane są w branży budowlanej do jazdy po drogach, placach budowy i kamieniołomach. Opony sprawdzające się we wszystkich tych warunkach muszą zapewniać dobre parametry jazdy po drogach oraz być odporne na uszkodzenia powstające w trudnych warunkach terenowych, a jednocześnie charakteryzować się wysokimi przebiegami, a tym samym niskim kosztem eksploatacji na kilometr. Opony Goodyear Omnitrac MST II sprawdzają się we wszystkich tych obszarach.
W oponach Goodyear MST II wykorzystano technologię Omnitrac Max, w skład której wchodzi wykorzystanie najnowszych materiałów i rozwiązań technologicznych, w tym elementów konstrukcyjnych takich jak: mieszanki bieżnika odporne na uszkodzenia, solidna konstrukcja osnowy i zoptymalizowane wzory bieżnika. W ten sposób uzyskano doskonałe przebiegi na drogach i nawierzchniach nieutwardzonych, jak również świetne parametry trakcyjne. Opona posiada szeroki i głęboki bieżnik oraz wielokątową budowę dla równomiernego zużycia i wydłużenia przebiegów. Zygzakowaty rowek centralny i zmienny kształt krawędzi klocków bieżnika poprawiają trakcję na drogach i poza nimi, a solidne rowki centralne zwiększają odporność
na uszkodzenia. Ochraniacze przed kamieniami oraz podwójny kąt rowka zwiększają odporność na przebicia i poprawiają właściwości samooczyszczania. Bieżnik ma sztywną konstrukcją klocków bez nacięć, aby zwiększać odporność na uszkodzenia, a także specjalny układ elementów w celu ograniczania poziom hałasu.

TESTY I WYNIKI
W ramach testów osiągów nowej opony, Goodyear współpracował w latach
2009-2011 z dwoma operatorami flot: Lava Stolz w Niemczech i SCTR w Belgii. Obie firmy wykorzystują 40-tonowe zestawy w branży budowlanej z naczepami Kempf i Kaiser.
W testach porównano Goodyear Omnitrac MST II 385/65R22.5 z poprzednim modelem Goodyear Omnitrac MST oraz oponą wiodącego konkurenta z segmentu premium. Przebiegi opon w firmie Lava Stolz wahały się od 115-145 tysięcy kilometrów. W zakresie przebiegów, opony MST II okazały się o 15% lepsze niż MST i o 26% lepsze niż konkurencyjny produkt. Przebiegi opon we flocie SCTR wyniosły 132-170 tysięcy kilometrów, a wyniki u tego operatora wykazały, że MST II uzyskuje o 13% dłuższe przebiegi niż MST i o 25% dłuższe niż produkt konkurencji. W obu testach opony MST II wykazywały równomierne zużycie i nie stwierdzono przypadków zaklinowania się kamieni w bieżniku.
„Nowe opony Goodyear Omnitrac MST II doskonale odpowiadają na nasze potrzeby. Nasze ciężarówki jeżdżą zarówno na długich dystansach, jak i po placach budowy. Potrzebujemy oszczędnej i solidnej opony, która poradzi sobie w ekstremalnie trudnych warunkach, często występujących na budowach. W MST II udało się osiągnąć doskonałą równowagę pomiędzy ww. parametrami, a także sprawuje się ona lepiej niż konkurencyjne opony” – powiedział Dieter Stolz, Dyrektor zarządzający Lava Stolz.

ROZMIARY I KATEGORIE
Goodyear Omnitrac MST są dostępne w rozmiarze 385/65R22.5 od sierpnia br., a rozmiar 445/65R22.5 zostanie wprowadzony na rynek w listopadzie tego roku.
Opony 385/65R22.5 otrzymały następujące kategorie zgodnie z nowym unijnym obowiązkiem etykietowania opon: ‘C’ w zakresie efektywności paliwowej, ‘B’ – przyczepności na mokrej nawierzchni oraz dwie fale za wynik na poziomie 72 dBa w zakresie hałasu zewnętrznego. Kategorie te świadczą o doskonałych parametrach opon przeznaczonych do transportu mieszanego.
Nowe opony można pogłębiać i bieżnikować.
Oferta Goodyear Dunlop Europe obejmuje ponad 400 różnych typów opon do pojazdów użytkowych, autobusów i autokarów w przeszło 55 rozmiarach. Wielu wiodących w świecie producentów pojazdów użytkowych montuje opony Goodyear jako wyposażenie oryginalne. Są wśród nich: DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania i Volvo. Goodyear jest także dostawcą opon dla wszystkich największych producentów naczep. Dzięki ofercie Fleet First, w skład której wchodzą usługi TruckForce, ServiceLine24h, pomoc drogowa, usługa Mobility, system internetowego zarządzania FleetOnlineSolutions oraz technologia Goodyear Retread, Goodyear może zaproponować najszerszy w branży zakres usług dedykowanych.
Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 53 zakładach w 22 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Dwa ośrodki innowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg w Luksemburgu rozwijają najnowocześniejsze produkty i usługi, które wyznaczają branżowe standardy w dziedzinie technologii i parametrów. Goodyear zatrudnia ok. 72 000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.

 

Więcej informacji


 

Katagoria: opony
Słowa kluczowe: , , ,
Opublikowano 5 lat temu.