Select Page


Kormoran Roads: nowa gama opon drogowych


KORMORAN_ROADS_F_22.5
 

Opony ciężarowe Kormoran po 15 latach pełnej sukcesów obecności na drogach całego świata zasłużyły na „zmianę warty” – na rynek trafia nowa gama Kormoranów. Oferta marki Kormoran rozszerzy się też o opony do małych pojazdów ciężarowych.

Pierwsze opony „całostalowe”* wyprodukowane przez fabrykę Stomil Olsztyn, która obecnie w całości należy do Michelin, pojawiły się na rynku w 1998 roku pod nazwą handlową „Stomil Steel”. Po kilku latach zmieniono nazwę na „Kormoran” kojarzącą się z miejscem ich wytwarzania – regionem Warmii i Mazur. Gama opon Kormoran była stopniowo rozszerzana, aby zaspokoić potrzeby całego rynku opon ciężarowych.

 

Polska marka, która przyjęła się w Europie

Warto podkreślić, że Kormoran – marka opon wywodząca się z Polski – obecnie jest jedną z marek opon Grupy Michelin oferowaną na rynkach w Europie, jak również na innych kontynentach. Jest to jeden z nielicznych przykładów ekspansji polskiej marki na tak dużą skalę. Międzynarodowy sukces Kormoranów był możliwy dzięki inwestycjom i wsparciu Grupy Michelin.

 

Karkas Kormorana to bardzo ceniony materiał do bieżnikowania

Duży potencjał opon Kormoran podkreślają możliwości ich pogłębiania i bieżnikowania. Co ciekawe jakość karkasu opon Kormoran została dostrzeżona przez większość bieżnikowni w Polsce i Europie Swoją trwałość karkasy Kormoran zawdzięczają solidnej konstrukcji, zwłaszcza w okolicach stopki, zastosowaniu mieszanki gumowej w dużej mierze odpornej na mechaniczne uszkodzenia.

Opony Kormoran Roads z nowej gamy opon drogowych przeznaczone są do montażu w samochodach ciężarowych transportujących towary po różnego rodzaju drogach: autostradach, drogach krajowych i regionalnych. Przy dużej wszechstronności użytkowania spełniają jednocześnie podstawowe wymagania dotyczące wysokiego przebiegu, przyczepności i trakcji, jak również bezpieczeństwa oraz komfortu.

Pierwszy etap wprowadzania nowej gamy opon Kormoran właśnie się rozpoczął, w 2013 roku obejmie swym zasięgiem najpopularniejsze na rynku rozmiary i bieżniki i będzie kontynuowany w kolejnych latach.

* konstrukcja całostalowa – w odróżnieniu o tekstylno stalowej  oznaczała zastosowanie w konstrukcji karkasu – elementu nośnego opony – po raz pierwszy w 100% kordów stalowych. Były to pierwsze opony do pojazdów ciężarowych produkowane w Polsce, w których zastosowano stal zamiast znanego do tej pory kordu bawełnianego.

Kormoran Roads F – zalecana do montażu na osiach prowadzących pojazdów ciężarowych.

Opona ta cechuje się bardzo dobrą precyzją oraz komfortem prowadzenia. Cztery wzdłużne rowki w rzeźbie bieżnika skutecznie odprowadzają wodę i błoto pośniegowe, co znacząco wpływa na bezpieczeństwo jazdy.

Bieżnik Kormoran Roads F ma właściwości samoczyszczące. Rzeźba jego dna ma specjalną budowę zapobiegającą zatrzymywaniu się kamieni (tzw. ewakuatory kamieni), co stanowi dodatkową ochronę karkasu przed uszkodzeniami. Jednak najważniejsza zmiana dotyczy profilu czoła opony i optymalizacji powierzchni kontaktu opony z podłożem, będąca gwarancją równomiernego zużywania się bieżnika. Oponę z bieżnikiem Kormoran Roads F można stosować na wszystkich pozycjach.

KORMORAN_ROADS_F_22.5Kormoran Roads F w „nowej” wersji dostępny jest w następujących rozmiarach:

Opony do dużych pojazdów ciężarowych:
295/80 R22.5      152/148M        etykieta: C/C/  ) 69dB
315/70 R22.5     (w przygotowaniu)
315/80 R22.5     156/150L         etykieta: C/B/  ) 69dB

 

 

 

 

 

KORMORAN_ROADS_T_17.5-1Opony do mniejszych pojazdów ciężarowych:
215/75 R 17,5     (w przygotowaniu)
225/75 R 17,5    129/127M        etykieta: D/B/  ) 69dB – nowy rozmiar w ofercie
235/75 R 17,5    132/130 M         etykieta: D/B/  ) 68dB  
245/70 R 17,5     (w przygotowaniu)
285/70 R 19,5     146/144 M         etykieta: C/C/  ) 68dB

 

 

 

 

 


 

Katagoria: opony
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 4 lata temu.