Select Page


Opony Goodyear FUELMAX S nagrodzone za innowacyjność


Goodyear_nagrodzony_za_innowacje_uroczystosc_wreczenia_n
 

Technologia IntelliMax Groove, wprowadzona wraz z oponami ciężarowymi o obniżonym oporze toczenia FUELMAX S, otrzymała tegoroczną nagrodę za innowacje Luksemburskiej Federacji Biznesu (FEDIL).

Ceremonia wręczenia nagrody odbyła się w grudniu w Luksemburgu w obecności Francine Closener, sekretarz stanu ds. gospodarki Luksemburga. Nagrodę odebrał Jean-Marie Feller, kierownik projektu technologii dla pojazdów użytkowych Goodyear w Europie, na Bliskim Wschodzie i Afryce. Przyjął on to wyróżnienie w imieniu całego GIC*L.

„Po raz kolejny mamy zaszczyt odbierać tę nagrodę z rąk władz Luksemburga. Otrzymanie jej po raz trzeci jednoznacznie potwierdza wysoki poziom innowacyjności Goodyeara. Nasza technologia IntelliMax Groove jest nie tylko innowacyjna, ale przede wszystkim zaspokaja potrzeby klientów z branży transportu drogowego. Pomaga ona obniżać koszty operacyjne poprzez zmniejszanie zużycia paliwa” – powiedział Henk van Tuyl, dyrektor ds. technologii opon do pojazdów użytkowych Goodyear w Europie, na Bliskim Wschodzie i Afryce.

Technologia IntelliMax Groove, wprowadzona niedawno przez Goodyeara w efektywnych paliwo oponach na oś kierowaną FUELMAX S, to „ukryty” wzór bieżnika, wbudowany w strukturę opony. W miarę zużywania bieżnika pojawiają się jego kolejne warstwy. Zapewnia to utrzymanie wysokiego poziomu przyczepności i niskiego oporu toczenia przez cały okres żywotności opony.

 

FUELMAX S

Opona FUELMAX SNowa rodzina Goodyear FUELMAX to najbardziej efektywna paliwowo linia opon Goodyeara do pojazdów ciężarowych. W oponie FUELMAX S na oś kierowaną zastosowano technologię IntelliMax Groove, by zoptymalizować opór toczenia. Specjalna technologia produkcji wprowadza „ukryty” bieżnik do konstrukcji opony. W pierwszym etapie życia opony pierwotny bieżnik, posiadający dwa obwodowe rowki z trzema żebrami kontaktowymi, zapewnia wysoką sprawność i niski opór toczenia. Gdy zużycie bieżnika sięgnie 50%, czyli w połowie życia opony, pojawia się pięć nowych rowków z sześcioma żebrami. Przy poziomie zużycia około 75% pozostają jeszcze cztery żebra kontaktowe, zapewniające  dobrą przyczepność na mokrej nawierzchni do końca okresu użytkowania opony. Optymalizacja geometrii opony zapewnia również doskonałe zrównoważenie oporu troczenia, żywotności i właściwości prowadzenia.

 


 

Katagoria: nagrody, opony
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 3 lata temu.