Select Page


Iveco Bus: na targach Busworld Kortrijk 2013


 

Na targach Busworld Kortrijk Iveco Bus zaprezentuje odnowioną gamę produktów, które jeszcze lepiej zaspakajają potrzeby wszystkich klientów. Pojazdy z nowej linii są wyposażone w nowe silniki spełniające normę Euro VI, opracowane przez FPT Industrial.

Cieszące się uznaniem branży za niezawodność, osiągi i obniżone zużycie paliwa dotychczasowe silniki Tector i Cursor Euro V EEV ustępują miejsca nowym jednostkom Tector 7 i Cursor 9 Euro VI o większej pojemności (6,7 zamiast 5,9 litra w przypadku silników Tector oraz 8,7 zamiast 7,8 litra w przypadku silników Cursor). Silniki te rozwijają wyższą moc i moment obrotowy… przy niższym zużyciu paliwa!

Inaczej niż w przypadku silnika Cursor 8 w jednostce Cursor 9 Euro VI układ wtrysku paliwa Common Rail najnowszej generacji jest ukryty pod pokrywą zaworów. Takie rozwiązanie powoduje znaczne zmniejszenie hałasu wewnątrz pojazdu.

W celu zapewnienia zgodności z nowymi przepisami normy Euro VI silniki otrzymały specjalny układ oczyszczania spalin Hi-eSCR (wysoko wydajna selektywna redukcja katalityczna) opatentowany przez FPT Industrial. Technologia ta zapewnia optymalizację procesu spalania w silniku, do którego doprowadzane jest tylko czyste powietrze. Czystość spalin zapewnia wyłącznie proces realizowany dopiero za silnikiem, co oznacza eliminację układu recyrkulacji (EGR). Taka technologia szczególnie dobrze sprawdza się w autobusach i autokarach z silnikiem umieszczonym z tyłu, któremu trudniej zapewnić właściwe chłodzenie, a także w pojazdach eksploatowanych głównie w trakcie jazdy miejskiej, charakteryzującej się niską prędkością i koniecznością częstego zatrzymywania się (EGR wymaga zwiększenia wydajności układu chłodzenia – o co najmniej 30% przy tej samej pojemności silnika).

Innowacyjna technologia Hi-eSCR chroniona licznymi patentami stanowi proste rozwiązanie pozwalające ograniczyć emisję zanieczyszczeń zgodnie z postanowieniami normy Euro VI. Hi-eSCR funkcjonuje bez dodatkowych skomplikowanych podzespołów, nie zanieczyszcza chemicznie silnika ani powiązanych z nim układów oraz nie powoduje nadmiernego obciążenia termicznego. Efektem jej zastosowania jest także obniżenie masy i poprawa niezawodności.

Wszystkie te korzyści w połączeniu z wieloma innymi udoskonaleniami potwierdzają pozycję Iveco Bus jako lidera w tej dziedzinie. Do wspomnianych udoskonaleń należy zaliczyć także modernizację i optymalizację przekładni oraz zmniejszenie masy pojazdu skutkujące obniżeniem zużycia paliwa o 5 do 10% w porównaniu z wersjami zgodnymi z normą Euro V (w zależności od modelu i specyfiki eksploatacji).

Proste rozwiązania oferowane w pojazdach Iveco Bus zgodnych z Euro VI, takie jak technologia Hi-eSCR oraz atrakcyjne innowacje, spotkały się z zainteresowaniem licznej grupy klientów. Dotychczas firma przyjęła już ponad 500 zamówień – ostatnio od szwajcarskiego operatora transportowego Post Auto.

Urbanway – zupełnie nowy autobus miejski – teraz dostępny z silnikiem Tector 7 i liczbą miejsc zwiększoną o 10%
Autobus Urbanway, zaprezentowany na tegorocznym Kongresie Międzynarodowego Stowarzyszenia Transportu Publicznego (UITP) w Genewie z montowanym poprzecznie silnikiem Cursor 9, będzie oferowany z nowym sinikiem Tector 7 w układzie wzdłużnym, który lepiej spełnia zróżnicowane potrzeby eksploatacji w sieciach transportowych.

Urbanway z silnikiem Tector 7 o mocy 286 KM jest o ponad 800 kilogramów lżejszy od poprzednika (12-metrowego Citelisa z silnikiem Cursor 8 o mocy 290 KM), co umożliwiło zwiększenie liczby miejsc dla pasażerów o 10%, z korzyścią dla rentowności eksploatacji.

Zupełnie nowa strefa kierowcy została zaprojektowana zgodnie z zasadami EBSF (Europejski Autobus Przyszłości) opracowanymi z inicjatywy UITP, pod kątem jak najlepszej ergonomii oraz maksimum przestrzeni i komfortu.

Crossway – jedyny autobus przeznaczony do obsługi tras międzymiastowych z 63 fotelami dla pasażerów na 13 metrach długości
Crossway Euro VI, niekwestionowany lider w swojej kategorii w Europie, eksploatowany przez największych europejskich operatorów, jest teraz dostępny w nowej zoptymalizowanej długości 13 metrów.

Pełna oferta obejmuje trzy długości (10,8 m, 12 m i 13 m) oraz trzy wersje (niskopodłogowa z homologacją autobusową i autokarową, międzymiastowa oraz mieszana, która zastąpiła wersję Arway/Evadys H Euro V EEV).

W 13-metrowej wersji autobusowej Crossway oferuje miejsca dla 63 pasażerów. To jedyny pojazd na rynku, który ma aż 63 miejsca siedzące przy długości nieprzekraczającej 13 metrów, zapewniającej mu zwrotność i łatwość manewrowania.

Będąc prawdziwą „maszynką do zarabiania pieniędzy”, Crossway Euro VI jeszcze bardziej umocnił swoją pozycję lidera pod względem ogólnej dostępności, komfortu i manewrowalności. Wprowadzenie silników Euro VI przyczyniło się także do poprawy komfortu we wnętrzu pojazdu dzięki zmniejszeniu natężenia hałasu o ponad połowę.

Firmy eksploatujące te autobusy już uznały strefę pracy kierowcy modelu Crossway Euro VI za „najlepszą pod względem ergonomii”. Jest to między innymi zasługa jej wydłużenia o 10 centymetrów dzięki zwiększeniu przedniego zwisu. Do poprawy warunków pracy kierowcy przyczyniła się także nowo opracowana deska rozdzielcza zwrócona pod kątem 65 stopni w kierunku jego fotela.

Magelys – unikatowa stylistyka, podwyższony komfort i znakomite osiągi
Magelys Euro VI pozostaje flagowym modelem marki w segmencie autokarów turystycznych, oferując pasażerom szeroką perspektywę na krajobrazy i ulice miast, przez które prowadzi trasa wycieczki. Elegancka i dynamiczna stylistyka autokaru zachęca do podróży w jego przestronnym wnętrzu i podziwiania panoramicznych widoków, także przez specjalne okna wzdłuż krawędzi dachu.

Podobnie jak w przypadku modeli Urbanway i Crossway, również Magelys stał się znacznie lżejszy, a zastosowanie standaryzowanych podzespołów przyczyniło się do optymalizacji kosztów posiadania.

Magelys z silnikiem Cursor 9 Euro VI został przystosowany do specyficznych potrzeb klientów, ze szczególnym uwzględnieniem przełożeń tylnego mostu dopasowanych do warunków eksploatacji tych pojazdów.

Magelys w najlepiej wyposażonej wersji jest trafną odpowiedzią na postępująca liberalizację rynku przewozów regionalnych i krajowych obsługiwanych przez międzynarodowych operatorów. Model ten może sprostać nowoczesnym standardom mobilności, takim jak wyższe prędkości i większa częstość kursowania, zapewniając jednocześnie wysoki poziom obsługi na pokładzie przy rozsądnych kosztach eksploatacji.

W autokarze zastosowano także rozwiązania ułatwiające wsiadanie, takie podnoszona platforma dla pasażerów z ograniczoną sprawnością ruchową, oraz opcje umożliwiające korzystanie z nowoczesnych technologii, w tym sieć WiFi, kilka gniazdek 220 V oraz gniazdka USB do podłączenia różnego rodzaju urządzeń oraz monitorów LCD. Dzięki temu model Magelys można dostosować do potrzeb różnych grup pasażerów i charakteru podróży.

Stoisko o powierzchni 1200 metrów kwadratowych zbudowane według nowej koncepcji i ekspozycja pojazdów spełniających normę Euro VI

Pięć pojazdów Iveco Bus będzie prezentowanych także na stoisku zlokalizowanym w Hali nr 3. Na ich przykładzie firma chce zwrócić uwagę na swoje podstawowe atuty, takie jak mobilność zgodna z zasadami zrównoważonego rozwoju, zaawansowana technologia, niskie całkowite koszty posiadania oraz wysoka wartość dodana dla klienta pod względem jakości, komfortu, stylistyki i rentowności. Pięć kolejnych pojazdów wystawionych w strefie zewnętrznej targów jest przeznaczonych do jazd próbnych.

Dla gości stoiska firma Iveco Bus przygotowała „światową premierę”, w ramach której zaprezentuje ona wyniki ciągłej pracy nad innowacjami przygotowywanymi z myślą o przyszłości sektora zbiorowego przewozu pasażerów.


 

Katagoria: autobusy
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 4 lata temu.