Select Page


Goodyear: Nowe wzory i rozmiary Goodyear TreadMax


 

Goodyear TreadMax, wysokiej jakości opona bieżnikowana do pojazdów ciężarowych, rozszerza swoją paletę rozmiarów tak, aby obejmować 10 wzorów w ramach 20 różnych rozmiarów. Sześć nowych wzorów to opony do zastosowania w przyczepach, do jazdy miejskiej oraz do zastosowań mieszanych.

Wykorzystując jedynie najlepsze osnowy Goodyear oraz te same materiały, jakie stosowane są w produkcji nowych opon w Technologii Max, opony bieżnikowane TreadMax nie tylko przedłużają żywotność opon wytworzonych w najnowszej Technologii Max Goodyeara, ale także zapewniają wysokie przebiegi i korzyści związane z oszczędnością paliwa. Opony Goodyear TreadMax dają te same osiągi co nowe opony i ograniczają ich wpływ na środowisko naturalne. Opony Goodyear TreadMax obniżają koszty operacyjne i są bardziej przyjazne dla środowiska naturalnego.

“Bieżnikowanie stanowi bardzo ważny element zarządzania oponami, zwłaszcza jeśli operator pojazdu chce zminimalizować koszty i zmaksymalizować osiągi” – powiedział Hubert Moquet, Dyrektor ds. opon bieżnikowanych Regionu EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka).

“Dla maksymalnej efektywności ekonomicznej, nowe opony Goodyear Max Technology powinny być używane za pierwszym razem i w chwili gdy osiągną rekomendowany poziom zużycia winny być ponownie rowkowane. Kiedy poziom zużycia zostanie osiągnięty po raz drugi, osnowy powinny być zwrócone do nas w celu bieżnikowania jak opony TreadMax. Bieżnikowana opona da przebieg porównywalny z nową oponą i tak jak ona może być ponownie rowkowana. W ten sposób efektywnemu podwojeniu ulega żywotność nowej opony, a w wielu przypadkach możliwe jest dalsze rowkowanie i bieżnikowanie. Zyskujemy w ten sposób nie tylko poprawę osiągów zapewniających zwiększone przebiegi i obniżone zużycie paliwa, ale także redukcję wpływu na środowisko naturalne. Nowe produkty, które prezentujemy oraz dodatkowa zdolność produkcyjna zapewniona przez naszą nową fabrykę w Wittlich oznaczają, że jesteśmy w stanie nie tylko produkować więcej opon, ale także objąć znacznie szerszy zakres zastosowań, takich jak zastosowania mieszane i do pojazdów miejskich” – dodał H.Moquet.

Wcześniejsze produkty TreadMax obejmowały zastosowania dla osi sterującej LHD II i RHD II dla transportu długodystansowego na osie wleczone oraz transportu regionalnego na osie wleczone, jak również wszystkie typy miejskich opon MCA i miejskie opony na osie napędowe MCD. Nowy, rozszerzony zakres obejmuje opony LHT II do transportu długodystansowego do przyczep, opony do transportu regionalnego RHD II 17.5” i 19.5” oraz opony do zastosowań mieszanych na osie napędowe MSD II.

Opony TreadMax produkowane są przy wykorzystaniu procesu wulkanizacji w formie, który jest bardzo podobny do tego stosowanego w produkcji nowych opon. Jest to proces obejmujący zastąpienie bieżnika i ścianek bocznych od stopki do stopki nowymi materiałami i wulkanizację opony w formie. Technologia TreadMax zakłada wykorzystanie wyłącznie osnów Goodyear MaxTechnology. Są one szczegółowo badane pod kątem wystąpienia uszkodzeń i testowane z wykorzystaniem technologii szerograficznej. Nowa mieszanka gumowa zostaje starannie nałożona na bieżnik i ścianki boczne, a następnie opona jest umieszczana w formie wulkanizacyjnej i proces odnawiania jest zakończony. Stosowana przez Goodyear technologia dopasowania w formie doskonale przywraca geometrię i wzór nowej opony. Nowe wzory bieżnika są takie same jak te stosowane na oponach odtwarzanych, dzięki czemu zapewniają one te same cechy i korzyści. Na zakończenie każda opona poddawana jest testowi ciśnieniowemu i dokładnym oględzinom.

Celem Goodyeara jest produkowanie opon bieżnikowanych równych nowym oponom pod względem parametrów, niezawodności i wyglądu.

Opony TreadMax produkowane są z wykorzystaniem Technologii Max firmy Goodyear, obejmującej innowacyjny skład mieszanki i kształt bieżnika, a także najnowszą konstrukcję karkasu. Zapewnia to parametry stanowiące wzorzec dla całej branży w dziedzinie znakomitej oszczędności paliwa oraz przebiegów, w połączeniu z doskonałą przyczepnością na mokrej nawierzchni.

Specjalny skład mieszanki – wraz z wykorzystaniem najnowszej technologii w odniesieniu
do karkasu i konstrukcji – gwarantuje niski poziom oporów toczenia, wysokie przebiegi oraz znaczną trwałością, które przekładają się na niższy koszt przejechania kilometra i większą efektywność floty. Inaczej mówiąc, zapewnia poprawę w zakresie zużycia paliwa w porównaniu z innymi oponami bieżnikowanymi, a co za tym idzie – redukcję emisji spalin i niższe koszty operacyjne.

Paleta rozmiarowa opon TreadMax (nowe opony są podkreślone)

Transport długodystansowy
Oś napędowa
TM LHD II          295/80R22.5 152/148L
315/80R22.5 156/150L
315/70R22.5 154/150L
295/60R22.5 150/147K
315/60R22.5 152/148L

Przyczepa
TM LHT         375/50R22.5 156K
TM LHT II        385/65R22.5 160K (dostępna w III kw. 2011)
385/55R22.5 160K (dostępna w III kw. 2011)

Transport regionalny
Wszystkie pozycje
TM RHS II         295/80R22.5 152/148L

Oś napędowa
TM RHD II 22.5    295/80R22.5 152/148L
315/80R22.5 156/150L
315/70R22.5 154/150L
TM RHD II 17.5/19.5    215/75R17.5 126/124M (dostępna w III kw. 2011)
245/70R19.5 136/134M (dostępna w III kw. 2011)
265/70R19.5 140/138M (dostępna w III kw. 2011)

On/Off Road (Zastosowanie mieszane)
Oś napędowa
TM MSD II        315/80R22.5 156/150L (dostępna w II kw. 2011)
13R22.5        156/150G (dostępna w IV kw. 2011)

Miejskie
Wszystkie pozycje
TM MCA         275/70R22.5 148/145J

Oś napędowa
TM MCD        275/70R22.5 148/145J
TM MCD        455/45R22.5 166J (dostępna w II kw. 2011)

Bieżnikowanie postrzegane jest przez Goodyeara jako ważny element cyklu życia opony. Opony Goodyear mogą być rowkowane w okresie swojego pierwszego i drugiego życia, co daje łącznie czterokrotną żywotność. Osnowy wytwarzane w Technologii Max zostały specjalnie zaprojektowane z naciskiem na ich solidność i odporność na zniszczenia, aby zapewnić im w normalnych warunkach możliwość najwyższego poziomu bieżnikowania.

Opony TreadMax będą produkowane w nowej fabryce Goodyeara w Wittlich, w Niemczech, jak również w fabrykach opon bieżnikowanych w Riom, we Francji i w Wolverhampton, w Wielkiej Brytanii, w których ostatnio przeprowadzono znaczny program inwestycyjny, obejmujące najnowsze i najbardziej zaawansowane technologicznie wyposażenie.

Gama opon Goodyear Dunlop dla pojazdów użytkowych, autobusów i autokarów zawiera w Europie ponad 400 różnych opon, obejmując ponad 55 rozmiarów. Wielu z czołowych światowych producentów pojazdów użytkowych, takich jak DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania i Volvo stosuje opony Goodyear w standardzie. Goodyear dostarcza także opony do wszystkich głównych producentów przyczep. Dzięki Fleet First, obejmującej sieć serwisową TruckForce, pomocy drogowej ServiceLine24h, Mobility, internetowemu systemowi zarządzania FleetOnlineSolutions oraz Technologiom Goodyear Retread, Goodyear zapewnia najszerszy w branży zakres serwisów dedykowanych pojazdom użytkowym.

Więcej o firmie i jej produktach można znaleźć w internecie: www.goodyear.com


 

Katagoria: opony
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 7 lat temu.