Select Page


MICHELIN: X One MaxiTrailer


 

Michelin prezentuje oponę dla naczep – MICHELIN X One MaxiTrailer – i udowadnia, że eksperci firmy są w stanie zwiększać bezpieczeństwo drogowe poprzez zapewnianie niezrównanej przyczepności. Opony te, poza bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi, pozwalają spedytorom na znaczące oszczędności kosztów eksploatacyjnych firmy transportowej dzięki wydłużeniu przebiegów oraz zmniejszeniu wydatków na serwis pojazdu użytkowego.

MICHELIN X One MaxiTrailer to opona stworzona z myślą o nowoczesnych przedsiębiorstwach transportowych. Dzięki zastosowaniu zaawansowanych technologii i rozwiązań, właściciele pojazdów ciężarowych mogą polegać na osiągach, uniwersalności oraz oszczędności wynikającej z dłuższego życia opony.

Podczas testów przeprowadzonych w ośrodku firmy QinetiQ w Chobham w Wielkiej Brytanii, auta ciężarowe były poddane próbie pochyłości. Pokazały one jak bardzo przyczepność opon zamontowanych w naczepie może być poprawiona, poprzez prawidłowy dobór ogumienia. Próbie poddano zestawy (ciągnik z naczepą) z załadunkiem równym 43 800 kg. Na pierwszej naczepie zamontowane były opony MICHELIN 445/45 R 22.5 X One MaxiTrailer oraz na drugiej 385/65 R 22.5 XTE3.

Test przechyłowy polegał na powolnym zwiększaniu kąta pochylenia platformy, na której ustawiony jest w pełni załadowany zestaw, aż do osiągnięcia wartości granicznej, przy której następuje zerwanie przyczepności opon od podłoża. W ten sposób symulowane jest zachowanie zestawu na zakręcie, gdy na poruszający się pojazd działają podobne siły.(*)

Wynik opon X One MaxiTrailer na poziomie 26,2o przechyłu okazał się o 6,5% lepszy, niż przy tak samo załadowanej naczepie ze standardowymi oponami 385/65 R22.5 XTE3, które uzyskały i tak bardzo dobry wynik 24,6 stopnia.

Skąd tak wyraźna różnica w rezultatach testu? Wynika ona ze specyficznej budowy opony X One MaxiTrailer. Jej konstrukcja oparta jest na technologii Infinicoil, jednej z kluczowych innowacji Michelin Durable Technologies. Polega ona na zastosowaniu 400 metrów stalowego kordu nawiniętego na całej szerokości czoła opony celem zapewnienia wyjątkowej trwałości i równomiernych form zużycia opony. Na lepszą przyczepność znacząco wpływa też rozmiar opony i jej niższy profil, co zwiększa sztywność boczną opony i zapewnia lepszy kontakt z podłożem. W porównaniu do standardowej opony o rozmiarze 385/65 R 22.5 na oś wleczoną, bieżnik MICHELIN X One MaxiTrailer 455/45 R 22.5 jest o 120 milimetrów szerszy. Jak podkreśla Paul Kendrick, produkt manager firmy Michelin, przeprowadzony test jest potwierdzeniem informacji odnośnie opon X One MaxiTrailer, jakie otrzymujemy od kierowców, którzy podkreślają zdecydowanie zauważalną poprawę stabilności pojazdu podczas jazdy na oponach 455/45 R 22.5.(*)

Równocześnie opona MICHELIN X One MaxiTrailer 455/45 R 22.5 zwiększa zdolność załadunku w naczepie oraz zmniejsza koszty eksploatacyjne firmy transportowej. Wydłużenie przebiegu nawet do 50 proc. (w porównaniu do opon 385/65 R 22.5 XTE 3). jest możliwe dzięki szerszemu czołu bieżnika i większej o 35 proc. ilości gumy do zużycia. Dodatkowo zastosowano w oponie szersze i masywniejsze barki, które są odporne na ścieranie podczas bocznych poślizgów

Opona ułatwia także konfigurację ciągnika z naczepą – dzięki standaryzacji osi możliwe jest zastosowanie jednego rozwiązania dla naczep konwencjonalnych oraz dla naczep przewożących zwiększony wolumen towarów. To z kolei zapewnia redukcję wydatków na części zamienne i tarcze hamulcowe.

W oponie MICHELIN X One MaxiTrailer zastosowano także jeden uniwersalny rodzaj bieżnika dostosowany do wszystkich szlaków komunikacyjnych. Eliminuje to przestoje pojazdów i ogranicza wydatki na zakup innego rodzaju opon.

Na duży potencjał opony MICHELIN X One MaxiTrailer wpływa również możliwość pogłębiania bieżnika i bieżnikowanie karkasu w unikalnej technologii MICHELIN RemiX. Technologia ta zapewnia oponie poddanej bieżnikowaniu wykonanie przebiegu porównywalnego z przebiegiem nowej opony Michelin. Technologia Remix jest jednym z czterech etapów życia opon Michelin.

(*) – źródło: artykuł TSL


Michelin jest liderem technologicznym światowej branży opon. Grupa MICHELIN produkuje, sprzedaje i promuje produkty i usługi w dziedzinie mobilności – są to opony do samochodów – osobowych, ciężarowych, samolotów, rowerów, sprzętu rolniczego i budowlanego, motocykli i promów kosmicznych, a także przewodniki, mapy, atlasy i usługi internetowe (viamichelin.com). Siedzibą koncernu jest Clermont-Ferrand we Francji. Firma jest obecna w 170 krajach, ma zakłady produkcyjne w 19 różnych krajach. www.michelin.pl .


 

Katagoria: opony
Słowa kluczowe: , ,
Opublikowano 7 lat temu.