Select Page


Solaris Bus & Coach: Tramino zdaje testy celująco


 

Po serii testów statycznych oraz dynamicznych egzemplarz Solarisa Tramino przebywający w poznańskim MPK, uzyskał od warszawskiego Instytutu Gospodarki Przestrzennej i Mieszkalnictwa dokument uprawniający do poruszania się w ruchu ulicznym. To kolejny etap na drodze do realizacji zamówienia na 40 tramwajów Tramino dla Poznania.

Firma Solaris w listopadzie ubiegłego roku wygrała przetarg i podpisała kontrakt z poznańskim MPK na dostawę 40 niskopodłogowych tramwajów Solaris Tramino. Do Poznania został sprowadzony egzemplarz testowy tramwaju. Po kilkumiesięcznych testach statycznych i dynamicznych w marcu pozytywnie zakończył się kolejny etap na drodze do rozpoczęcia seryjnej produkcji tramwajów dla Poznania.

W zajezdni MPK przy ulicy Głogowskiej od grudnia ubiegłego roku inżynierowie firmy Solaris prowadzili intensywne testy przedseryjnego egzemplarza Tramino. Ich kulminacją były testy dynamiczne w ruchu ulicznym, które odbywały się nocą w drugiej połowie marca. Na ulicy Hetmańskiej na specjalnie zabezpieczonym odcinku torów eksperci z Instytutu Gospodarki Przestrzennej i Mieszkalnictwa (instytucja odpowiedzialna za wydawanie homologacji tramwajowych w Polsce) sprawdzali Tramino w ruchu ulicznym. W głównej mierze testy dotyczyły układu hamulcowego. Tramino zdało egzamin celująco i otrzymało „pozwolenia na jazdę po torach publicznych” – „To kolejny krok na drodze do realizacji zamówienia dla MPK Poznań”.– mówi Krzysztof Olszewski Przewodniczący Rady Nadzorczej Solaris Bus & Coach S.A.  – „W najbliższych dniach pojazd przejdzie dalsze próby, które zakończą się uzyskaniem homologacji dla pojazdu na rynku polskim. Przed rozpoczęciem produkcji seryjnej sprawdzamy bardzo dokładnie każdy detal aby uniknąć jakichkolwiek błędów w produkcji seryjnej. Między innymi korzystamy z usług firmy, która eliminowała błędy konstrukcyjne w tramwajach innej marki obecnej w Poznaniu” – dodaje Krzysztof Olszewski.

Równolegle z testami egzemplarza przedseryjnego, trwają intensywne prace związane z przygotowaniem produkcji tramwajów. W lutym bieżącego roku firma Solaris zakupiła halę produkcyjną o powierzchni 3,5 tysiąca metrów kw. w Środzie Wlkp., która zlokalizowana jest niedaleko obecnej spawalni konstrukcji stalowych dla autobusów. W hali w Środzie Wlkp. produkowane będą tzw. pudła tramwajowe, czyli stalowa część tramwaju. Z kolei końcowy etap produkcji Tramino realizowany będzie w hali na poznańskim Junikowie wynajętej od spółki Elektromontaż. W obu obiektach trwają prace adaptacyjne na potrzeby produkcji tramwajowej.

Solaris rozpoczął rekrutację na nowe stanowiska związane z produkcją tramwajów. Do końca roku firma zatrudni blisko 300 osób. Do zakładu w Środzie Wlkp. poszukiwani są przede wszystkim spawacze, a na poznańskim Junikowie zatrudnienie znajdą między innymi elektrycy, elektronicy oraz osoby na stanowiska kierownicze i inżynierskie związane z zarządzaniem procesem produkcji. Szczegóły dotyczące ofert pracy znajdują się na stronie internetowej https://www.solarisbus.pl/kariera.html

Dostawa 40 tramwajów dla Poznania zgodnie z umową rozpocznie się w czerwcu 2011 roku i zakończy w marcu 2012.

Podstawowe parametry techniczne Solarisa Tramino 32 LF dla MPK Poznań:

szerokość – 2.400mm
szerokość pojedynczych wejść – 750mm    
szerokość podwójnych wejść – 1.500mm
szerokość przejście wewnątrz – 750mm
liczba pasażerów – 229 osób


 

Katagoria: autobusy
Słowa kluczowe: , , , ,
Opublikowano 8 lat temu.