Select Page


Hybryda Volvo na ulicach Budapesztu


Volvo 7900 Articulated Hybrid
 

28 przegubowych autobusów hybrydowych wyprodukowanych przez Volvo Buses już wozi pasażerów po Budapeszcie. Jest to do tej pory największe zamówienie na przegubową hybrydę Volvo 7900. Klientem jest węgierski operator autobusowy T&J Busz.

 

Przegubowa hybryda Volvo 7900 może pomieścić wielu pasażerów, charakteryzuje się niskim poziomem emisji hałasu i spalin, a poziom spalania paliwa jest o 30 procent niższy od porównywalnego autobusu z silnikiem diesla. Czyni to z niej atrakcyjną alternatywę dla dużych miast, gdzie dużą wagę przywiązuje się do zrównoważonego transportu.

– To naprawdę dobra wiadomość, że Budapeszt zdecydował się zainwestować w technologię hybrydową. Sprzedaliśmy ponad 1900 autobusów hybrydowych do miast w 21 krajach, lecz to jest do tej pory największe pojedyncze zamówienie jeśli chodzi o przegubowe autobusy hybrydowe – powiedział Arpad Szucs, Country Manager w Volvo Buses na Węgrzech.

W ramach dostawy 28 autobusów, Volvo Buses zapewni także operatorowiT&J Busz usługi serwisowe i konserwacyjne, obejmujące również akumulatory, dla wszystkich autobusów, za stałą miesięczną opłatę.

– Klienci, którzy przechodzą na nową technologię chcą mieć poczucie bezpieczeństwa, dlatego oferujemy modele biznesowe, w których odpowiedzialność za konserwację, w tym akumulatory, spoczywa na nas, za określoną wcześniej, stałą miesięczną kwotę – powiedział Fredrik Röstad, Przewodniczący Area East Europe w Volvo Buses.

Sprzedaż została dokonana we współpracy z węgierską spółką Rába Automotive, która również dostarczyła siedzenia do 28 autobusów hybrydowych.

 

Fakty o przegubowej hybrydzie Volvo 7900

  • Niskopodłogowy trójosiowy autobus przegubowy
  • Długość: 18 m
  • Ilość pasażerów: 126
  • Silnik Diesel: Volvo D5 Euro 6 (240 hp, 900 Nm)
  • Silnik elektryczny: Volvo I-SAM równolegle hybrydowy (maks.150 kW )
  • Silnik elektryczny oraz silnik diesla mogą być wykorzystywane razem lub oddzielnie. Na przystankach autobus jest zasilany przez cichy, bezemisyjny silnik elektryczny. Energia wytwarzana w trakcie hamowania silnikiem jest przechowywana w akumulatorach i wykorzystywana do zasilania silnika elektrycznego.

 

Źródło

 

Katagoria: autobusy
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 3 lata temu.