Select Page


Goodyear: Opony Truck Racing – przyczepność klasy A na mokrej nawierzchni


 

Goodyear Truck Racing uzyskały też klasę B w zakresie oporów toczenia

Jochen Hahn jadący MAN-em z zespołu Castrol Team Hahn Racing wciąż prowadzi w Europejskich Mistrzostwach Wyścigów Pojazdów Ciężarowych FIA po przedostatniej, dziesiątej rundzie sezonu, która odbyła się 6-7 października br. na torze Jarama w Hiszpanii. Pierwszy sobotni wyścig wygrał Jochen Hahn, a drugi Norbert Kiss jadący MAN-em z zespołu Frankie Oxxo Truck Racing Team. W niedzielę ponownie J. Hahn wygrał pierwszy wyścig, zaś w drugim zwyciężył N. Kiss. Kolejny, ostatni w sezonie wyścig odbędzie się na torze Le Mans we Francji w dniach 13-14 października br.
W listopadzie br. wchodzi w życie unijny obowiązek etykietowania opon. Dlatego w kontekście wyścigów ciężarówek szczególną uwagę przywiązuje się do parametrów oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni.
Na co dzień, w przypadku pojazdów ciężarowych wykorzystywanych do transportu towarowego, parametry oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni mają istotne przełożenie na efektywność paliwową i bezpieczeństwo. Jednak w wyścigach pojazdów ciężarowych kładzie się nacisk na inne czynniki. Opory toczenia nie są istotne w kontekście zużycia paliwa, jednak korzystna jest niższa temperatura opony, wynikająca z mniejszych oporów toczenia. Niezwykle istotna jest natomiast przyczepność na mokrej nawierzchni – wyścigi ciężarówek często odbywają się na mokrych torach, dlatego ten aspekt zachowania opon jest tak ważny.
Opony Goodyear Truck Racing posiadają homologację ECE, niezbędną do tego, aby opona była dopuszczona do zastosowania w wyścigach. Opony wyścigowe należą co prawda do nielicznych kategorii opon zwolnionych z wymogu posiadania unijnego oznakowania, jednak dla Goodyeara ważne jest to, jaką kategorię unijną uzyskałyby w zakresie oporu toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni. Opony Goodyear Truck Racing 315/70R22.5, zaprojektowane specjalnie dla Europejskich Mistrzostw Wyścigów Pojazdów Ciężarowych FIA, uzyskałyby najwyższą klasę A w kategorii przyczepności na mokrej drodze – poziom nieosiągalny dla zdecydowanej większości opon użytkowych. W kategorii oporu toczenia opona również została oceniona bardzo wysoko, uzyskując klasę B.
Opony Goodyear Truck Racing są dostarczane i montowane w imieniu Goodyear przez TRO (Truck Racing Organisation) – organizatora Europejskich Mistrzostw Wyścigów Pojazdów Ciężarowych FIA. Specjalny zespół techników montuje podczas dwudniowych wyścigów nawet 300 opon Goodyear Truck Racing.
Goodyear Dunlop Iberia jest jedną z największych firm oponiarskich w Hiszpanii i Portugalii. Goodyear Dunlop Iberia, podmiot zależny Goodyear Tire & Rubber Company, zajmuje się sprzedażą i obsługą posprzedażową w Hiszpanii i Portugalii, ma oddziały w obu krajach. Goodyear posiada rozbudowaną sieć dystrybucji obejmującą całą Hiszpanię i Portugalię, w tym 365 przedstawicieli sieci TruckForce.
Oferta Goodyear Dunlop Europe obejmuje ponad 400 różnych typów opon do pojazdów użytkowych, autobusów i autokarów w ponad 55 rozmiarach. Wielu wiodących w świecie producentów pojazdów użytkowych montuje opony Goodyear jako wyposażenie oryginalne. Są wśród nich: DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania i Volvo. Goodyear jest także dostawcą opon dla wszystkich największych producentów naczep. Dzięki ofercie Fleet First, w skład której wchodzą usługi TruckForce, ServiceLine24h, pomoc drogowa, usługa Mobility, system internetowego zarządzania FleetOnlineSolutions oraz technologia Goodyear Retread, Goodyear może zaproponować najszerszy w branży zakres usług dedykowanych.

Więcej informacji…


 

Katagoria: opony
Słowa kluczowe: , ,
Opublikowano 5 lat temu.